Strona 1 z 1

Kontrolka ciśnienia oleju

: czw sty 08, 2009 17:55
autor: Radion
Witam,

Autem jeżdżę już ponad dwa lata i do dziś dnia się nie zastanawiałem kiedy ta kontrolka powinna zgasnąć. Przy okazji tematów związanych z odpalaniem diesli na mrozie i załączonych tam filmików zauważyłem, że kontrolka oleju gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, z tym, że to były MK3, MK2. Jak powinno być w MK4? U mnie gaśnie już w chwilę po przekręceniu kluczyka w pierwsze położenie, nie gaśnie jedynie kontrolka od ładowania, która gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika.

pozdr.
Radek

: czw sty 08, 2009 18:08
autor: czyzaczek
mh... wiesz, u mnie gaśnie przy odpalaniu silnika.....

Tak na zdrowy rozum to prawidłowo powinno być, jak zaczynasz kręcić silnikiem... Olej zaczyna być pompowany, powstaje ciśnienie i kontrolka gaśnie, w końcu czujnik ma to pokazywać.... tzn. czy jest ciśnienie oleju czy go nie ma.....

: czw sty 08, 2009 20:20
autor: Neoarti
u mnie też gaśnie podczas rozruchu
nie jestem pewien ale chyba komputer by sygnalizował na wyświetlaczu że ciśnienie oleju jest niedostateczne lub jego brak

: czw sty 08, 2009 20:39
autor: Radion
Hmm...chyba sam sobie odpowiem. Znalazłem instrukcję obsługi MK4 i na stronie 25 czytamy punkt 18 - ciśnienie/poziom oleju w silniku.

Cytuję: "Lampka sygnalizacyjna ciśnienia oleju i lampka poziomu oleju świecą przez kilka sekund podczas włączania zapłonu, w celu sprawdzenia działania." Dalej: "Jeżeli lampka nie zgaśnie, jako dodatkowe ostrzeżenie odzywa się 3-krotny sygnał ostrzegawczy. Nie uruchamiać silnika! Sprawdzić poziom oleju i w razie potrzeby uzupełnić." Dalej: "Lampka miga na czerwono (ciśnienie oleju za niskie) Jeżeli lampka sygnalizacyjna miga podczas jazdy, przy obrotach powyżej 1500/min. jako dodatkowe ostrzeżenie odzywa się 3-krotny sygnał akustyczny. Zatrzymać się, wyłączyć silnik! Sprawdzić poziom oleju i w razie potrzeby uzupełnić. Lampka świeci się żółto (za niski poziom oleju w silniku), lampka miga na żółto (uszkodzony czujnik poziomu oleju)"

Według powyższego u mnie jest raczej wszystko w porządku, bo z powyższego opisu wynika, że lampka powinna zgasnąć zanim zaczniemy kręcić rozrusznikiem i że jak lampka ta nie zgaśnie to nie wolno uruchamiać silnika.

pozdr.
Radek

: czw sty 08, 2009 23:38
autor: WaldiTorun
czyzaczek pisze:Tak na zdrowy rozum to prawidłowo powinno być, jak zaczynasz kręcić silnikiem... Olej zaczyna być pompowany, powstaje ciśnienie i kontrolka gaśnie, w końcu czujnik ma to pokazywać.... tzn. czy jest ciśnienie oleju czy go nie ma.....

Całkowicie się zgadzam, nie da się wytłumaczyć rzeczy ewidentnych :hmm: a jeśli chodzi o instrukcję obsługi to jest troszkę zakręcona bo 2x do niej podchodziłem #-o
Grunt żeby po uruchomieniu silniczka nic się nie paliło :) Pozdrawiam!

: czw sty 08, 2009 23:55
autor: bulek888
Jeżeli już mówimy o ciśnieniu oleju to u mnie jest podobniej jak u Radion.

Mam jednak pyanie odnośnie temperatury silnika. mianowicie jaka powinna być temperatura silnika po rozgrzaniu zimą?

: pt sty 09, 2009 02:12
autor: EnJoy
bulek888 pisze:mianowicie jaka powinna być temperatura silnika po rozgrzaniu zimą?
tak jak zawsze..90*

: pt sty 09, 2009 12:41
autor: SToRM
czyzaczek pisze:mh... wiesz, u mnie gaśnie przy odpalaniu silnika.....
A u mnie gasnie chwile po przekreceniu kluczyka. I tak ma byc poprawnie - przynajmniej w tych zegarach ktore maja MFA
To nie stare mk3, z prostym ukladem.
Tutaj calosc przechodzi przez ECU

: sob sty 17, 2009 19:55
autor: rychu_255
to u mnie tez kontrolka gasnie zanim uruchomie silnik. komp. z pelnym wypasem. tak widocznie powinno byc.