Strona 1 z 3
wersja skandynawska - podgrzewanie silnika
: wt sty 13, 2009 16:24
autor: tomato20
Mój mk4 sprowadzony ze Szwecji ma podgrzewanie silnika na kabel 220v. W komorze silnika są 3 (chyba) dodatkowe świece żarowe bądź grzałki do podgrzewania... W te mrozy warto by było podgrzać przed odpalaniem...ale nie podłączałem jeszcze sam i nie wiem na jak długo to zrobić żeby nic nie zepsuć (czy coś się nie przepali ) czy jest może jakaś kontrolka odpowiedzialna za grzanie silnika na postoju z zasilania 220v?
: wt sty 13, 2009 16:33
autor: Sztomel
tomato20 pisze:Mój mk4 sprowadzony ze Szwecji ma podgrzewanie silnika na kabel 220v
ktoś Cię chyba wprowadził w błąd,
jak ma takie coś to wklej tu fotki, z zaznaczeniem gniazdka gdzie można się wpiąć wtyczką
.
Jeśli uważasz, że to 220 V trzeba podłączyć do tych 3 świec podgrzewacza to lepiej tego nie rób, podgrzewacz jest zasilany napięciem 12 V i działa dopiero po odpaleniu silnika a służy do odmrażania przedniej szyby i szybszego nagrzania wnętrza.
: wt sty 13, 2009 16:36
autor: tomato20
Sztomel, nie znam się. Mechanik mi powiedział że to jest grzanie silnika i tyle wiem...a gniazdo jest w zderzaku na 3 bolce i z drugiej strony wtyczka jak do kontaktu na 220....
fotki umieszczę niedługo.....
: wt sty 13, 2009 16:49
autor: bongo
Było bardzo często w skandynawskich wersjach takie podgrzewanie silnika montowane.Nawet parkingi wyposażone są w słupki z gniazdkami,gdzie można to podłączyć.
: wt sty 13, 2009 16:51
autor: tomato20
Było bardzo często w skandynawskich wersjach takie podgrzewanie silnika montowane
ale na 220 v???
: wt sty 13, 2009 16:57
autor: czyzaczek
Tak 220V, mój kuzyn pracuje (i teraz już mieszka
) w Finlandii i ma Passata z takim podgrzewaniem... Podłączasz wtyczkę normalnie do prądu zmiennego 220v.
: wt sty 13, 2009 17:03
autor: Sztomel
a jednak : w bloku silnika jest umieszczona grzałka 100 watów , włącza się ją przez specjalny wtyk (tzw żelazkowy) umieszczony pod przednim zderzakiem , do 220V.
swoją drogą ETKA nie wspomina o takim rozwiązaniu.
: wt sty 13, 2009 18:25
autor: tomato20
czyzaczek, a na jak długo podłączam tę wtyczkę.....? ile uważam ? nic się nie stanie?
: wt sty 13, 2009 18:26
autor: piter_s
widocznie nie fabryczne urzadzenie, w szwecji podobno sa nawet nawiewy ciepłego powietrza na samochody.
: wt sty 13, 2009 18:30
autor: tomato20
widocznie nie fabryczne urzadzenie
mi się wydaje że to fabryka ale nie będę się sprzeczał
: wt sty 13, 2009 18:43
autor: piter_s
moze jakas firma tam montuje takie wynalazki
: wt sty 13, 2009 18:46
autor: euglen
Urządzenie nie fabryczne, prawodpodobnie firmy defa (popularna firma w skandynawii), w golfie IV TDI montuje się taki podgrzewacz płynu w okolicach filtra oleju (a dokładniej chłodniczki "wodno-olejowej).
Tak to wyglądać może.
: wt sty 13, 2009 18:50
autor: ilio
euglen pisze:Urządzenie nie fabryczne, prawodpodobnie firmy defa (popularna firma w skandynawii), w golfie IV TDI montuje się taki podgrzewacz płynu w okolicach filtra oleju (a dokładniej chłodniczki "wodno-olejowej).
Balugass, koszt części - grzałka + kable ok. 450 zł firma DEFA
Miejsce zakupu:
10-454 Olsztyn
ul. Leonharda 3
tel. 089/532 99 60
fax 089/532 99 66
olsztyn@intercars.com.pl
pn.- pt.: 8.00 - 18.00
sob.: 9.00 - 13.00
Nr grzałki 411 393
: wt sty 13, 2009 18:53
autor: tomato20
oto zdjęcia (sorki za jakość):
1. gniazdko na 3 bolce umieszczone w zderzaku
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 64f2a.html
2. na klapce jest napis: 250v (słabo go widać)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ee574.html
3. tak to wygląda przy silniku