Strona 1 z 2

[A6 C4 2,5 TdI Avant] pomocy z diagnoza

: czw sty 08, 2009 23:05
autor: anton:-)
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął dymić, ale tylko przy dodaniu dużo gazu i przy obciążeniu np., przy wyprzedzaniu. Po krótkim czasie, gdy zaczęło się robić trochę chłodniej audi zaczęło trochę gorzej palić a przy temperaturach obecnych -15 i więcej wogule nie mogę odpalić samochodu rozrusznik kreci bardzo dobrze a auto jakby chciało załapać na jeden cylinder ale po dłuższym czasie daje sobie spokój bo szkoda rozrusznika(raz próbowałem i grzałem świece chyba z 5 razy i dalej nie odpaliło i aku padł) Jak temp. Są w okolicach -4 to auto odpala po 3 obrotach silnika i chodzi dobrze jak jest trochę zimniej auto musze chechłac dłużej i w końcu odpali ale chodzi tak jakby paliwa brakowało albo było zapowietrzone bo pracuje na 4 albo na 3 cylindrach cylindrach po jakimś czasie zaczyna pracować dobrze. Sprawdzałem wszystkie świece zerowe i wszystkie grzeją a o zapowietrzaniu nie ma mowy, bo jak wstawię auto na noc do garażu to pali od strzała(auto pali idealnie jak są takie temp. że nie trzeba grzać świec).
Miałem tez jakiś dziwny przypadek gdyż jechałem sobie powoli na 1 biegu i po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy auto zaczęło zwijać asfalt i po chwili czarno za mną i auto zaczęło pracować na 3 cylindrach i zgasło. Kręciłem dość długo zanim odpalił i dalej chodził na 3 tak jakby był zapowietrzony albo zalany i po chwili wszystko ok. i wczoraj tez miałem taki sam przypadek jak auto chodziło sobie na wolnych obrotach o dodałem gwałtownie gazu wkręciło się na 4,5 tys. i chmura dymu i na 3 cylindrach tyle ze nie zgasł i po chwili chodził na wszystkich. Jak auto pochodzi w jakimś zamkniętym pomieszczeniu(garaż) to strasznie śmierdzi spalinami (az w oczy szczypie) Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.

PROSZE O POMOC
Dlaczego nie mogę odpalić samochodu w – temp.



Zimny silnik nie odpalony
Parametry Wartości
RPM 0 Rpm
Dawka wtrysku 0.00 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 0.720 V
Temperatura czynnika chłodzącego -6.30°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 4 93 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 1103 mg/H
Elektrozawór EGR 5%
Początek wtrysku (nominalny) 5.0°>PMS
Początek wtrysku (efektywny) 5.0°>PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa -2.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 8.16 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 38.27 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 3.380 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 1009.8 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 683.4 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 95%
Czas podgrzwania 9.16 s
Napięcie akumulatora 11.570 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 0.00 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 0.00 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 0.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.00 mg/H
Zużycie paliwa 0.00 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY


Zimny silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 8.78 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.420 V
Temperatura czynnika chłodzącego 20.70°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 489 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 545 mg/H
Elektrozawór EGR 54%
Początek wtrysku (nominalny) 3.8°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 8.1°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 3.00°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej (toksyczność)29.18 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 1.620 V
Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.260 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 4.30 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 5.70 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 5.90 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 5.90 mg/H
Zużycie paliwa 1.11 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WŁ.
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY

Goracy silnik odpalony

RPM 734 Rpm
Dawka wtrysku 6.27 mg/H
Napięcie regulatora pompy paliwa 1.340 V
Temperatura czynnika chłodzącego 77.40°C
Pozycja pedału przyspieszenia 0%
Masa pobieranego powietrza (nominalna) 298 mg/H
Masa przepłwajacego powietrza 510 mg/H
Elektrozawór EGR 75%
Początek wtrysku (nominalny) 0.9°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 7.6°<PMS
Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
Czujnik temperatury paliwa 20.40°C
Temp. powietrza wlotowego ---
Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
Ograniczenie ilości
początkowej (toksyczność) 27.61 mg/H
Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
ILOŚĆ AWARII 1.640 V
Ciśnienie atmosferyczne 1022.9 mBar
ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
Częstotliwość impulsów
zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
Czas podgrzwania 0.00 s
Napięcie akumulatora 13.780 V
Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 2.90 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 2.30 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 3.00 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.80 mg/H
Zużycie paliwa 0.74 l/h
Kompresor A/C WYŁĄCZONY
Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
Wyłacznik światła hamowania Otwarte
Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
GRA Rozłączone
GRA odłączone Zajęty
Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
Stała prędkość WYŁĄCZONY

POMOCY

: czw sty 08, 2009 23:42
autor: homsky
anton:-) pisze:gdy zaczęło się robić trochę chłodniej audi zaczęło trochę gorzej palić a przy temperaturach obecnych -15 i więcej wogule nie mogę odpalić samochodu rozrusznik kreci bardzo dobrze a auto jakby chciało załapać na jeden cylinder ale po dłuższym czasie daje sobie spokój bo szkoda rozrusznika(raz próbowałem i grzałem świece chyba z 5 razy i dalej nie odpaliło i aku padł) Jak temp. Są w okolicach -4 to auto odpala po 3 obrotach silnika i chodzi dobrze jak jest trochę zimniej auto musze chechłac dłużej i w końcu odpali ale chodzi tak jakby paliwa brakowało albo było zapowietrzone bo pracuje na 4 albo na 3 cylindrach cylindrach po jakimś czasie zaczyna pracować dobrze. Sprawdzałem wszystkie świece zerowe i wszystkie grzeją a o zapowietrzaniu nie ma mowy
1. Jaki kąt wtrysku statyczny ??? VAG-COM grupa 000 Basic Settings
2. Cisnienie sprężania sprawdzane ???
anton:-) pisze:Miałem tez jakiś dziwny przypadek gdyż jechałem sobie powoli na 1 biegu i po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy auto zaczęło zwijać asfalt i po chwili czarno za mną i auto zaczęło pracować na 3 cylindrach i zgasło. Kręciłem dość długo zanim odpalił i dalej chodził na 3 tak jakby był zapowietrzony albo zalany i po chwili wszystko ok. i wczoraj tez miałem taki sam przypadek jak auto chodziło sobie na wolnych obrotach o dodałem gwałtownie gazu wkręciło się na 4,5 tys. i chmura dymu i na 3 cylindrach tyle ze nie zgasł i po chwili chodził na wszystkich
Prawdopodobnie masz problem z za wysokim cisnieniem oleju przez źle działający zaworek pompy oleju i popychacze podpieraja zawory.

Nie rób gwałtownego wzrostu obrotów silnika zwłaszcza gdy olej jest jeszcze nie rozgrzany.
anton:-) pisze:Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął dymić, ale tylko przy dodaniu dużo gazu i przy obciążeniu np., przy wyprzedzaniu
Jaki kolor dymu ?? czarny ?? , moze byc nieszczelnośc w dolocie , zdychające wtryski , niepoprawna regulacja dynamiczna kata wtrysku itd itp
bez logowania nie wywróżymy
anton:-) pisze:Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 4.30 mg/H
Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 5.70 mg/H
Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 5.90 mg/H
Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 5.90 mg/H
:kac: :kac: :kac: to jakaś masakra jest


P.S. Jakim programem robiłeś te odczyty ?????

: pt sty 09, 2009 00:03
autor: Audik
anton:-) pisze:Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.
Dla 2.5 to chyba norma,tak jak w silnikach BMW
A błędy jakieś pokazał?

: pt sty 09, 2009 00:05
autor: SToRM
anton:-) pisze:Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.
Sporo?
1.9 AWX 130 w Passku B5FL - czyli i tak lzejsza pewno jeszcze buda wciaga 8 kumplowi po miescie.
Ciesz sie ze masz R5 a nie V6 TDI - bo tam 10 by byla nie Twoja :)

: pt sty 09, 2009 22:59
autor: anton:-)
w niedziele podłacze vago to podam jakie były parametry :crazy:

[ Dodano: 09 Sty 2009 22:01 ]
homsky, odczyt robiłem programem Fast.net a na walizkach napisane było brainbee :crazy:

: sob sty 10, 2009 00:41
autor: Adamm
anton:-), jak dla mnie masz do sprawdzenia kat wtrysku i ewentualnie rozrzad
anton:-) pisze:Początek wtrysku (nominalny) 0.9°<PMS
Początek wtrysku (efektywny) 7.6°<PMS
----> to powinno mniej wiecej sie pokrywac z wyznaczonym katem wtrysku
anton:-) pisze:Dawka wtrysku 6.27 mg/H
dawka moglaby byc ciut wyzsza - na poziomie ok 4,4 mg

najlepiej byloby pod vagiem sprawdzic wszystko

do sprawdzenia mess blocks grupy 01, 04, 013
bassic settongs - grupa 000


co do pracy na 3 garach i czarnego dymu to podpiera Ci popychacze i pupa, rada nie palowac na nierozgrzanym silniku na niskich biegach

: sob sty 10, 2009 17:30
autor: anton:-)
czyli musze zmienic zaworek w pompie zeby nie podpierało mi zaworów

: sob sty 10, 2009 17:49
autor: Audik
czyli musze zmienic zaworek w pompie zeby nie podpierało mi zaworów
No wypadało by go zmienić,bo jak sie konkretnie podwiesi to sie zrobi rzeźnia.

: sob sty 10, 2009 17:53
autor: DANIEL LHR
wyglada na zle ustawiony kat wtrysku , ale dziwne ze nie wywala bledu, za wczesnykat
Podeslij jeszcze log z BS 00 tak jak piszą koledzy

: ndz sty 11, 2009 21:22
autor: anton:-)
Dzisiejsze logi z Vaga

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Moze teraz bedzie cos bardziej pozytywnego :crazy:

: ndz sty 11, 2009 21:36
autor: Adamm
anton:-), ewidentnie przestawiony kat wtrysku

BS grupa 000 pozycja 2 powinno byc maks 51 u Ciebie jest dwa razy tyl
to samo widac w grupie 04 pozycja 2 i 3

cos mi sie tez nie widzi z powietrzem w grupie 10 i 11


a i troszke rozbiegane korekcje na wtryskach ale bardzo duzej tragedii nie ma

: ndz sty 11, 2009 21:38
autor: anton:-)
z tego co kietys gdzies czytałem te silniki lubią kąt ok 65

: pn sty 12, 2009 00:10
autor: Adamm
anton:-), ale z tego co ja widze u Ciebie to masz prawie 100

ustaw na 50

: wt sty 13, 2009 19:41
autor: anton:-)
moze jeszcze ktos cos podpowie
:crazy: