Strona 1 z 2

Pompa wspomagania kierownicy

: czw sty 15, 2009 17:29
autor: Lennox
Witam
Ostatnio zauważyłem iż zaczyna mi coraz ciężej pracować kierownica. Zastanawiam się czy nie pada mi pompa wspomagania. Ogólnie gdy skręcę kierownicę na max słychać prace hydrauliki - tylko czy to ma coś do rzeczy ?, poza tym przy skręcaniu kołami na postoju słychać jakieś taki dziwny dźwięk jakby guma się zacierała.

Czy to pompa mi się już kończy ? Bardzo Was proszę o jakieś sugestie :(

: czw sty 15, 2009 17:56
autor: czyzaczek
1. Sprawdzony stan oleju?
2. Kiedy ostatnio wymieniany?

:D

: czw sty 15, 2009 18:09
autor: Lennox
płyn jest - stan prawidłowy,
czy był wymieniany ? hmmm... tego nie wiem, mam go 3,5 roku, nie wymieniałem jeszcze płynu wspomagania, natomiast czy wcześniej tego nie wiem.

Czy może to być kwestia starego płynu ?

: czw sty 15, 2009 18:30
autor: PiotrusVW
a pasek od wspomagawki w jakim jest stanie?? to sprawdz zanim wymienisz cala pompe... no i bardzo stary plyn to ma wplyw na sile wspomagania

: czw sty 15, 2009 18:32
autor: AFN140KM
Lennox pisze:...poza tym przy skręcaniu kołami na postoju słychać jakieś taki dziwny dźwięk jakby guma się zacierała...
Wyglądna na luźny pasek.
Sprawdź jeszcze, czy na postoju z wciśniętym pedałem hamulca podczas kręcenia kierownicą ten dźwięk się nasila i czy kierownica drży (takie zaniki wspomagania). Jeśli tak to wymień lub napnij pasek klinowy.

: czw sty 15, 2009 18:43
autor: PiotrusVW
no wlasnie na początek zmien pasek napewno taniej Cie wyniesie niz plyn czy pompa :)

: czw sty 15, 2009 18:47
autor: Lennox
AFN140KM pisze:
Sprawdź jeszcze, czy na postoju z wciśniętym pedałem hamulca podczas kręcenia kierownicą ten dźwięk się nasila i czy kierownica drży (takie zaniki wspomagania). Jeśli tak to wymień lub napnij pasek klinowy.
Pasek klinowy ? A wspomaganie nie ma osobnego paska - takiego krótkiego ?

: czw sty 15, 2009 19:01
autor: AFN140KM
Lennox pisze:...Pasek klinowy ? A wspomaganie nie ma osobnego paska - takiego krótkiego ?...
Przecież napisałem pasek klinowy, a nie mikroklinowy. :hmm:

: czw sty 15, 2009 19:04
autor: PiotrusVW
pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru

: czw sty 15, 2009 19:11
autor: AFN140KM
PiotrusVW pisze:...pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru...
Zgadza się.
Pasek do wspomagania dla wersji bez klimy: Gates 6309MC (11.5 x 730La)
Pasek do wspomagania dla wersji z klimą: Gates 6390MC (11.5 x 790La)

: czw sty 15, 2009 23:32
autor: jarkob
AFN140KM pisze:
PiotrusVW pisze:...pasek jest osobny. krotki z kola z walu do pomy niestety nie pamietam wymiaru...
Zgadza się.
Pasek do wspomagania dla wersji bez klimy: Gates 6309MC (11.5 x 730La)
Pasek do wspomagania dla wersji z klimą: Gates 6390MC (11.5 x 790La)
A czy do silnika AFN też te paski pasują?

: czw sty 15, 2009 23:39
autor: Pruszkowiak
No ja właśnie dzisiaj wymieniłem u siebie ten pasek.U mnie to był od nowości.Koszt paska contitech w granicach 20zł.Jak masz dobry pasek to zobacz bo pewnie jest luźny i wystarczy go podciągnąć.Tam jest taka śruba którą się reguluje

: czw sty 15, 2009 23:41
autor: czyzaczek
Tak, do AFN są te same paski...

: sob wrz 12, 2009 16:03
autor: vasil7
mi zamiast 11,5x790 założyli 10x788 co może sie stać jak pasek jest węższy????