regulacja pompy wtryskowej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

regulacja pompy wtryskowej

Post autor: ajurczuk » ndz sty 18, 2009 09:36

mam pytanie czy jest jakis sposób aby samemu wyregulowac poczatek tłoczenia i dawke paliwa dodam ze mam pompe mechaniczna



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » ndz sty 18, 2009 11:03

oczywiście że jest z tyłu pompy jest śruba wykręcasz ją wkręcasz czujnik zegarowy i ustawiasz poczatek tłoczenia.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz sty 18, 2009 11:39

w tej pompie w golfie ta sruba bedzie po prawej stronie przy sekcji wysokocisnieniowej, na srodku miedzy 4 wyjsciami na wtryskiwacze

jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu

regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » pn sty 19, 2009 20:43

ALE MI POMOGLISCIE PISZECIE TAK JAK BYM BYŁ MECHANIKIEM DZIEKI



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 21:05

ajurczuk, to jest troszkę roboty, jeśli nie posiadasz doświadczenia, ani czujnika zegarowego przejedź się do mechanika od diesli takie ustawienie kosztuje (30-40zł). Jeśli jednak chcesz się pobawić: z prawej strony pompy jest taka prostokątna zaślepka (pomiędzy wyjściami na przewody do wtrysków )zakręcona na środku śrubą, musisz odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm. Potem zdejmujesz gumowy koreczek - znajduje się dokładnie na samej górze połączenia silnika ze skrzynią biegów. Teraz są 2 opcje: 1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż skazówka czujnika przestanie się poruszać, albo 2) podnosisz samochód z jednej strony i obracasz kołem (aż wskazówka przestanie się poruszać). Następnie ustawiasz czujnik by pokazaywał "zero" i obracasz kołem tak jak przy jeździe do przodu (albo pchasz samochód od porzdu) i patrzysz w okienko (to które miało gumową zatyczkę) jak zobaczysz "muszkę i szczerbinkę" w jednej osi - odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93 do 1,07 jeśli jest więkrza luzujesz wporniki pompy (i odkręcasz przewody wtryskowe) i odsuwasz pompę od głowicy aż będzie wskazywała 1,00+/- 0,02. Jeśli wartość będzie mniejsza przesówasz pompę do głowicy. Potem wszystko zakręcasz i gotowe :) ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:14 przez kwietek, łącznie zmieniany 4 razy.



ajurczuk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: czw gru 04, 2008 21:32
Lokalizacja: bielsk podlaski

Post autor: ajurczuk » pn sty 19, 2009 21:26

teraz juz wiem o co chodz ale chyba sam nie dam rady i na dodatek w mojej okolicy nie dobrego fachowca od pomp :(:(



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pn sty 19, 2009 21:53

kwietek pisze:ajurczuk odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93
mały błąd powinno być 0,93 -1,07... co by było jak w książce pisze.Ładny i rzeczowy opis


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn sty 19, 2009 21:55

Wpisz sobie w wyszukiwarce diesel serwis, i na pewno coś znajdziesz. Jeśli chodzi o ustawienie samego początku tłoczenia - zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch :) PS munior dzięki za poprawę :pub:
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:58 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.



tomecki83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
Kontakt:

Post autor: tomecki83 » wt cze 29, 2010 19:24

odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm - czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?

1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?

Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"

Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.



arwam

Post autor: arwam » wt cze 29, 2010 21:12

kwietek pisze:zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch
ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt cze 29, 2010 22:45

arwam pisze:ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.
A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebią :grin:

[ Dodano: 29 Cze 2010 22:52 ]
tomecki83 pisze:odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm
taaa
tomecki83 pisze:czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
Nie manometr tylko czujnik zegarowy wskazujący z dokładnością do setnych milimetra
tomecki83 pisze:załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Żle rozumiesz ,chodzi o znalezienie punktu gdzie tłokorozdzielacz stanie w martwym puncie ,żeby mozna było wyzerować zegar i zacząć pomiar
tomecki83 pisze:Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero"
Widać że nigdy nie miałeś czujnika w ręku ,po prostu ma ruchomą skalę którą można dowolnie ustawic
tomecki83 pisze:ak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
tam nie ma żadnego ciśnienia tylko wartości metryczne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

arwam

Post autor: arwam » wt cze 29, 2010 23:08

A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebią :grin:
ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić



Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Post autor: kret077744 » wt cze 29, 2010 23:22

arwam pisze:ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić
musisz arwam opatentować swoje mody :okej:
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi :green_fuck:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Post autor: arwam » śr cze 30, 2010 08:14

kret077744 pisze:musisz arwam opatentować swoje mody :okej:
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi
chyba chciałeś powiedzieć wtryskiwaczach bo sprzęgieł to chyba z 12 kompletów zniszczyłem na AAZ'cie w tym cztery całkowicie połamane tarcze i po wyjęcie wydłubywałeś w trzech częściach głównych samą tarczę plus trochę drobiazgów typu sprężyny i kołki :grin:
Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 08:15 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości