Strona 1 z 1

kontrolka oleju

: czw sty 08, 2009 15:03
autor: heavy
Witam!
Jestem posiadaczem VW GOLF II 1.6D. Od pewnego czasu gdy jeżdże samochodem, świeci mi się kontrolka oleju i brzeczy na pare sekund. Nie wiem czym to jest spowodowane. Z autem nie miałem nigdy problemów. Ostatnio wymieniłem akumulator, świece, olej i filtry.
Prosze o pomoc, gdyż czasami wyjeżdzam w dalsze trasy i nie chciał bym napotkac niespodzianki na trasie ;)
Dziękuje i Pozdrawiam!

: czw sty 08, 2009 15:28
autor: piter_2000
Za niskie ciśnienie oleju (mało oleju, pompa oleju, zużyty silnik) lub czujnik oleju do wymiany. Są 2 czujniki oleju - jeden z nich wyzwala oprócz kontrolki również brzęczyk.
Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie oleju manometrem, jeżeli ok wymienić czujnik, jeżeli nie ok szukać przyczyn niskiego ciśnienia.

: czw sty 08, 2009 20:24
autor: Neoarti
brzęczek włącza się jak ciśnienie spadnie nagle (awaryjnie) sprawdź czujnik bo miałem kiedyś w mk2 takie przygody i była to wina wadliwie działającego czujnika

: czw sty 08, 2009 20:44
autor: piter_2000
Neoarti pisze:brzęczek włącza się jak ciśnienie spadnie nagle (awaryjnie) sprawdź czujnik bo miałem kiedyś w mk2 takie przygody i była to wina wadliwie działającego czujnika
Brzęczyk włącza się jeżeli obroty silnika wynoszą ponad 2000obr/min i ciśnienie oleju spadnie poniżej 2 barów. Odpowiedzialny za to czujnik jest umieszczony we wsporniku filtra oleju.

PS. Dla silnika 1.6D (czyli bez doładowania) powinien to być czujnik 1.4 bara - ma on czarną obudowę (plastik).

: pt sty 09, 2009 00:55
autor: pacotores
witam
ja tez mam problem z kontrolką i nie tylko.
Rano po odpaleniu autka a pali bez problemów pali sie przez około minutę kontrolka a pedał hamulca jest twardy.Po minucie wszystko wraca do normy i moge sobie ruszyć w drogę byle nie za szybko bo potrafi sie zapalić ponownie i to jeszcze z brzęczykiem.Po kolejnych kilku minutach jazdy mozna zacząć sobie zdrowo pomykać ale tez nie do końca
bo gdy posmigam sobie w wyzszym zakresie obrotów 3-4 tyś tez sie zapala i brzęczy.Wtedy wystarczy zdjąć na chwilę noge z gazu i milknie ale sytuacja sie powtarza po minucie co mnie doprowadza juz do szału
Faktem jest ze golfina juz swoje w zyciu wylatała a ile ma przebiegu to tylko ona wie (przy trzystu tysiach licznik zaczoł isc od nowa ) ale nie jestem przekonany ze chodzi o panewki bo w innych moich dieselkach przy zuzytych panewkach ciśnienia nie było na niskich obrotach a nie na wysokich!!!!
dlaczego na zimnym tak długo kontrolka gaśnie olej wymieniłem filtr i czujnik tez
a co z tymi chamulcami czyemu vacum tak długo podciśnienie pompuje

POMOCY!!!

: pt sty 09, 2009 03:05
autor: heavy
u mnie to zaczeło sie dziac jak przyszla zima i mrozy... moze spowodowane jest to zlym olejem? chodz nie dawno go wymienialem... jeszcze jutro musze zobaczyc na ten czujnik, moze faktycznie on jest wadliwy...

[ Dodano: 09 Sty 2009 02:07 ]
piter_2000 pisze:
Neoarti pisze:brzęczek włącza się jak ciśnienie spadnie nagle (awaryjnie) sprawdź czujnik bo miałem kiedyś w mk2 takie przygody i była to wina wadliwie działającego czujnika
Brzęczyk włącza się jeżeli obroty silnika wynoszą ponad 2000obr/min i ciśnienie oleju spadnie poniżej 2 barów. Odpowiedzialny za to czujnik jest umieszczony we wsporniku filtra oleju.
jak jechałem na "luzie" to tez kontrolka mi migała i wlanczal sie buzzer...

: pt sty 09, 2009 13:22
autor: piter_2000
heavy pisze:
jak jechałem na "luzie" to tez kontrolka mi migała i wlanczal sie buzzer...
Może po prostu układ elektroniczny odpowiedzialny za to fiksuje....

: pt sty 09, 2009 13:45
autor: Waluch
heavy, masz obrotomierz ? obroty spadają do zera podczas mrugania kontrolki oleju ? jeśli tak to sprawdź styki przy alternatorze, pewnie gdzieś zaśniedziały

: pt sty 09, 2009 14:07
autor: heavy
obrotomierza nie mam, ale skoro silnik chodzi na wolnych obrotach to na pewno nie mam 2tys obr. a buzzer i kontrola swieci... pozniej ide sprawdzic czujniki i styki na alternatorze, zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

[ Dodano: 09 Sty 2009 17:51 ]
przerwany kabelek do czujnika... mam nadzieje ze to bylo to :) bo jak narazie nic sie nie dzieje :grin: :grin: :grin:

: pt sty 09, 2009 20:31
autor: Waluch
heavy pisze:przerwany kabelek do czujnika... mam nadzieje ze to bylo to :) bo jak narazie nic sie nie dzieje :grin: :grin: :grin:
to wina tego :) ... wiadomo, nasze auta już trochę mają lat na 'karku' więc i ząb czasu ich nie oszczędził :grin:

: pt sty 09, 2009 21:42
autor: heavy
moje już ma 23 lata :) ale dalej daje rade :D mam do niego wielki sentyment :) :grin: :grin: :grin:

: sob sty 10, 2009 01:10
autor: piter_2000
Waluch pisze: ... wiadomo, nasze auta już trochę mają lat na 'karku' więc i ząb czasu ich nie oszczędził :grin:
ale mają duszę ;)

@heavy: wygląda na to, że najprostsza z możliwych usterek :bajer:

: sob sty 10, 2009 11:46
autor: munior
Jedyny pewny sposób żeby sprawdzić czy ciśnienie oleju jest prawidłowe, to podłączyć mechaniczny manometr w miejsce czujnika cisnienia (nie na stałe oczywiscie, tylko żeby się upewnić) czujniki cisnienia mogą czasami szwankować i pomimo prawidłowego cisnienia pokazują głupoty,z racji bardzo niskich temperatur panujących ostatnio ,olej w naszych autach trzymanych pod "chmurką "również mocno gęstnieje wiec puzniejsze gasnięcie lampki jest normalne,u mnie po tygodniowym postoju bo w najwiękrze mrozy niejeżdziłem ,przy odpalaniu kontrolka oleju świeciła jakieś 10 sekund ,zanim zgasła ,gdzie normalnie gasnie po odpaleniu,mam zalany valvoline max life 10w40 więc olej dobrej klasy

: sob sty 10, 2009 12:46
autor: heavy
piter_2000 pisze: ale mają duszę ;)
z tym sie zgodze :D wiele pieknych chwil z moim Golfikiem przeszedłem :okej: :okej: :zakrecony: :zakrecony: :zakrecony:

[ Dodano: 11 Sty 2009 11:19 ]
ma ktos moze ebooka z naprawami VW MKII 1.6D??