pytanie cos sie dzieje chyba z moim mk3 po wycieciu kata

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arturro1236
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw sie 28, 2008 19:03
Lokalizacja: Warszawa

pytanie cos sie dzieje chyba z moim mk3 po wycieciu kata

Post autor: arturro1236 » sob sty 17, 2009 13:38

witam mam pytanie niewiem czy to od kata czy co to moze byc dzisiaj wycielem kata ale zabardzo roznicy nie widze tyle tylko ze bardziej turbinke slychac ale to nie o to w tym poscie chodzi, dzisaj stanelem sobie na parkingu i przegazowalem mojego klekota tak do okolo 4tys obrotow (tak nagle) i po tym zaczol tak dziwnie chodzic jakby przestal palic na wszystkie gary i troche kopcil smierdzialo taka nieprzepalona ropa:( co to moze byc?? po zgaszeniu silnika i odczekaniu chwili wszytsko wrocilo do normy. potem jadac znowu go przeciagnelem na 1 biegu i jak wrzucilem 2 wciskalem gaz to tak jakby nie mial mocy jechac czy to moze byc cos z turbinka czy ktos mial podobne objawy?? czy to przez to ze wycielem kata?? czekam na odpowiedz z gory dzikei



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 15:26

nie to nie przez kata, a przez piłowanie go na luzie :crazy: nie rób tak
podparło zawory najprawdopodobniej



arturro1236
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw sie 28, 2008 19:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arturro1236 » sob sty 17, 2009 16:12

damcio151 pisze:nie to nie przez kata, a przez piłowanie go na luzie :crazy: nie rób tak
podparło zawory najprawdopodobniej
tzn co zsie stalomoglbys mi to wytlumaczyc??czym to grozi??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 16:16

dalej mocy nie ma ? było zbyt wysokie ciśnienie oleju i podparło zawory, ale skoro już chodzi na wszystkie gary to jest ok



arturro1236
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw sie 28, 2008 19:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: arturro1236 » sob sty 17, 2009 16:30

damcio151 pisze:dalej mocy nie ma ? było zbyt wysokie ciśnienie oleju i podparło zawory, ale skoro już chodzi na wszystkie gary to jest ok
tak juz jest ok zgasuilem go poczekalem z 5 min i wszytko wrocilo do normy. czyli raczej niczemu to nie zazkodzilo??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 16:47

arturro1236 pisze:tak juz jest ok zgasuilem go poczekalem z 5 min i wszytko wrocilo do normy. czyli raczej niczemu to nie zazkodzilo??
nie zaszkodziło , ale nie piłuj go na luzie, a tym bardziej na zimnym silniku
Ostatnio zmieniony sob sty 17, 2009 16:47 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 17:24

damcio151 pisze:podparło zawory najprawdopodobniej
chyba sie nie otwierały do końca przez odciecie dopływu oleju, jak by podparło to masakra



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 18:21

piter_s pisze:chyba sie nie otwierały do końca przez odciecie dopływu oleju, jak by podparło to masakra
jakie odcięcie ? im większe obroty , tym większe ciśnienie oleju, jeżeli zaworek w pompie jest nie sprawny do końca to ciśnienie będzie za duże ...
a podparcie nie znaczy, że tłok uderzył w zawory, jeżeli o to Ci chodzi



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 18:28

a nie jest to tak ze jak właśnie ciśnienie jest za duże to zaworek redukuje cisnienie???.
no ja za pojecie podstawione zawory rozumie tylko jako otwarte, no bo jak inaczej??.

wiadomo ze lata o duze cisnienie na zimnym silniku, zaworek chyba odcina cisnienie i zawory sie nie otwieraja do konca bo nie ma cisnienia oleju w popychaczach, przynajmniej ja tak rozumie, tez tak kiedys miałem.
ktoś tu kiedys pisał ze to jest zaworek bezpieczeństwa na pompie, a nie ze jest nie sprawny.

chyba ze sie myle :grin:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 18:31

piter_s pisze:a nie jest to tak ze jak właśnie ciśnienie jest za duże to zaworek redukuje cisnienie???.
damcio151 pisze: zaworek w pompie jest nie sprawny do końca
piter_s pisze:wiadomo ze lata o duze cisnienie na zimnym silniku, zaworek chyba odcina cisnienie i zawory sie nie otwieraja do konca bo nie ma cisnienia oleju w popychaczach, przynajmniej ja tak rozumie, tez tak kiedys miałem.
tu chodzi o za duże ciśnienie, a nie za małe ...



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 18:40

damcio151 pisze:tu chodzi o za duże ciśnienie, a nie za małe ...
rozumie ze chodzi o duze cisnienie, a zaworek ma na celu je odciąć jak jest za duzo za duże hehhe.
damcio151 pisze:podparło zawory najprawdopodobniej
no ale zgadzasz sie ze jak by podparło to wiesz co by sie działo, to chyba zaworek celowo zmniejsza cisnienie zeby sie nie otwierały bo wiadomo co by było, sam wiesz ze zimny silnik na wysokich obrotach moze zrobic cisnienie 7bar.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 17, 2009 18:42

piter_s pisze:no ale zgadzasz sie ze jak by podparło to wiesz co by sie działo, to chyba zaworek celowo zmniejsza cisnienie zeby sie nie otwierały bo wiadomo co by było, sam wiesz ze zimny silnik na wysokich obrotach moze zrobic cisnienie 7bar.
ale ja nie mówię o tym, że zawór był max otwarty ...

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 17:43 ]
no i jak zaworek ma celowo zmniejszać ciśnienie, żeby się nie otwierały ? skoro jest jest uszkodzony ...
gdyby to robił to nie doszłoby o takich sytuacji



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 17, 2009 18:43

ok, bo sie robi niepotrzebna dyskusja, hehhe. :helm:

damcio lepiej mi pomóż rozwiązać problem z hamulcami, kilka postów niżej :grin:

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 17:46 ]
damcio151 pisze:no i jak zaworek ma celowo zmniejszać ciśnienie
zeby nie było tragedii w silniku.

ciekaw jak by wzią nowy taki sam silnik i mu dał na 5tys. obrotów przy -10 co by sie stało, mysle ze to samo co u kolegi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 77 gości