chlodnica oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

flayerstar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 23:51
Lokalizacja: Polska

chlodnica oleju

Post autor: flayerstar » ndz sty 18, 2009 05:52

Witam nie wiem jak prawidlowo zamontowac chlodnice oleju w mk2 1.6td
prosze o opis

chlodnice mam dokladnie taka tylko nie wiem ktora strona ma przylegac do podstawy filtra a ktora do filtra oleju

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7ff10.html
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 16:18 przez flayerstar, łącznie zmieniany 2 razy.



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pn sty 19, 2009 03:54

Do obudowy idzie z uszczelką bo na filtrze masz uszczelkę ktura ci go uszczelni.To znaczy jak masz na chłodniczce uszczelkę to do gury.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn sty 19, 2009 15:00

Tak więc, strona chłodniczki z prawej strony twojego zdjęcia idzie w stronę podstawy filtru (powinien tam być jeszcze gumowy oring, około 3mm), na ten oring zapodaj jakąś pastę uszczelniającą do uszczelek, polecam firmy Victor-Reinz. Cłodniczkę przykręcasz od dołu nakrętką i dopiero zapodajesz nowy filtr oleju, wcześniej przesmarowując olejem uszczelkę na filtrze oleju i skręcasz. Jak wcześniej nie miałeś chłodniczki, to zapewne gwint do przykręcenia filtru będzie za krótki, musisz wtedy odkręcić tą nagwintowaną rurkę i wkręcić w jej miejsce dłuższą z podstawy filtru z oryginalnie montowaną chłodniczką...

Wyjścia na chłodzenie wodne --> jedno dajesz do węża, który biegnie z pompy wodnej do głowicy (kupujesz albo szukasz węża z rozdzielaczem, jak kupiłem nowy ale powiem ci, że trudno go zdobyć, szukaj w InterCarsie), a drugie wyjście łączysz za pomocą jak to nazwie "fikuśniego zakręconego" kolanka z przewodem biegnącym z pompy wodnej do nagrzewnicy (metalowa rura). I to chyba na tyle, jakby co to pytaj... ;)

Pamiętaj aby dobrze dokręcić chłodniczkę do podstawy filtru... no i nie przesadzaj z siłą dokręcania filtru oleju, bo później przy kolejnej wymianie będziesz się mordował z odkręceniem, wiem coś o tym :)
Ostatnio zmieniony pn sty 19, 2009 15:01 przez Lukas-182, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 169 gości