Strona 1 z 1

chlodnica oleju

: ndz sty 18, 2009 05:52
autor: flayerstar
Witam nie wiem jak prawidlowo zamontowac chlodnice oleju w mk2 1.6td
prosze o opis

chlodnice mam dokladnie taka tylko nie wiem ktora strona ma przylegac do podstawy filtra a ktora do filtra oleju

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7ff10.html

: pn sty 19, 2009 03:54
autor: roman58
Do obudowy idzie z uszczelką bo na filtrze masz uszczelkę ktura ci go uszczelni.To znaczy jak masz na chłodniczce uszczelkę to do gury.

: pn sty 19, 2009 15:00
autor: Lukas-182
Tak więc, strona chłodniczki z prawej strony twojego zdjęcia idzie w stronę podstawy filtru (powinien tam być jeszcze gumowy oring, około 3mm), na ten oring zapodaj jakąś pastę uszczelniającą do uszczelek, polecam firmy Victor-Reinz. Cłodniczkę przykręcasz od dołu nakrętką i dopiero zapodajesz nowy filtr oleju, wcześniej przesmarowując olejem uszczelkę na filtrze oleju i skręcasz. Jak wcześniej nie miałeś chłodniczki, to zapewne gwint do przykręcenia filtru będzie za krótki, musisz wtedy odkręcić tą nagwintowaną rurkę i wkręcić w jej miejsce dłuższą z podstawy filtru z oryginalnie montowaną chłodniczką...

Wyjścia na chłodzenie wodne --> jedno dajesz do węża, który biegnie z pompy wodnej do głowicy (kupujesz albo szukasz węża z rozdzielaczem, jak kupiłem nowy ale powiem ci, że trudno go zdobyć, szukaj w InterCarsie), a drugie wyjście łączysz za pomocą jak to nazwie "fikuśniego zakręconego" kolanka z przewodem biegnącym z pompy wodnej do nagrzewnicy (metalowa rura). I to chyba na tyle, jakby co to pytaj... ;)

Pamiętaj aby dobrze dokręcić chłodniczkę do podstawy filtru... no i nie przesadzaj z siłą dokręcania filtru oleju, bo później przy kolejnej wymianie będziesz się mordował z odkręceniem, wiem coś o tym :)