Strona 1 z 2

wymiana świec zarowych

: pt sty 16, 2009 18:34
autor: ajurczuk
moze ktos wie gdzie na forum jest jakas foto porada jak wymienic świece zarowe w td

: pt sty 16, 2009 18:55
autor: kenorb85

: pt sty 16, 2009 21:26
autor: PiotrusVW
zadna filozofia tylko pamietaj zeby to zrobic na zimnym silniku bo u mnie wielcy mechanicy tworzyli cuda na goracym motorze. modlilem sie zeby pol swiecy w bloku nie zostalo

: pt sty 16, 2009 22:21
autor: alex841
proste jak bułka z masłem

najpierw rozpinasz przewód łączący świece, potem wyciągasz świece :grin:
jest bardzo ciasno przy wyciąganiu świecy zza pompy, ale do wykonania, pierwsze dwie świece od strony rozrządu wyciągasz kluczem płaskim, dwie z prawej najlepiej ściągnąć nasadowym na małej grzechotce z przedłużką :helm:

: pt sty 16, 2009 23:11
autor: pioczel
hahahaha ale proste ,śmieszne :grin: 2,5 godz.i pozdzieranne łapy,polecam długą oczkową ósemke ,12 ...magnes i nitke :grin:

: sob sty 17, 2009 00:35
autor: powertrain
wczoraj kolega mi wymienial na ngk zajeło mu to z gadaniem 40min,,,przedewszystkim chude rece i odpowiednie klucze i znajomośc vw

: sob sty 17, 2009 05:14
autor: t0mal
No i bardzo (!) uważaj, żebys tej za pompą krzywo nie wkrecil, jak zle sie wkreca to lepiej zrzucic pompe, bo głowice szlag trafi :panna:

Zawsze mozesz dac auto do magika - bedzie na kogo zwalic wine jak cos nie pójdzie :bigok:

: ndz sty 18, 2009 01:23
autor: DJ_Mouse
magnes i nitka? a to w jakim celu?

Ostatnia zmiana świec zajeła mi 25 minut, z użyciem 2 kluczy. Po prostu trzeba mieć długie palce i troche cierpliwości :bigok:

a co do świecy za pompą... żadnej nie wolno kręcić odrazu kluczem, każdą świecę trzeba załapać robiąc chociaż obrób palcami, wtedy jest pewność że gwint złapał dobrze i można kręcić kluczykiem.

: ndz sty 18, 2009 03:15
autor: grandi
PiotrusVW pisze:zadna filozofia tylko pamietaj zeby to zrobic na zimnym silniku bo u mnie wielcy mechanicy tworzyli cuda na goracym motorze. modlilem sie zeby pol swiecy w bloku nie zostalo
głupoty kolego wypisujesz nie ma ma wpływu , pamiętaj aby dokręcić z momętem 30 NM jezeli za słabo to się zaspawa na stałe i głowica do wymiany

: wt sty 20, 2009 13:02
autor: error6
Kolego grandilodz z tym zimnym silnikiem to nie glupoty. Mi tez "fachowiec" odkrecal na cieplym silniku i 2 swiece zerwały gwinty w glowicy. Musiał ściągać głowicę... Jutro odbieram auto i zoabcze z jakim efektem wszystko poskładał

: wt sty 20, 2009 17:51
autor: grandi
Pytanie odkręcał kluczem dyno metrycznym , jeżeli nie to nie fachowiec , świece powinno się odkręcić poluzować , psiknąć preparatem dokręcić poluzowac i tak powoli schodzą i nie ma wpływu czy ciepły czy zimny , jeżeli ktoś na pale to robi , nie idzie to na siłę a potem taki efekt

: wt sty 20, 2009 18:49
autor: bongo
grandilodz pisze:Pytanie odkręcał kluczem dyno metrycznym , jeżeli nie to nie fachowiec
Jak żyję to pierwsze słyszę że do ODKRĘCANIA jest potrzebny klucz dynamometryczny :bajer:

: wt sty 20, 2009 19:23
autor: moment
bongo pisze:grandilodz napisał/a:
Pytanie odkręcał kluczem dyno metrycznym , jeżeli nie to nie fachowiec
Jak żyję to pierwsze słyszę że do ODKRĘCANIA jest potrzebny klucz dynamometryczny
ja też nie słyszałem , ,a magnes po to zeby podnieśc śróbki jak spadna np za pompe

: wt sty 20, 2009 20:13
autor: error6
Niestety odkrecal normalnym, pryskal WD40, ktore o ile pamietam parowalo. A jesli chodzi o klucz dynamometryczny to raczej do dokrecania sie go uzywa. Ale co jest faktem to takim kluczem napewno by gwintow nie zerwal :)