Strona 1 z 2

CZARNY DYM Z RURY

: śr sty 14, 2009 21:00
autor: ajurczuk
czesc mam problem z moim goferkiem
jakis czes temu zmieniałem pompe wtryskowa od tamte pory kopci niesamowicie jak dam w pedał swiata za mna nie widac spalanie tez znacznie wzrosło :grin: co mam z tym zrobic pomozcie

: śr sty 14, 2009 21:50
autor: kwietek
2 przyczyny: 1) za duża dawka paliwa, 2) za puźny początek tłoczenia. Jeśli masz pompę elektroniczną podepnij pod kompa - i wszystko będziesz miał na dłoni, jeśli masz pompę mechaniczną, wyreguluj początek tłoczenia (koszt ok 30zł), jeśli nie pomoże oddaj na regulację do pompiarza.

: śr sty 14, 2009 22:14
autor: munior
Tak jak sugeruje kolega w poscie powyżej:zmniejsz dawkę w pompie ,czarny dym powinien być przy dawaniu w palnik nawet jak masz fabrycznie ustawioną dawkę ,ale raczej chwilowo i bez przesady...

: czw sty 15, 2009 02:33
autor: grandi
Tak jak kolega pisze przez kilka sec , bo resztki starych spalin nie zdążą wyjść z tłumika , pompa do regulacji koszt 40 zł

: ndz sty 18, 2009 09:35
autor: ajurczuk
a jak samemu zmniejszyc dawke paliwa

: ndz sty 18, 2009 13:21
autor: munior
Wykręcić śrubę od dawki w pompie wtryskowej,nieduże zmiany nawet pół obrotu wywołują dość duże zmiany w dawce.

: ndz sty 18, 2009 13:32
autor: kwietek
Zanim zaczniesz regulować dawkę, napisz czy kopcenie pojawa się w zakresie wyższych obrotów cały czas, czy tylko przy dodawaniu gazu. Jeśli cały czas na wyzszych obrotach - możesz też mieć za późny kąt wyprzedzenia wtrysku i paliwo nie nadąża się spalać w cylindrze.A co do samej regulacji dawki rób to bardzo delikatnie tak jak napisał munior, bo można zupełnie rozstroić pompę. Osobiście pierw bym wyregulował początek tłoczenia bo nie ryzykujesz utratą fabrycznych parametrów pompy.

: ndz sty 18, 2009 14:20
autor: munior
Dokładnie,i jeszcze dobra rada:zanim zaczniemy czymkolwiek krecić ,zaznaczmy lub zapamietajmy pierwotne położenie żeby można było puzniej wrucić do pierwotnych ustawień.Nie krecimy wszystkim naraz bo to przepis na rozregulowanie pompy

: ndz sty 18, 2009 14:24
autor: kwietek
Właśnie dobrze że o tym wspomniałeś, ja to robiłem tak że farbą zaznaczyłem dawkę pierwotną(na nakrętce i korpusie), potem jak rozregulowałem jeszcze bardziej pompę ( to sie nie mal na 100% przytrafi jeśli się robi za pierwszym razem ) wróciłem 1 obrót za zaznaczone miejsce i dopiero ustawiłem tak jak było (chodzi własnie o tą histerezę) - dzięki temu mogłem spokojnie regulować i nie bałem się o bezpowrotne utracenie fabrycznych wartości.

: wt lut 17, 2009 21:30
autor: ajurczuk
nikt nie miał racji powodem dymienia było zepsute turbo :) ale dzieki za pomoc teraz wiem ze wszystko inne jest ok bo sprawdziłem przy okazji

: wt lut 17, 2009 22:42
autor: Bronco
ajurczuk pisze:nikt nie miał racji powodem dymienia było zepsute turbo :)

Chłopie, tak się nie robi. Przede wszystkim trzeba podziękować za porady i dobre chęci.
A ty wyskoczyłeś jak Filip z konopii... :kac:

: wt lut 17, 2009 22:44
autor: kwietek
widocznie zmyliła wszystkich ta wymiana pompy ;p

: śr lut 18, 2009 18:31
autor: ajurczuk
bronco jak ja nie znam odpowiedzi na pytanie to nie odpowiadam i tyle :) ale widze ze kogos uraziłem moim postew :okej:

: śr lut 18, 2009 19:23
autor: arwam
ajurczuk pisze:bronco jak ja nie znam odpowiedzi na pytanie to nie odpowiadam i tyle :)
ale powodów takiego dymienia może być sto począwszy od brudnego filtra powietrza do do braku kompresji i przedmówcy mieli rację ale w twoim przypadku była inna przyczyna