Pomysł na mod. Pytanie o zawór pompy wtryskowej.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Pomysł na mod. Pytanie o zawór pompy wtryskowej.

Post autor: stonefree » czw sty 15, 2009 20:57

Cześć.
Nie wiem, czy kogoś nie dubluje, ale nie znalazłem podobnego postu.
Wpadłem na wariacki pomysł zrobienia z mojego TDka maszyny jeszcze oszczędniejszej. Mianowicie chodzi o system odcinania wtrysku podczas hamowania silnikiem. Sporo jeżdzę po miescie, może warto byłoby spróbować. Powiedzcie co sądzicie o tym:
1)Wykorzystam elektrozawór " gaszenia" silnika.
2)Zamontuje czujnik "zamknięcia gazu" zamontuję mikroswitch na zderzaku obrotów bigu jałowego pompy
3)Zmontuję układ, który na podstawie sygnału z czujnika 2) i sygnału prędkości obrotowej silnika z alternatora, albo dodatkowego czujnika na wale korbowym, będzie wyłączał elektrozawór pompy przy "puszczonym" gazie i obrotach powyżej 1000 RPM
4)Dla spokojności zamontuję czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła włączający elektrozawór spowrotem
5)I wyłącznik odstawiający całe to ustrojstwo.
Wydaje się rzecz do zrobienia pod jednym warunkiem:
Czy nie zatrę pompy wtryskowej wyłączając elektrozawór podczas kiedy się ona kręci? Z przekroju pomp VE które widziałem na rysunkach wynika , że otwarcie elektrozaworu powoduje powrót paliwa zza tłokorozdzielacza spowrotem do części zasilającej pompy, więc po wyłączeniu zaworu obracająca się pompa byłaby ciągle smarowana paliwem. Czy tak jest w rzeczywistości? Co myślicie o takim pomyśle? Opisywał ktoś na forum os podobnego?
Pozdrawiam!



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt sty 16, 2009 03:52

na wyłaczonym zaworze pompy nie zatrzesz poniewż cały czas jest ona i tak zalna paliwem które to ja smaruje .



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 16, 2009 08:41

Pomysł fajny.... prawie jak z fabryki....

Tylko zastanawia mnie jedno.... Czy koszt takiego moda jest opłacalny w stosunku do zaoszczędzonego paliwa???

Ja ma co prawda silnik na PD wiec nie wiem na pewno czy tak samo jest w silnikach z pompą, więc może wypowie się również ktoś, kto ma pompę i komputer...

Mianowicie, jak jadę sobie swoim autkiem i hamuję na biegu, to komputer na spalaniu chwilowym pokazuje spalanie paliwa na poziomie 0,6 l/100 lub mniej.....

Jeżeli jest tak samo na pompie (tzn. spalanie przy hamowaniu na biegu jest też znikome) to Twój system pozwoli Tobie zaoszczędzić część z tej "śmiesznej" ilości.... Więc opłacalność byłaby również znikoma....

Jeżeli jestem w błędzie to proszę o "douczenie" mnie :D :pub:


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pt sty 16, 2009 11:58

czyzaczek pisze:Jeżeli jest tak samo na pompie (tzn. spalanie przy hamowaniu na biegu jest też znikome) to Twój system pozwoli Tobie zaoszczędzić część z tej "śmiesznej" ilości.... Więc opłacalność byłaby również znikoma....
Chyba nie jest, pompa mechaniczna cały czas dostarcza paliwo na poziomie obrotów minimalnych. Tez jestem ciekawy, czy to nie zaszkodzi pompie. Ale silnikowi może, nie ma wtedy smarowania cylindra ropą od środka, przy dłuzszym hamowaniu np. zjezdzie z góry. Silnik powinien dostawać chociaż niewielka dawke paliwa.



woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt sty 16, 2009 12:06

silnik pali około 0,5 0,6 l na godzinę przy pracy na wolnych obrotach i podobnie pali jeśli nim hamujesz wiec jak bedziesz hmował silnikiem przez godzinę w co wątpie to zaoszczędzisz te 0,5 0,6 litra paliwa. dodaję że przy całkowitym zamknięciu paliwa ale wg mnie to podczas hamowania silnikiem i tak jest dostarczana do silnika minimalna dawka paliwa.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sty 16, 2009 14:04

woj-tek pisze:dodaję że przy całkowitym zamknięciu paliwa ale wg mnie to podczas hamowania silnikiem i tak jest dostarczana do silnika minimalna dawka paliwa.
zgadza sie,
kiedyś myślałem o tym ale moim zdaniem wyłączenie elektrozaworu może zatrzeć tłokorzdzielacz, w niektórych pompach jest taka dzwignia z przodu pompy która cofa łape od governora[silnik gaśnie w skrajnym położeniu łapy]

Obrazek

moim zdaniem jest to bezpieczne rozwiązanie, bo przecierz w pompach VP to zerowe spalanie jest przez ruch nastawnika na pompie..

Dodam że w swojej pompie wyciołem od środka tą łape, bo ograniczała dawke paliwa na średnich i wysokich obrotach :bajer:
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 14:07 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt sty 16, 2009 14:44

Smiem twierdzic ze diesle mja juz cos takiego w standardzie i nie ma potrzeby tego dokladania. Jak sie hamuje silnikiem to nie jest podawana zadna ilosc paliwa do komory spalania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sty 16, 2009 16:03

wesol pisze:Smiem twierdzic ze diesle mja juz cos takiego w standardzie i nie ma potrzeby tego dokladania. Jak sie hamuje silnikiem to nie jest podawana zadna ilosc paliwa do komory spalania.
w pompach VE??
trza by zobaczyć co sie dzieje z regulatorem odśrodkowym po puszczeniu gazu na wuższych obrotach..

[ Dodano: 16 Sty 2009 15:04 ]
z drugiej strony dawka paliwa nie powinna zejść poniżej wydatku szczątkowego..!?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt sty 16, 2009 16:42

NO i się burza rozpętał :) . Dzięki za zainteresowanie. Mam kilka uwag:
czyzaczek pisze:komputer na spalaniu chwilowym pokazuje spalanie paliwa na poziomie 0,6 l/100 lub mniej
a nie pokazuje przypadkiem 0 przy puszczeniu gazu jadąc naprzykład na 5 biegu?
woj-tek pisze:silnik pali około 0,5 0,6 l na godzinę przy pracy na wolnych obrotach i podobnie pali jeśli nim hamujesz
logicznie myśląc, jeżeli przy 800RPM pali 0,5l, to przy 3200RPM i tej samej dawce minimalnej powinien spalać 2l/h.To biorąc na logikę.
Ale czy w pompie jest system,który przy hamowaniu silnikiem dawke minimalną ogranicza ?
wesol pisze:Jak sie hamuje silnikiem to nie jest podawana zadna ilosc paliwa do komory spalania.
i
andrew.zbyrko pisze:co sie dzieje z regulatorem odśrodkowym po puszczeniu gazu na wuższych obrotach..
Piszcie panowie,piszcie...

[ Dodano: Pią Sty 16, 2009 15:44 ]
woj-tek pisze:na wyłaczonym zaworze pompy nie zatrzesz
czy ktoś jeszcze to potwierdzi?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt sty 16, 2009 17:15

Tak mi sie kojazy ze bylo mowione na zajeciach laboratoryjnych jak żeśmy rozbebeszali pompe dieslowska a pozniej a ustawiali na stole- konty, dawki.
Wnioskuje tez na tej podstawie bo kuzyn mial golfa ( juz nie palmietam czy to byl AHF czy ASV) i jak sie jechalo a pozniej puscilo noge z gazu to paliwo nie bylo podawane wg wskazan komputera- wynik byl 0.0 i czasami tam skoczyl na jakas sladowa ilosc. Nie wiem jak to wyglada w porownaniu ze spalaniem na biegu jalowym-( trzeba by przeliczyc) litry na godzina z litrami na 100 km.

Takie praktyki mozna stosowac w benzynowcach bo tam musi byc podawana mieszanka stehiometryczny a w dieslu niby nie. Jednak uczono nas ze troszke tez nie jest ta do konca z tym odcinaniem za dozbrze bo ponowne dodanie gazu powoduje tworzenie sie filmu paliwowego na kolektorach oraz gladziach cylindrowych a takze wypalanie oleju i komory spalania. Wiadomo ze nowsze auta czy to benz czy diesla sa na bezposrednim wtrysku a nawet ostatnio w benzynowym ( znanej marki) wyeliminowanio przepustnice. Mielismy na zajeciach cała droge rozwojowa ukladow zasilania silnikow spalinowych a nawet jako ciekawostke byl silnik zailany weglem drzewnym itp. Mozna by tu gdybac dlugo ale mi sie wydaje ze nie ma sensy to cale przedsiewziecie z racji tej ewentualnej moinimalnej oszczednosci a ciekawe jeszcz ejakie moga wystapic negatywne skutki.
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 17:22 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt sty 16, 2009 17:32

Swoją drogą.... gdyby Helmut stwierdził,że taki pomysł ma rację bytu, to napewno sam VW montowałby takie urządzenia. Zrobiono przecież MK3 ecomatic. Ale dyskusja jest bardzo ciekawa i nauczyłem się parę rzeczy.Dzieki wielkie!



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sty 16, 2009 21:24

działanie odśrodkowego regulatora:

po mojemu on ogranicza dawkę paliwa ze wzrostem obrotów, i nie dopuszcza do gwałtownego zwiększenia dawki po dodaniu gazu..

Obrazek
moim zdaniem w pompach VP pierścien nr 1 [na rys] jest przesówany przez nastawnik w lewo, poniżej 'wydatku szczątkowego'

Nr 2. jak paliwo będzie odcięte to w głowiczce prawdopodobnie nie będzie paliwa [no chyba że jakaś mała ilość bedzie sie cofać przez kanał w tłokorozdzielaczu..]
a jeżeli nie bedzie paliwa to do szybszego skończenia pompy już niedaleko..

i kolejne foto przepływ paliwa głowiczka/tłokorozdzielacz:
Obrazek

po mojemu nie tędy droga,trzeba by mechanicznie przecunąć ten pierścień na tłoczku..

to tylko moje gdybanie, może być inaczej niż ja tu pisze..
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 21:30 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 1 raz.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt sty 16, 2009 22:38

andrew.zbyrko pisze:po mojemu on ogranicza dawkę paliwa ze wzrostem obrotów, i nie dopuszcza do gwałtownego zwiększenia dawki po dodaniu gazu..
Mialem to na zajeciacha i z tego co nam tlumaczono to ten regulator zapobiega wkrecaniu sie samoistemu silnika na coraz to wyzsze obroty. innymi slowy jakby zostawic silnik pracujacy to by sam sie wkrecal na cosraz wyzsze obroty az by sie rozsypał. Pompy rotacyjne diesla nie sa wcale takie proste i maja sporo elementow nawalone. Tloczki maja ten sam skok caly czas i zeby wiecej dawkowac ropy to sa przekrecane (jednoczesnie na listwie zebatej) tak aby sie zgrywaly z otworkiem. Ciezko to tak wytlumaczyc a rysunkow nie chce mi sie szukac.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » pt sty 16, 2009 22:59

wesol pisze:Tloczki maja ten sam skok caly czas i zeby wiecej dawkowac ropy to sa przekrecane (jednoczesnie na listwie zebatej) tak aby sie zgrywaly z otworkiem. Ciezko to tak wytlumaczyc a rysunkow nie chce mi sie szukac.
chodzi Ci o przestawienie na kółku zębatym na regulatorze obrotów??


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 266 gości