Strona 1 z 1

Tłucze się silnik szarpie całym autem na jałowym biegu kopci

: ndz sty 18, 2009 18:50
autor: neox
Witam mam golfa iv 1.9 TDI 90KM@120KM 220 tyś , rozrząd wymieniony przy 200 tyś o turbina też, olej też jakieś 8 tyś temu. Jechałem przedchwilą na 4 i zaczeło szarpać autem. Zgasiłem silnik. Zapaliłem ponowni i strasznie się tłucze, i kopci z rury wydechowej wole nie jedzić. Poradźcie co tu zrobić. Zaraz podepnę vaga....

: ndz sty 18, 2009 19:36
autor: andrew.zbyrko
sprawdz rozrząd,

: ndz sty 18, 2009 22:44
autor: neox
Sprawdziłem vagiem i 0 błedów
obroty na jałowym stabilne około 900 obr/min. Mieszanka z tego co pamiętam między 9 a 11mg na jałowym.
Olej sprawdziłem OK.
Silnik chodzi jak traktor.
Niepokoi mnie zawór egr, jest tam w cholere czarnej mazi, smar czy olej nie wiem ale chyba tak nie było. Wyłazi to na łączeniu zaworu z rurą od intercoolera.

: ndz sty 18, 2009 22:49
autor: andrew.zbyrko
jeżeli sprawdzasz vagiem to logi statyczne i dynamiczne,
a rozrząd jak?

: ndz sty 18, 2009 23:02
autor: neox
Nie wiem jak sprawdzić rozrząd. Ale wiem że był wymieniany nie dawno cały rozrząd w salonie.

Re: Tłucze się silnik szarpie całym autem na jałowym biegu k

: ndz sty 18, 2009 23:16
autor: adi1982
neox pisze:Witam mam golfa iv 1.9 TDI 90KM@120KM 220 tyś , rozrząd wymieniony przy 200 tyś o turbina też, olej też jakieś 8 tyś temu. Jechałem przedchwilą na 4 i zaczeło szarpać autem. Zgasiłem silnik. Zapaliłem ponowni i strasznie się tłucze, i kopci z rury wydechowej wole nie jedzić. Poradźcie co tu zrobić. Zaraz podepnę vaga....

Podepnę się do tematu coś podobnego mi się też stało ( ALH ) też szarpie silnikiem jakby nie chodził na wszystkie wtryski i strasznie kopci no i oczywiście 0 błedów a doszło do tego tak prze gazowałem na postoju tak powyżej 3000 obr silnik nie zimny po postoju i odkręceniu klemy (-) silnik chodzi OK tez czasami się tak działo jak odpalałem silnik łapał i za wczesnie wyłączałem rozrusznik wtedy tez wpadał w te wibracje i dymił ale po zgaszeniu zawsze było OK przypuszczam że to jakieś przesterowanie - usterka mechaniczna no bo elektronika nie podaje błędów

rozrząd OK
turbo OK
podciśnienia OK

może coś z pierdzielonym EGR :grrr:

: ndz sty 18, 2009 23:21
autor: PinkFloyd
Czasaami w TDI zdaża sie podwieszenie zaworu zwiazane z blokada zaworku w pompie olejowej lub zdazyła si CI wada fabryczna i moze nadkruszył ci sie zawór wydechowy- miałem tak i wiele osób z forum, telepało silnikiem okazało sie ze trafiło mi sie auto z wada fabryczna zaworów. uwidacznia sie to po przebiegu 200 tys km , było juz o tym.

: ndz sty 18, 2009 23:28
autor: andrew.zbyrko
neox, jak masz silnik z pompą wtryskową:
ustawiasz gmp na kole zamachowym, [pod takim korkiem plastikowym na obudowie sprzegla] z lewej strony wałka rozrządu jest wycięcie ma być rownolegle do płaszczyzny głowicy, kolejna sprawa to pompa atryskowa, nie wiem dokładnie ale w tdi też masz blokade na trzpień fi 16 bodajże, ma on wejśc przez otwór w kole zębatym pompy do otworu obudowy..
gdzieś na forum jest fotoporada.

a na vaga jezdz do kogoś kto nie tylko zbada błedy ale przeanalizuje logi

: wt sty 20, 2009 16:00
autor: neox
Remoncik wyszedł mnie 5300zł. Wszystkie tłoki nowe oryginalne :). Autko już jeździ . Narazie się dociera więc nie przyciskam na gaz :P ....