Strona 1 z 1

Auto nagle zaczeło kopcić i szarpie na wyzszych obrotach.

: sob sty 10, 2009 15:04
autor: tomexor12
Wyjechałem z warsztatu mechanik po podłączeniu golfa 4 1.9TDI 110km do kompa powiedział , że silniczek bardzo dobry...
Nastawił mi coś na turbinie bo wcześniej auto łapało notlaufa ( czy jakoś tak)
No i ok jade sobie na stacje ORLEN zatankować , elegancko wlałem 14L ropy no i po przejechaniu ok. 2km auto nie chce jechać jak się doda więcej gazu ( szarpie i sie dusi) wgl jechać nie idzie...Syn zauważył , że auto kopci na czarno...
Dodam , że filtr paliwa nie był zmieniany od prawdopodobnie dłuzszego czasu...
Biegi wchodzą ładnie ( sprzęgło pracuje jak powinno)

Czego to może być wina ?? stało się to nagle...Przecież ORLEN ma dobrą rope...

: sob sty 10, 2009 15:10
autor: MetfaN
Jak kopci na czarno to znaczy, że dostaje za dużo paliwa. W starszych dieslach oznaczało to, że leją wtryski...Może ten mechanik coś skopał z turbiną i mieszanka dostaje za mało powietrza.

: sob sty 10, 2009 15:27
autor: tomexor12
Proszę o wiecej porad :/ strasznie sie boje ze to silnik sie zepsul :(

: sob sty 10, 2009 15:33
autor: wombat1989
w mojej 3ce tak sie stało 1 miesiac temu, Szarpie jak wchodzi na obroty ok 2tys ale na 4 i 5 biegu. wymieniłem filtry i nie wiem co dalej. CZ jakis nastawnik czy przepływomierz czy poduszki pod silnikiem?? Pmocy rok 94 tdi 90km. aha na zimnym silniku bardziej odczuwalne

: sob sty 10, 2009 15:34
autor: homsky
tomexor12, z tego co widze to sam nic nie zrobisz, bo auto trzeba najpierw porządnie zdiagnozować
skontaktuj sie z rob'em z Gdańska --> http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... le&u=26573
on ci doprowadzi auto do ładu

: sob sty 10, 2009 15:38
autor: tomexor12
Mam juz mechanika dobrego wybranego...tylko chce wiedziec co moze byc przyczyna tego :(

: sob sty 10, 2009 15:41
autor: homsky
tomexor12 pisze:elegancko wlałem 14L ropy no i po przejechaniu ok. 2km auto nie chce jechać jak się doda więcej gazu ( szarpie i sie dusi)
tomexor12 pisze:Dodam , że filtr paliwa nie był zmieniany od prawdopodobnie dłuzszego czasu...
No to na początek zacznij od filtra paliwa , zrobisz to sam , prosta robota
tomexor12 pisze:tylko chce wiedziec co moze byc przyczyna tego
bez logów nie wywrózymy , przyczyn może byc naprawde cała masa , do tego tak naprawde sam nie wiesz dokładnie co ten twój mechanior grzebał przy motorze

: sob sty 10, 2009 15:50
autor: tomexor12
Ale chcem spac spokojnie , silnik na niskich obrotach pracuje ladnie , cichutko i odpala na dotyk...
Wiec to chyba silnik nie padl ??

: sob sty 10, 2009 15:56
autor: homsky
tomexor12 pisze:Wiec to chyba silnik nie padl ??
Nie no co ty :grin: , to bedzie jakaś pierdoła

: ndz sty 11, 2009 12:18
autor: arwam
tomexor12 pisze:że silniczek bardzo dobry...
Nastawił mi coś na turbinie bo wcześniej auto łapało notlaufa ( czy jakoś tak)
Sądzę że wydłużył Ci sztangę w turbine że by nie przeładowywała
MetfaN pisze:Jak kopci na czarno to znaczy, że dostaje za dużo paliwa. W starszych dieslach oznaczało to, że leją wtryski...Może ten mechanik coś skopał z turbiną i mieszanka dostaje za mało powietrza.
W dieslach nie mamy mieszanki a tylko do cylidrów jest zasysane czyste powietrze i w końcu suwu sprężania jest wtryskiwane paliwo wprost do cylindra.
A tutaj jak dla mnie ewidętnie przyczyna jest w zbyt małym ciśnieniu doładowania spowodowanym tym że mechanik wydłużył sztangę w turbinie żeby nie przeładowywała ale co za dużo to nie zdrowo, poprostu trochę przedobrzył, zdarza się
tomexor12jedź do tego mechanika i powiedz że troszeczkę przedobrzył i powiedz mu co się dzieje tylko bez nerwów to mechanik też inaczej podejdzie do Ciebie może być jeszcze uszkodzony element wykonawczy rególatora kierownic w tym wypadku to koszt około 150-200 PLN-ów.

: ndz sty 11, 2009 12:31
autor: Adamm
sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego