jaki czujnik???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

jaki czujnik???

Post autor: master13 » czw sty 15, 2009 11:29

Witam mam w aucie silnik 1,6D i mam pytanie!
Jaki czujnik odpowiada za to zeby swiece zarowe sie nie zalanczaly juz jak silnik jest cieply!?
Mam drugiego klekocika i w nim jest tak ze jak silnik jest cieply to swiece zarowe juz sie nie odpalaja! a tak powinno byc bo po co maja sie odpalac skoro nie trzeba!
Bardzo bym prosil jak to mozliwe o opisanie mi ktory czujnik lub przekaznik odpowiada za to i gdzie on sie znajduje!
Dzieki :otepienie:



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw sty 15, 2009 13:58

przekaznik w gniezdzie R12 zalacza swiece a jest on sterowany z czujnika temperatury cieczy chlodzacej
szukaj go w kruccu laczacym silnik z chlodnica
po jego odlaczeniu swiece powinny grzac nawet gdy jest cieply silnik



Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » pt sty 16, 2009 10:17

kolego nie chodzilo mi o to zeby swiece zarowe si caly czas zapalaly a na odwrot!
Maja sie nie zapalac jak silnik jest rozgrzany! a one mi sie zalaczaja nie potrzebnie i nie powinny!
Co jest za to odpowiedzialne?



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 16, 2009 10:50

agrala pisze:przekaznik w gniezdzie R12 zalacza swiece a jest on sterowany z czujnika temperatury cieczy chlodzacej
szukaj go w kruccu laczacym silnik z chlodnica
Przecież kolega Ci tu właśnie napisał odpowiedź na Twoje pytanie.... Pracą świec steruje przekaźnik a odczyt temperatury ma z czujnika temperatury..... Skoro świece się załączają non stop, to sprawdź oba te elementy...

[ Dodano: 16 Sty 2009 10:18 ]
Aha, jak masz wskazanie prawidłowej temperatury silnika na liczniku to znaczy, że jest problem z przekaźnikiem.... A skoro piszesz, że masz drugiego w którym jest wszystko ok, to włóż przekaźnik z tamtego i powinno się wyjaśnić :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » pt sty 16, 2009 11:46

no dzieki! wskazanie temp na liczniku jest prawidlowe! A ten przekaznik jest tam gdzie gorna rura chodnicy laczy sie z silnikiem? tam cos jest wkrecone i kabelek podlaczony! to pewnie to bedzie! :D



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pt sty 16, 2009 12:10

To będzie raczej czujnik temperatury

przekaźnik raczej będzie przy skrzynce bezpieczników razem z innymi przekaźnikami :)


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 16, 2009 21:05

czujnik jest w palstikowym kruccu laczacym blok silnika z chlodnica
przekaznik jest tamgdzie inne przekazniki czyli pod kierownica nad bezpiecznikami - dolny rzad, pierwszy od lewej, w gniezdzie R12 tak jak juz wpisalem wczesniej
jezeli jest prawidlowe wskazanie temperatuty na desce to wcale nie oznacza ze czujnik od przekaznika swiec jest dobry
w mk2 sa 2 czujniki - jeden jest do wskaznika a drugi jest do sterownia przekaznika od swiec
wiec gdy bedzie uszkodzony ten od swiec to wskaznik bedzie dobrze pokazywal
w mk3 polaczono te dwa czujniki w jednej obudowie - czujnik 4 pinowy, wczesniej byly to dwa dwupinowe
w mk4 tez jet tak samo - dwa czujniki w jednej obudowie - jeden na potrzeby ecu a drugi na potrzeby wskaznika
jezeli nie dziala wskanik o (mk4, mk3) to podgrzewnie swiec mooze byc prawidlowe



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt sty 16, 2009 23:24

agrala pisze:czujnik jest w palstikowym kruccu laczacym blok
a nie koniecznie. zalezy ktory roxcznik jest. w d wczesniejszych czyjniki byly wkrecone w metalowykruciec z prawej strony silnika i byla to instalka na 1 pin. po ktoryms tam roku jest tak jak piszesz ii wychodzi to z przodu z droga nachlodnice atam z boku nanagrzewnice. tyle w temacie..

p.s. plastiki lubia pekac a i czujnikina dwa piny sa drozsze od tych. polecam zalatwoenie sobie takiego krucca i przelozenie tego metalowego.


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » sob sty 17, 2009 19:29

Czyli tak! rozumiem z tego ze czujnik temp cieczy chlodzacej do zalaczania swiec zarowych jest w tym kruccu gdzie chlodnica laczy sie z blokiem? taki i jest ten kruciec metalowy i na jeden pin! przekaznik jesy dobry bo przekladalem!



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob sty 17, 2009 21:13

Miłosz1976, roznie w roznych konstrukcjach, generalnie w nowszych rocznikach tak jakby 90 i wyzej jest na kruccu plastikowym na drodze blok/glowica. w starszych po prawej stronie bloku wmetalowym oba. jak nadal nie wiesz to daj fote komory to ci rozrysuje sie


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » sob sty 17, 2009 23:03

Obrazek

[ Dodano: 17 Sty 2009 23:49 ]
Obrazek



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » ndz sty 18, 2009 01:05

Na krućcu łączącym głowice z chłodnicą masz czujnik temperatury odpowiadający za wskazania wskaźnika w liczniku. Jak stoisz przed samochodem, to po prawej stronie jest drugi krucieć (wyjście z głowicy) w nim masz drugi czujnik, który odpowiada za sygnał do przekaźnika świec czy silnik jest zimny czy ciepły a świece mają grzać lub nie. Jeżeli masz przerwę na lini - czujnik-przekaźnik świec, lub sam czujnik jest uszkodzony świece będą grzać zawsze. to akurat łatwo sprawdzić, odepnij przewód od czujnika znajdującego się po prawej stronie głowicy i dotknij go do głowicy. Jeśli po przekręceniu kluczyka świece będą grzać, masz uszkodzony przewód łączący ten właśnie czujnik z przekaźnikiem, jeśli świece nie będą grzały do wymiany masz czujnik. koszt 12zł.

Jeśli nie wiesz gdzie jest ten czujnik, to popatrz gdzie wchodzi wąż od ogrzewania (ze ściany grodziowej) jeden wchodzi do głowicy. Przy głowicy w krućcu jest czujnik. W nowszych rocznikach (po 90r.) oba czujniki są z przodu na linii chłodnica-głowica.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

Awatar użytkownika
master13
Grupa Pomorze
Grupa Pomorze
Posty: 286
Rejestracja: pt gru 05, 2008 13:02
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: master13 » ndz sty 18, 2009 16:10

Dj_Mouse! dzieki teraz juz wszystko wiem! tak jak pisales czujnik jest z boku silnika! Kupie nowy i zobacze co bedzie sie dzialo? Jak on sie fachowo nazywa?



Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: wt lut 22, 2005 20:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: DJ_Mouse » ndz sty 18, 2009 19:46

Czujnik temperatury silnika, ma tylko jeden pin do wyjścia (na jeden kabel) bo istnieją też takie na dwa.


VW GOLF mk1 81' 1.8T AGU ++
SEAT TOLEDO 1M 01' 1.9 TDI ARL 150KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości