Głośna praca przy dużych prędkościach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

labrador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 16:35
Lokalizacja: Suwałki

Głośna praca przy dużych prędkościach

Post autor: labrador » ndz sty 18, 2009 17:15

Witam.Posiadaczem Golfa jestem od niedawna(1,9TD AAZ) i mam taki problem. po przekroczenniu szybkości 100km/h silnik zacczyna głośno pracować tzn słychać "wycie" silnika. Poprzednio miałem Jetta II 1,6 TD i po osiągnięciou 100 km/h odgłos pracy silnika ginął i słychać było tylko szum powietrza,a tu nie mogę określić co jest nie tak. Nadmieniam że silnik jest po kapitalnym remoncie i poza opisaną wadą zachowuje się poprawnie.Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny , gdyż dłuższa jazda tym autem staje się nie do zniesienia.


labrador

Awatar użytkownika
TeDIk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw gru 18, 2008 18:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: TeDIk » ndz sty 18, 2009 17:21

moj poprzedni golf tez tak mial juz przy 90km/h robilo sie dosyc glosno i wydawalo mi sie ze az za glosno ale td tak chyba maja. zauwazylem ze tdi jest lepiej wygluszony i jest wiele ciszej


[url=http://www.fotosik.pl/][img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/040815f71bfe9f53.html[/img][/url]

trebron7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 06, 2007 14:48
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: trebron7 » ndz sty 18, 2009 17:46

przy 100KM/h na 5 biegu masz jakieś 2600 obrotów,
a przy tych obrotach niestety nie da się ukryć trochę hałas powstaje w AAZ



labrador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 16:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: labrador » ndz sty 18, 2009 18:28

trebron7 hałas powstaje,zgodzę się ale w moim przypadku jest on niewspólmiernie za duży. Jeździłem po Niemczech prawie pól roku VW Vento z takim samym silnikiem i tam tego nie było,a po autostradach prędkość wynosiła 160km/h. Nadmieniam że mój Golf to "Variant" czyli na podwoziu Vento


labrador

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 03:44

Sprawdz rozrząd może zawory uderzają o tłoki na dużych obrotach.



labrador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 16:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: labrador » pn sty 19, 2009 08:02

roman 58 pisałem przecież w pierwszym poście że silnik jest po kapitalnym remoncie,głowica po regeneracji,czop wału też regenerowany więc twoja opcja odpada.Czy może to być nieodpowiednie ustawienie kąta wtrysku??


labrador

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pn sty 19, 2009 08:12

roman58 pisze:Sprawdz rozrząd może zawory uderzają o tłoki na dużych obrotach.
????????????? a niby dlaczego miałoby się tak dziać? Dziury by dawno były w tłokach....?????????????????????????? Dlaczego tylko przy dużych?????? :satan:

Możesz sprawdzić kąt wtrysku, jak jest źle ustawiony to auto mocniej klekocze co może się przedłożyć na hałas w czasie jazdy.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze obecność mat wygłuszających w Twoim rumaku....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pn sty 19, 2009 10:52

Jak miałem przestawiony rozrząd to też Mi tak wył
(od 100 do 120)potem robiło się ciszej



labrador
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz sty 18, 2009 16:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: labrador » pn sty 19, 2009 10:58

kITA pisze:Jak miałem przestawiony rozrząd to też Mi tak wył
(od 100 do 120)potem robiło się ciszej
Ale miałeś przestawiony rozrząd czy kąt wtrysku??


labrador

Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » pn sty 19, 2009 11:33

Kąt.Mechanior mówił że ok 1/2 ząbka



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 12:13

To że robiłeś silnik nie znaczy że jest dobrze ustawiony,nawet puł zęba dużo robi przy dużych obrotach a na wolnych nie będzie słychać.Głowice na pewno ślifowałeś wtedy zawory wychodzą do wierzchu a jeszcze muszą zrobić mijankę.Wszystkie nie stukają tylko albo ssące albo wydechowe w zalerznośći w kturą stronę jest przestawiony.A o dziurach w tłokach to jak by się urwał to może zrobić a tu będzie tylko odbicie na tłoku.



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » wt sty 20, 2009 15:10

U mnie jest podobnie... charakterystyczne huczenie (ja bym u siebie tak to nazwał) zaczyna się od +- 90km/h. Myślę, że silnik nie ma z tym nic wspólnego bo huczało by też w kabinie na „luzie” gdybym gazował a tak się nie dzieje. Osobiście podejrzewam łożyska przy kółkach. Ale nie mam pewności i nie mam czasu wymienić.



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » wt sty 20, 2009 16:59

U mnie też coś za głośno wyje. Po wymienie rozrządu tak się dzieje. Jak można sprawdzić czy kąt jest dobrze ustawiony? Można do tego użyć VAG - a?



Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » śr sty 21, 2009 08:53

też mam takie cuś, głośno jest powyżej 90km/h, ale i tak przed remontem było jeszcze głośniej. Ale jakoś to dziwne bo znajomy ma transportera z taki silnikiem jak ja i jest ciszej niż umnie (stojąc przy otwartej masce z przodu auta). A pozatym co tu oczekiwać 520tys. km nakukanych, kręci się dalej do 6tys. obr :grin: i dalej robi auta na trasie potencjalnie szybsze (nie wszystkie)
Ostatnio zmieniony śr sty 21, 2009 08:55 przez eldorado84, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 174 gości