Strona 1 z 2
Kąt wyprzedzenia wtrysku silnik 1y/97r?
: ndz sty 18, 2009 11:47
autor: inwerter
Witam mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej(kąt)po wymianie paska rozrządu,nikt nie jest pewien jak to zrobic.Pompa VE R547/3 0 460 484 127 , sterowana linką,elektrozawór przestawiacza wtrysku(tdi),czujnik między rurkami do wtrysków. Zarządza tym sterownik 0 28 906 124 d ,brak kontaktu z vag.Ustawic na kołek(tdi) czy zegar 0.9mm?? ,proszę o pomoc.
: ndz sty 18, 2009 12:04
autor: vision
ja bym zrobił tak ustawił rozrząd na znakach , zluzował pompę i wykręcić czujnik G175 i na zegar tak jak zwykła pompę
Re: Kąt wyprzedzenia wtrysku silnik 1y/97r?
: ndz sty 18, 2009 12:37
autor: ZWIREK1
inwerter pisze:Witam mam problem z ustawieniem pompy wtryskowej(kąt)po wymianie paska rozrządu,nikt nie jest pewien jak to zrobic.Pompa VE R547/3 0 460 484 127 , sterowana linką,elektrozawór przestawiacza wtrysku(tdi),czujnik między rurkami do wtrysków. Zarządza tym sterownik 0 28 906 124 d ,brak kontaktu z vag.Ustawic na kołek(tdi) czy zegar 0.9mm?? ,proszę o pomoc.
Witam
Mam taki sam układ w moim Td-ku i też jestem ciekaw jak ustawić kont wtrysku .
Rok golfiny 97 silnik aaz .
Rozrząd był wymieniany w renomowanym serwisie a golfik trochę po wymianie osłabł .
Pzdr
: ndz sty 18, 2009 12:43
autor: vision
ZWIREK1
kąt wtrysku do korekty jeżeli zegar nic nie da to na zasadzie prób i błędów regulować kąt zluzuj pompę 4 śruby zaznacz jak ustawiona i rusz lekko w stronę silnika przyspieszysz kąt i tak do skutku
: ndz sty 18, 2009 21:28
autor: munior
Również próbował bym normalnie na zegar,a że większość z nas niema zegara to metoda o jakiej pisze kolega vision: poluzowana pompa w stronę silnika przyspieszamy kąt wtrysku ,od silnika opużniamy ,przed operacją koniecznie zaznaczyć pierwotne połozenie pompy.Sam stosowałem zanim kupiłem zegar . Idealnie się nieustawi ale zawsze będzie zauważalna zmiana na lepsze lub gorsze.Dość typowy objaw zbyt pużnego kąta wtrysku :gorzej pali na ciepłym ,słabsze osiągi =zwiekszone spalanie .Tak było u mnie
: ndz sty 18, 2009 21:56
autor: andrew.zbyrko
munior pisze:Sam stosowałem zanim kupiłem zegar
razem z trzpieniem? można wiedzieć ile zapałaciłes? bo kiedyś znalazlem w necie, ale cena
: pn sty 19, 2009 10:33
autor: Sztomel
to nietypowa pompa (w 50% elektronicznie sterowana) i ustawienie kąta wyprzedzenia tłoczenia na zegar nie jest możliwe, o tym trochę w tych tematach :
http://forum.vwgolf.pl/printview.php?t= ... f47c586e77
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 59895b5915
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2220631
te pompy zaczęto stosować do tych silników od 1995 roku, wcześniejsze były sterowane mechanicznie.
: pn sty 19, 2009 12:04
autor: munior
Zegar''wyrwałem''za 10zł był lekko niepełnosprawny ,miał lekko zgiętą wskazówkę i się trochę przycinał ,ale odzyskał pełną sprawność a przejsciówkę dorobiłem sobie bo mam tokarkę.
: pn sty 19, 2009 15:43
autor: Kempes18
a ja mam pytanie jaki powinien byc kont wtrysku w tdi 90km AHU
: pn sty 19, 2009 21:23
autor: kwietek
Kempes18, 1,00 +/- 0,07 gdy w okienku na górze obudowy koła zamachowego pokażą się znaki. Jeśli nie mieści Ci się w tych wartościach musisz wyregulować na 1,00 +/- 0,02
: pn sty 19, 2009 22:19
autor: DANIEL LHR
wedlug mnie dla 1z lub ahu kąt najlepiej ustawic na zegarze 0,7 - 0,8 mm jesli sie nie posiada vaga
: pn sty 19, 2009 22:24
autor: kwietek
Właśnie to jest problem bo różne książki różnie podają... w jednych pisze 1,00 , a winnych tak jak zasugerowałeś 0,80 ...
: pn sty 19, 2009 22:35
autor: DANIEL LHR
no ja to sprawdzilem na wlasnej skórze kiedys, poprostu przy takim ustawieniu najlepiej zapalal na zimnym
: pn sty 19, 2009 22:54
autor: kwietek
Dokładnie im wcześniejszy (oczywiście w granicach rozsądku) , tym lepiej odpala na zimnym, ma więcej mocy, mniej pali, ale jest głośniejszy, i szybciej się zużywa - zanim tłok dotrze w odpowiednie położenie paliwo wybucha zwiękrzając obicążenia układu korbowego, w skrajnych przypadkach dzieje się do tego stopnia zbyt wcześnie że słychać stukanie - każdy kto regulował na słuch napewno się z tym spodkał.