korekcje na cylindrach.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

korekcje na cylindrach.

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 20:24

witam.

nie rozumie jednej rzeczy, w jaki sposób ECU ma informacje z każdego cylindra, konkretnie chodzi mi o wtryskiwacze, bez wyciągnięcia i sprawdzenia wtryskiwaczy na maszynie nie da sie ocenic ich stanu po korekcjach w 013.

ECU ma informacje tylko z jednego wtryskiwacza sterującego, a reszta????, przecież nie ma żadnych czujników w pozostałych wtryskiwaczach jak i w cylindrach, taka sama sytuacja do porównania ze ECU dolewa paliwka do słabszych cylindrów, w jaki sposób to mierzy ze trzeba do słabszego dolac więcej???.

kiedyś rozmawiałem z jednym mechanikiem i mówi ze nie ma innej opcji jak wyciągnięcie wtryskiwaczy do sprawdzenia, ze po korekcjach nic sie nie dowiemy.

ja na przykład miałem korekcje po 1,7 przy zasyfionym nastawniku, po czyszczeniu sa od 0,30 do 0,75. więc gdzie tutaj wytłumaczenie???



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sty 17, 2009 22:27

piter_s,

to mowi serwisowka

Ocena: wskazania jałowy bieg-regulacja równomiernej pracy 1 Układ wtrysku rozporządza regulacją spoczynkową. Może rozpoznać różnice mocy między poszczególnymi cylindrami
(tolerancja części, przepustowość wtryskiwaczy, ciśnienie sprężania itp.) i poprzez selektywny rozdział dawek
1 wtrysku wyrównać je na jałowym biegu. Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu poprzez sygnał obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera
sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie,
oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał
korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę swojego obrotu. Wał korbowy inaczej przyspiesza pod
1 wpływem cylindra wykazującego większą moc, dzięki czemu potrzebuje on krótszego czasu. Jeżeli komputer sterujący rozpozna odchylenie, określony cylinder natychmiast zasilony zostaje większą lub mniejszą
1 dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik ponownie będzie pracował równomiernie. 1 + do mg/skok: każdy cylinder wykazujący słabszą moc, zasilany jest większą ilością paliwa.
− do mg/skok: każdy cylinder wykazujący większą moc, zasilany jest mniejszą ilością paliwa.
01
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 22:28 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 09:33

Adamm to teorie tez juz widziałem, ale nie jest dla mnie zrozumiała, są 4 sygnały z jednego obrotu wału, skąd one sa pobierane te sygnały, w jaki sposób, jest napisana ładna teoria, ale nie jet to zrozumiałe.
Adamm pisze:Jeżeli komputer sterujący rozpozna odchylenie, określony cylinder
w jaki sposób, tak czy inaczej pracują parami.

zrozumiałe by to było jak by na kazdym cylindrze był wtrysk z czujnikiem i wtedy wiadomo ze ecu moze dolac do słabszego cylindra, moim zdaniem ecu ma tylko sygnał z jednego wtrysku tzw. sterującego, no bo jak po prędkości obrotowej ecu rozpoznaje słabszy cylinder??.
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 09:36 przez piter_s, łącznie zmieniany 2 razy.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz sty 18, 2009 10:44

piter_s pisze:są 4 sygnały z jednego obrotu wału, skąd one sa pobierane te sygnały, w jaki sposób, jest napisana ładna teoria, ale nie jet to zrozumiałe.
bardzo proste
komputer bierze sobie trzeci wtryskiwacz jako wzorcowy i pod niego okresla moc na innych cylindrach porownujac tempo naplywania sygnalów z czujnika połozenia wału
prosciej sie juz nie da wytłumaczyc...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 18, 2009 12:59

DANIEL LHR pisze:komputer bierze sobie trzeci wtryskiwacz jako wzorcowy i pod niego okresla moc
w jaki sposób???, przecierz on nie ma czujnika sprężania w cylindrach, sterujący chyba przesyła sygnał do ecu jaką dawkę podaje i pod jakim ciśnieniem
Ostatnio zmieniony ndz sty 18, 2009 13:00 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



darix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:15
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: darix » wt gru 22, 2009 19:00

Witam, podłączę się pod temat, bo akurat złożyło się że dzisiaj miałem sprzeczke z kumplem odnośnie tej właśnie korekcji dawek paliwa w tdi. Czy korekcja ma miejsce w silnikach z pompą rotacyjną (tu był dylemat) ? i jakie urządzenie w pompie powoduje zmianę dawki na poszczególne cylindry ?

[ Dodano: 22 Gru 2009 22:17 ]
Witam ponownie, czy ktoś zna dokładniej temat tych korekcji dawek paliwa ?, prosiłbym o trochę więcej informacji, może ktoś zna sie na tym i udostępniłby swojej wiedzy ?
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:16 przez darix, łącznie zmieniany 3 razy.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 23, 2009 13:42

Po kolei...
Jest wtryskiwacz sterujący - sygnał idzie do sterownika.
Jest czujnik obrotu wału korbowego - najczęściej w bloku naprzeciw koła zamachowego - idzie sygnał.
Porównywany jest czas obrotów wału korbowego - korekcja dawkowania polega na zmianie dawki na każdym wtryskiwaczu (pompa) tak aby zachowane były stabilne obroty biegu jałowego zadane w sterowniku.Ciśnienie jest w miarę stałe(to nie CR) a zmienny jest czas elektromagnes dozatora jest sterowany impulsami z ECU.
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 13:44 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

darix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:15
Lokalizacja: kłodzko

korekcja dawki

Post autor: darix » śr gru 23, 2009 21:14

Ok teraz pytanie czy nastawnik pompy nadąży zmieniać (korygować) dawkę paliwa na konkretne cylindry skoro pompa kręci się z prędkością ok 450 obr/min. na wolnych obrotach ?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » śr gru 23, 2009 21:27

Dzieląc na 4 cylindry i w sekundach - wychodzi cała "wieczność"=0,033 sec. przy czym korekta jest minimalna pomiędzy cylindrami.Duży rozrzut to już robota dla mechanika pewna. Odnieś to np. do CR-ów a najlepiej piezzo, gdzie już są w eksploatacji wtryski z 5-cio krotnym wtryskiem na cykl. 3 wtryski na cykl to standard dla e-mechanicznych.Zwracam uwagę na odstęp czasowy pomiędzy przedwtryskiem-wtryskiem roboczym i powtryskiem - są to dziesięciotysięczne sekundy... :pub:
PS. zmieniałem parę razy - zmęczenie i ułamki się kitrają...
Ostatnio zmieniony śr gru 23, 2009 21:34 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 4 razy.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

darix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:15
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: darix » śr gru 23, 2009 21:54

Jeżeli chodzi o nowsze technologie to wiadomo że jest to możliwe, mi najbardziej rozchodzi się o pompy wtryskowe rotacyjne w starszych TDI. Korekcje pokazane w 013 np na jednym -2, na drugim +2 to chyba nie lada wysiłek dla nastawnika ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr gru 23, 2009 22:32

Ja korekcje 013 biorę orientacyjne, mimo ze miałem bardzo dobre cos mnie podkusiło sprawdzic wtryski- jeden czasami sie zawieszał i stukał- poza tym żadnych innych objawów ani kopcenia, korekcje ok. Po wymontowaniu i w czasie diagnozy okazalo sie ze stukający juz zaczynał lać wiec go wymieniłem i jest jak było tylko juz nie stuka :grin:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr gru 23, 2009 23:58

darix, takie rozbieznosci moga byc jak np nastawnik jest zabrudzony


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

darix
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 15:15
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: darix » czw gru 24, 2009 10:43

Wiem Adammie, podałem te liczby jako przykład a więc podsumowując w dalszym ciągu nie wiem:
1. czy wartości podane w bloku 013 to tylko orientacyjne liczby mówiące jakimś tam zużyciu (np wtryskiwacza, lub słabsze sprężanie, zabrudzony nastawnik itp. )
2. czy nastawnik pompy faktycznie stara się ustawić dawkę paliwa na każdym cylindrze zgodnie z wartościami z 013 pracując na wolnych obrotach :smoke:
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 10:45 przez darix, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości