Strona 1 z 2

Wymiana świec żarowych, olej silnikowy i filtr paliwa

: ndz sty 18, 2009 11:13
autor: marcinkoz2910
Witam

Autko to VW T4 2.4D 57kW 1992r.

Mam typowe lub nietypowe zadanie --> muszę wymienić w VW T4 świece żarowe (nie interesuje mnie czy są dobre czy nie że mam sprawdzać czy są przepalone czy nie muszę wymienić i koniec bo strasznie ciężko pali z resztą inne filtry też będe wymieniał i olej) ale wracają do problemu jak to zrobić popatrzyłem na to dziś i sobie mówię ja pi****** co to ma być :shock: rurki, kabelki, wężyki...

1. Czy jestem to sam w stanie wymienić czy mechanik musi to zrobić?
2. Czy musze jakąś pompe wykręcać i czy trzeba później go odpowietrzyć? (tak na 4um pisali to się pytam...)
3. Jeśli na pytanie 2 jest 2x TAK to jak to mam zrobić ogólnie to ja jestem kumaty i coś się wymyśli ale czy do takiego zabiegu trzeba jakieś specjalne mierniki lub urządzenia...?
4. Bo tam są jakieś rureczki trzeba je wykręcić czy coś? Czy odłączyć kabelki od świec i odkręcać?

Ogólnie miło by było jak by ktoś kto ma T4 i z tym robił coś mi doradził, ale każda rada posiadacza diesla będzie dla mnie na wagę złota. Bo ja mam benzynkę to tylko fajkę zrzucić i odkręcać :P

Fajnie by było jak by mi ktoś krok po kroku to opisał i przy okazji odpowiedział też na moje pytania :D Z góry dziękuje


A i jeszcze jedno pytanko jaki olej mam wlać? Nie wiem jaki był przedtem ale znam autentyczny przebieg 320 tys ja myslałem nad 15W40 Mineralny do diesla jeśli się mylę to poprawcie mnie :-)

A tak na marginesie jeśli to mam pomóc to na kartce od oleju pisze przebieg 246700 a teraz jest 320560 :wstyd: nie jest to moje auta a właściciel mówił że oleju sie nie wymienia więc skargi to nie do mnie proszę kierować :hyhy:

Może to coś pomoże -->

Obrazek

I jeszcze sprawa filtra, czy wystarczy tylko odczepić wężyki i przyczepić do nowego filtra? czy poźniej trzeba to jakoś odpowietrzyć?

: ndz sty 18, 2009 12:20
autor: micky
a po co Ci mineralny olej. Zalej 10w40 polsyntetyk i pomykaj

: ndz sty 18, 2009 12:36
autor: DANIEL LHR
sprawdz pierwsze bezpiecznik w lewym nadkolu

: ndz sty 18, 2009 13:43
autor: marcinkoz2910
micky pisze:a po co Ci mineralny olej. Zalej 10w40 polsyntetyk i pomykaj
na pewno? nie rozpuści to nagaru co jest w silniku? z tego co wiem to schodzi się w olejach od najlepszych do najgorszych, prawda?

[ Dodano: 18 Sty 2009 12:44 ]
DANIEL LHR pisze:sprawdz pierwsze bezpiecznik w lewym nadkolu
są ok bo patrzyłem

: ndz sty 18, 2009 14:38
autor: micky
Zapytam inaczej. Na jakim oleju teraz jezdzisz? Ja bym nie lal minerala jesli silnik do tej pory jezdzil na polsyntetyku i mial sie dobrze. Generalnie nie polecalbym minerala.

: ndz sty 18, 2009 14:59
autor: marcinkoz2910
micky, wiesz jak bym wiedział to bym nie pytał tylko nalał taki jaki był ale sęk w tym że autem ja nie jeździłem (tzn. jeździłem) ale nie jestem właścicielem a jak poczytasz w 1 poście to tam pisze że od ponad 73tys. km nie był wymieniany olej !! Normalnie szok!! Właściciel auta nie wiem jaki tam był olej bo on TYLKO TYM JEŹDZI :/

Więc tylko pytam co tam wlać ale ok zaleje go tym co piszesz dedykowanym do diesli.

A na inne pytania jesteś mi w stanie odpowiedzieć bo w poniedziałek się chce za to chwytać i chce mieć jakieś tam ogólne zarysy tego wszystkiego... ;)

: ndz sty 18, 2009 15:02
autor: micky
zalej go 10W40 i przygladaj sie wskazaniom poziomu oleju na bagnecie

: ndz sty 18, 2009 15:06
autor: marcinkoz2910
micky, sama wymiana oleju to nie jest dla mnie żaden problem tylko chodziło mi to co tam wlać dzięki za pomoc i za poradę co do oleju ;) Punkcik poleciał

A i jeszcze jedno do takiego przebiegu 320tys to ten olej nie będzie samobójstwem?

P.S. Jak jesteś w stanie mi pomóc co do tych pozostałych kwestii to proszę o porady ;)

: ndz sty 18, 2009 15:09
autor: micky
a swieczki to nie wiem jak sie wymienia bo nie wymienialem. Gdzies na forum w ktoryms temacie poruszajacy problem swieczek byla instrukcja jak je wyciagnac. Te rurki wezyki itp mozesz zdemontowac je tylko musisz je z powrotem dobrze i na miejsce zamontowac.

: ndz sty 18, 2009 15:11
autor: marcinkoz2910
yhmm się rozumie czyli albo dokładne foto porobić albo dobrze muszę to opisać :bajer:

dobra puki co to mam już troszkę danych i bede się jutro bawił a puki co to temat jest otwarty

: ndz sty 18, 2009 15:16
autor: micky
tu masz troszke czytania, moze Ci sie przyda :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BFarowych
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a2b9b2bffb

pozdrawiam :pub:

[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 14:22 ]
No jesli to prawda ze ten silnik przelatal 70tys bez zmiany oleju to na pewno wiele syfu w nim jest. Jak odpalales go to ile razy mignela kontrolka od oleju? Jesli zalejesz nowy olej i zmienisz filtry to dopiero bedziesz wiedzial co dalej robic. Jesli nie bedzie Ci ubywalo oleju a cisnienie oleju bedzie w normie to spoko. Jesli nie to bedziemy dumac dalej :) Na poczatek zrob porzadek z filtrami i olejem

: ndz sty 18, 2009 15:56
autor: marcinkoz2910
micky pisze:No jesli to prawda ze ten silnik przelatal 70tys bez zmiany oleju to na pewno wiele syfu w nim jest. Jak odpalales go to ile razy mignela kontrolka od oleju? Jesli zalejesz nowy olej i zmienisz filtry to dopiero bedziesz wiedzial co dalej robic. Jesli nie bedzie Ci ubywalo oleju a cisnienie oleju bedzie w normie to spoko. Jesli nie to bedziemy dumac dalej :) Na poczatek zrob porzadek z filtrami i olejem
wiesz na 200% tak było i będzie tam galareta :/ ehh

Myślałem też nad przepłukaniem silnika ropą po spuszczeniu oleju... Dobrze z robię?
I wlać olej (filtr też nowy) i wlać tam taki środek CERAMIZER (na allegro to jest) nie wiem czy warto ale na razie jestem na NIE

Jutro zacznę od oleju i wszystkich filtrów

THX za linki ;)

: ndz sty 18, 2009 16:02
autor: micky
nie lej ceramizera ani innych doktorow i tego typu gowien :) Zalej czystym olejem.

: ndz sty 18, 2009 16:16
autor: marcinkoz2910
micky, tak też myślałem dzięki jutro się odezwe po wymianach ;)