Strona 1 z 2

"Czkawka" po zmianie biegu

: sob sty 17, 2009 14:40
autor: korfanty
Od kilku dni zauważyłem ze przy zamianie biegu z 1 na 2 wyraźnie czuć "skokową jazdę", wszystko w zakresie obrotów 1000-1200 delikatnie też czuć przy zmianie z 2 na 3.
Najbardziej daje się to we znaki rano jak silnik zimny, chociaż jak ciepły podczas jazdy w korku również. Dodam że ok 3 tygodnie temu był wymieniany olej i kpl filtrów BOSCHA, autko ma normalną moc na autostradzie idzie bardzo dobrze. Paliwo tankuje na orlenie - verva. Na wszelki wypadek sprawdziłem ręcznie kierownicę turbiny - chodzą płynnie, czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
Mam vaga więc jeśli trzeba coś zlogować to nie ma problemu.

: sob sty 17, 2009 19:25
autor: woj-tek
tych kierownic ręką sie nie da dobrze sprawdzić ponieważ one przycinają się jak pracują pod ciśnieniem spalin.

: sob sty 17, 2009 19:38
autor: DULUŚ
Podpinam sie do tematu :hmm: ,mam podobna zmiane w golfie mk3 1z jest takie przyciecie ale to w momencie przed zalaczeniem sie turbiny,wymienilem teraz filtr paliwa,juz myslalem ze jak reka odjol ale po czasie znowu zaczel sie tak dziac szczegolnie wlasnie jak jest zimy tak sie dzieje,i to jest tylko na 2,3 biegu w zakresie obrotow 1500-2000obr/min macie jakies pomysly?

: sob sty 17, 2009 19:40
autor: piter_s
korfanty pisze:czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
a dlaczego??, w ALH jest vp37 jak sie nie myle, tka sama jak w mk3, jakość paliwka ma duze znaczenie.

prawdopodobnie nastawnik, lub impulsator lub wtrysk sterujący

: sob sty 17, 2009 19:54
autor: PinkFloyd
piter_s pisze:
korfanty pisze:czy możliwe że nastawnik do czyszczenia - chociaż wyczytałem że to rzadka usterka w czwórkach.
a dlaczego??, w ALH jest vp37 jak sie nie myle, tka sama jak w mk3, jakość paliwka ma duze znaczenie.

prawdopodobnie nastawnik, lub impulsator lub wtrysk sterujący
Jak to wyglada w ALH czy masz czkawke- skacze, braki mocy, czy w trakcie zmiany biegów z nizszego na wyższy masz przez chwile pusto pod pedałem gazu- tkzw. chwilowy brak przyspieszenia??

: sob sty 17, 2009 21:23
autor: korfanty
PinkFloyd pisze:Jak to wyglada w ALH czy masz czkawke- skacze, braki mocy, czy w trakcie zmiany biegów z nizszego na wyższy masz przez chwile pusto pod pedałem gazu- tkzw. chwilowy brak przyspieszenia??
Nie żadnych takich objawów nie ma - wczoraj byłem w Warszawie i jak można było przycisnąć to auto szło jak rakieta, tylko podczas jazdy po warszawie w korkach po wrzuceniu dwójki kilka skoków, jak obroty przekraczały 1300 wszystko ok i potem jeśli trzeba było zejść z obrotów to też się skakanie dawało wyczuć. Sprawdzę patent z odpięciem wtyczki z czujnika prędkościomierza - zobaczymy efekty.

: sob sty 17, 2009 21:29
autor: piter_s
no to kurna logi zapodaj, moze cos wiecej bedzie widać

: ndz sty 18, 2009 12:35
autor: DULUŚ
czy mozliwe ze u mnie w 1z tez to moze byc impulsator?co to wogole jest?bo nie kumam tematu

: ndz sty 18, 2009 12:54
autor: piter_s
DULUŚ pisze:czy mozliwe ze u mnie w 1z tez to moze byc impulsator?co to wogole jest?bo nie kumam tematu
to jest to co ci pokazuje predkość na liczniku, masz licznik elektroniczny czy na linke???
u ciebie podejrzewam zabrudzony nastawnik.

: ndz sty 18, 2009 13:08
autor: DULUŚ
elektroniczny

: ndz sty 18, 2009 13:18
autor: piter_s
to odepnij wtyczkę od impulsatora, jest na skrzyni i wtedy zobacz czy na zimnym szarpie, jak nie to nastawnik do czyszczenia.

: ndz sty 18, 2009 13:20
autor: DULUŚ
jeszcze dzis sprawdze to:D a nastawnik da sie samemu wyczyscic?bo wogole nie siedze w temacie

[ Dodano: 18 Sty 2009 13:20 ]
odpiolem licznik od skrzyni biegow i objawy ustaly teraz pytanie?? co z tym zrobic?co jest uszkodzxone ,i co ma spolnego licznik z tym co sie dzieje niech mi to ktos wytumaczy

: ndz sty 18, 2009 16:18
autor: piter_s
to wiadomo ze nastawnik do czyszczenia, wyszukaj postów o czyszczeniu nastawnika, jak jestes kumaty to sam zrobisz, no i na vaga póżniej do ustawienia dawki.

: ndz sty 18, 2009 17:01
autor: DULUŚ
odpiolem licznik , i objawy ustaly wczesniej pisaliscie ze albo impulsator albo nastawik, odpiolem impulsator wiec chyba 1 wyklucza 2