Strona 1 z 1

brak ssania, zły kąt wtrysku.Pomóżcie ustawić :( ELBLAG

: ndz sty 18, 2009 23:41
autor: martuncio
Witam.Nie działa mi ssanie słychać tylko zmiane dżwięku silnika ;/ Kąt wtrysku też napewno mam zły bo mechanik ustawiał na "słuch".Jestem z Pasłęka i wiem że DjDarecki tutaj ma takiego golfika (jak mógł byś mi pomóc to był bym naprawdę wdzięczny).Ja jestem totalnie zielony co do tego wszystkiego i jedynie pomoc obrazkowa i wytlumaczenie na chłopski rozum jak zrobić daną rzecz pomoże.POMÓŻCIE bo mój klekocik sie rozleci :(

: ndz sty 18, 2009 23:44
autor: Sindbad
Na słuch nie ma szans poprawnie ustawić kont wtrysku.
Do ustawienienia konta wtrysku potrzebujesz czujnik zegarowy oraz odpowiednią przedłużkę.
Jeśli masz czujnik wraz z przedłużką to powiem Tobie jak to ustawić

: ndz sty 18, 2009 23:46
autor: martuncio
jak przeczytałeś wyżej jestem zielony w tym i wogóle nie wiem o jaki zegar chodzi i przedłużkę.Pozdrawiam

: pn sty 19, 2009 00:09
autor: Sindbad
Silniki diesla nie mają czegoś takiego jak sanie ale mają takie coś jak zmianę wyprzedzenia konta wtrysku (po wyciągnięciu cięgna powinny wzrosnąć obroty a co za tym idzie zmienia się dzwięk pracy silnika)

poszukaj w okolicy warsztatu który zajmuje się naprawą silników diesla.
Myślę ze takie ustawienie powinno nie dużo kosztować

: pn sty 19, 2009 00:15
autor: kwietek
Sindbad, są 2 rozwiązania: 1) zmiana kąta wtrysku, a 2) zmiana kąta wtrysku + zwiękrzenie obrotów biegu jałowego (od dźwigni wyprzedzenia przy pompie poprowadzony jest popychacz z krzywką regulujący prędkość biegu jałowego). Więc to że zmienia się dźwięk silnika oznacza że zmienił się kąt wtrysku (obroty nie muszą rosnąć, jeśli jednak wcześniej rosły i nagle przestały - oznacza że poprostu popychacz spadł ze sworznia - tak było w moim przypadku)

: pn sty 19, 2009 00:18
autor: martuncio
od początku już nie było.Obroty się nie zwiększają bo na cyfrowym obrotomierzu nie wzrastają.

: pn sty 19, 2009 00:59
autor: kwietek
W takim razie popatrz na pompę od tyłu (nachyl się na silnikiem) jeśli zobaczysz popychacz o którym mówiłem (zakończone śrubą ze sprężynką) oraz krzywkę, i 2 śruby ograniczające jej ruch (pionowe zabezpieczone nakrętkami). Poruszaj tym popychaczem jeśli będzie luźne znaczy że spadł ze sworznia, jeśli nie będzie luzów są 2 śruby które ograniczają krzywkę - poluzuj nakrętkę kontrującą lewej śruby (patrząc od przodu samochodu) i wykręć trochę śrubę,wyciągnij "ssanie" włącz silnik i ustaw sobie obroty jakie Ci się podobają (na nagrzanym jakieś 2-5 min po rozruchu powinny być ok 1100, na zimnym odrazu po rozruchu 900) wykręcając tą śrubę zwiękrzasz obroty na "ssaniu", wkręcając ją zmniejszasz. I w końcu druga opcja że Twoja pompa nie ma regulacji zwiękrzonych obrotów biegu jałowego - nie ma żadnych śrub regulacyjnych ustawionych pionowo, popychacza, ani krzwyki.

: pn sty 19, 2009 03:14
autor: roman58
Najpierw ustaw początek wtrysku bo masz za puźny a obroty jak były dobre to same przyjdą do normy a te srubki to dolna granica i gurna granica obrotów po właczeniu tego twojego ssania[przestawiacz początku wtrysku[ a teraz jest ci potrzebny przy minusowych temperaturach.

: pn sty 19, 2009 13:48
autor: martuncio
Kąt wyprzedzania wtrysku ustawiony :) dzięki za bardzo dobre objaśnienie dla kwietek.Tylko jeszcze kąt wtrysku do mechaniora jechac ustawic i będzie gitara :)

: pn sty 19, 2009 16:28
autor: roman58
To niby ustawiłeś a będziesz jechał ustawić? do mechanika.

: pn sty 19, 2009 22:37
autor: martuncio
ustawiłem potocznie "ssanie" a kąt wtrysku muszę do mechaniora bo sam przecież nie zrobie.Jeden robił na "słuch" ;] ale na słuch to może sobie swój robić ;)