regulacja pompy wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
regulacja pompy wtryskowej
mam pytanie czy jest jakis sposób aby samemu wyregulowac poczatek tłoczenia i dawke paliwa dodam ze mam pompe mechaniczna
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
w tej pompie w golfie ta sruba bedzie po prawej stronie przy sekcji wysokocisnieniowej, na srodku miedzy 4 wyjsciami na wtryskiwacze
jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu
regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania
jak kolega wyzej napisal, mierzysz czujnikiem zegarowym - a dokladny opis masz w ksiazce "sam naprawiam" ktora jest w podwieszonych tematach na gorze dzialu
regulacja dawki tez jest w podwieszonych tematach i od przeczytania nalezy zaczac, pozniej ew. pytania
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
ajurczuk, to jest troszkę roboty, jeśli nie posiadasz doświadczenia, ani czujnika zegarowego przejedź się do mechanika od diesli takie ustawienie kosztuje (30-40zł). Jeśli jednak chcesz się pobawić: z prawej strony pompy jest taka prostokątna zaślepka (pomiędzy wyjściami na przewody do wtrysków )zakręcona na środku śrubą, musisz odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm. Potem zdejmujesz gumowy koreczek - znajduje się dokładnie na samej górze połączenia silnika ze skrzynią biegów. Teraz są 2 opcje: 1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż skazówka czujnika przestanie się poruszać, albo 2) podnosisz samochód z jednej strony i obracasz kołem (aż wskazówka przestanie się poruszać). Następnie ustawiasz czujnik by pokazaywał "zero" i obracasz kołem tak jak przy jeździe do przodu (albo pchasz samochód od porzdu) i patrzysz w okienko (to które miało gumową zatyczkę) jak zobaczysz "muszkę i szczerbinkę" w jednej osi - odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93 do 1,07 jeśli jest więkrza luzujesz wporniki pompy (i odkręcasz przewody wtryskowe) i odsuwasz pompę od głowicy aż będzie wskazywała 1,00+/- 0,02. Jeśli wartość będzie mniejsza przesówasz pompę do głowicy. Potem wszystko zakręcasz i gotowe ,aha musisz zdjąć osłonę paska rozrządu i przez otwór w kole pompy poluzować śrubę która ją trzyma z lewej strony. Co do regulacji obrotów jałowych : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2506713#2506713 dodam że śruba po prawej ustawia obroty bez ssania, wkręcając ją zmniejszasz wykręcając zwiękrzasz. Poziomych śrub regulacyjnych nie ruszaj bo jak coś źle ustawisz silnik może zacząć wariować i powrót do ustawien pierwotnych może być nie możliwy - wtedy jeśli byś chciał mieć wszystko porządnie ustawione trzeba zanieść pompę do pomiarza (koszt samej regulacji na stole bez wymonotowania / zamontowania 100-150zł) - ale tyczy się to jedynie tych poziomych śrub bo resztę i tak reguluje się po zamontowaniu pompy.
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:14 przez kwietek, łącznie zmieniany 4 razy.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
mały błąd powinno być 0,93 -1,07... co by było jak w książce pisze.Ładny i rzeczowy opiskwietek pisze:ajurczuk odczytujesz wartość na zegarze powinna być od 9,93
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Wpisz sobie w wyszukiwarce diesel serwis, i na pewno coś znajdziesz. Jeśli chodzi o ustawienie samego początku tłoczenia - zrobi to każdy mechanik tylko pierw spytaj czy ma czujnik zegarowy by nie ustawiał na słuch PS munior dzięki za poprawę
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 21:58 przez kwietek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm - czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.
1) załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero" - jak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Czytałem opis ustawiania początku tłoczenia w "Sam naprawiam ..." i własnie nie rozumiem tych kwestii:)
Jeżeli ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to ma wyglądać praktycznie,jakiego zegara użyć to byłbym wdzięczny.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
A tam zaraz nie ma ori ,arwam, nie wszyscy tak grzebiąarwam pisze:ale czasem czujnik zegarowy ani lampa stroboskopowa się na nic nie przyda. zwłaszcza jeśli pompa już nie ma ori tłoko-rozdzielacza.
[ Dodano: 29 Cze 2010 22:52 ]
taaatomecki83 pisze:odkręcić tylko tą śrubę i w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy, tak by kopkazywał ok 2,5mm
Nie manometr tylko czujnik zegarowy wskazujący z dokładnością do setnych milimetratomecki83 pisze:czujnik zegarowy to rozumie się jest to manometrz podziałką co 2,5mm??Jak rozumieć powyższy opis?
Żle rozumiesz ,chodzi o znalezienie punktu gdzie tłokorozdzielacz stanie w martwym puncie ,żeby mozna było wyzerować zegar i zacząć pomiartomecki83 pisze:załączasz 5 bieg i chasz samochód do tyłu aż wskazówka czujnika przestanie się poruszać - rozumiem że chodzi tu o znalezienie punktu o max. ciśnieniu?
Widać że nigdy nie miałeś czujnika w ręku ,po prostu ma ruchomą skalę którą można dowolnie ustawictomecki83 pisze:Następnie ustawiasz czujnik by pokazywał "zero"
tam nie ma żadnego ciśnienia tylko wartości metrycznetomecki83 pisze:ak to uzyskać?odkręcić manometr żeby ciśnienie spadło do "0"
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- kret077744
- Forum Master
- Posty: 1157
- Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
- Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)
musisz arwam opatentować swoje modyarwam pisze:ale coraz więcej isę nam szybkich dieselków zaczyna robić
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi :green_fuck:
Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;
chyba chciałeś powiedzieć wtryskiwaczach bo sprzęgieł to chyba z 12 kompletów zniszczyłem na AAZ'cie w tym cztery całkowicie połamane tarcze i po wyjęcie wydłubywałeś w trzech częściach głównych samą tarczę plus trochę drobiazgów typu sprężyny i kołkikret077744 pisze:musisz arwam opatentować swoje mody
bo na modzonych dieslach nikt nawet na sprzęgłach nie zarobi
Ostatnio zmieniony śr cze 30, 2010 08:15 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 165 gości