Strona 1 z 2

regulacja pompy wtryskowej

: ndz sty 18, 2009 09:36
autor: ajurczuk
mam pytanie czy jest jakis sposób aby samemu wyregulowac poczatek tłoczenia i dawke paliwa dodam ze mam pompe mechaniczna

: ndz sty 18, 2009 11:03
autor: woj-tek
oczywiście że jest z tyłu pompy jest śruba wykręcasz ją wkręcasz czujnik zegarowy i ustawiasz poczatek tłoczenia.

: ndz sty 18, 2009 11:39
autor: zaprzal
w tej pompie w golfie ta sruba bedzie po prawej stronie przy sekcji wysokocisnieniowej, na srodku miedzy 4 wyjsciami na wtryskiwacze

jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu

regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania

: pn sty 19, 2009 20:43
autor: ajurczuk
ALE MI POMOGLISCIE PISZECIE TAK JAK BYM BYŁ MECHANIKIEM DZIEKI

: pn sty 19, 2009 21:05
autor: kwietek
ajurczuk, to jest troszkę roboty, jeśli nie posiadasz doświadczenia, ani czujnika zegarowego przejedź się do mechanika od diesli takie ustawienie kosztuje (30-40zł). Jeśli jednak chcesz się pobawić: z prawej strony pompy jest taka prostokątna zaślepka (pomiędzy wyjściami na przewody do wtrysków )zakręcona na środku śrubą, musisz odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm. Potem zdejmujesz gumowy koreczek - znajduje się dokładnie na samej górze połączenia silnika ze skrzynią biegów. Teraz są 2 opcje: 1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż skazówka czujnika przestanie się poruszać, albo 2) podnosisz samochód z jednej strony i obracasz kołem (aż wskazówka przestanie się poruszać). Następnie ustawiasz czujnik by pokazaywał "zero" i obracasz kołem tak jak przy jeździe do przodu (albo pchasz samochód od porzdu) i patrzysz w okienko (to które miało gumową zatyczkę) jak zobaczysz "muszkę i szczerbinkę" w jednej osi - odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93 do 1,07 jeśli jest więkrza luzujesz wporniki pompy (i odkręcasz przewody wtryskowe) i odsuwasz pompę od głowicy aż będzie wskazywała 1,00+/- 0,02. Jeśli wartość będzie mniejsza przesówasz pompę do głowicy. Potem wszystko zakręcasz i gotowe :) ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.

: pn sty 19, 2009 21:26
autor: ajurczuk
teraz juz wiem o co chodz ale chyba sam nie dam rady i na dodatek w mojej okolicy nie dobrego fachowca od pomp :(:(

: pn sty 19, 2009 21:53
autor: munior
kwietek pisze:ajurczuk odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93
mały błąd powinno być 0,93 -1,07... co by było jak w książce pisze.Ładny i rzeczowy opis

: pn sty 19, 2009 21:55
autor: kwietek
Wpisz sobie w wyszukiwarce diesel serwis, i na pewno coś znajdziesz. Jeśli chodzi o ustawienie samego początku tłoczenia - zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch :) PS munior dzięki za poprawę :pub:

: wt cze 29, 2010 19:24
autor: tomecki83
odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm - czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?

1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?

Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"

Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.

: wt cze 29, 2010 21:12
autor: arwam
kwietek pisze:zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch
ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.

: wt cze 29, 2010 22:45
autor: munior
arwam pisze:ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.
A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebią :grin:

[ Dodano: 29 Cze 2010 22:52 ]
tomecki83 pisze:odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm
taaa
tomecki83 pisze:czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
Nie manometr tylko czujnik zegarowy wskazujący z dokładnością do setnych milimetra
tomecki83 pisze:załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Żle rozumiesz ,chodzi o znalezienie punktu gdzie tłokorozdzielacz stanie w martwym puncie ,żeby mozna było wyzerować zegar i zacząć pomiar
tomecki83 pisze:Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero"
Widać że nigdy nie miałeś czujnika w ręku ,po prostu ma ruchomą skalę którą można dowolnie ustawic
tomecki83 pisze:ak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
tam nie ma żadnego ciśnienia tylko wartości metryczne

: wt cze 29, 2010 23:08
autor: arwam
A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebią :grin:
ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić

: wt cze 29, 2010 23:22
autor: kret077744
arwam pisze:ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić
musisz arwam opatentować swoje mody :okej:
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi :green_fuck:

: śr cze 30, 2010 08:14
autor: arwam
kret077744 pisze:musisz arwam opatentować swoje mody :okej:
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi
chyba chciałeś powiedzieć wtryskiwaczach bo sprzęgieł to chyba z 12 kompletów zniszczyłem na AAZ'cie w tym cztery całkowicie połamane tarcze i po wyjęcie wydłubywałeś w trzech częściach głównych samą tarczę plus trochę drobiazgów typu sprężyny i kołki :grin: