Kat poczatku wtrysku - synchronizacji walka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kat poczatku wtrysku - synchronizacji walka
Jak mozna sprawdzic czy komputer prawidlowo i o ile przyspiesza kat poczatku wtrysku (synchronizacji walka)?
W instrukcji podaja ze pomiar VAG - iem robi sie przy temperaturze 85st.C.
Gdy silnik jest zimny komputer powinien zmienic poczatek tloczenia - jezeli dobrze rozumuje. Jak sprawdzic czy ten mechanizm dziala prawidlowo?
Moze ktos potrafi wytlumaczyc jaka jest zasada dziala tego mechanizmu w silnikach z pompowtryskami.
W instrukcji podaja ze pomiar VAG - iem robi sie przy temperaturze 85st.C.
Gdy silnik jest zimny komputer powinien zmienic poczatek tloczenia - jezeli dobrze rozumuje. Jak sprawdzic czy ten mechanizm dziala prawidlowo?
Moze ktos potrafi wytlumaczyc jaka jest zasada dziala tego mechanizmu w silnikach z pompowtryskami.
VAG-COM ---> engine --> bloki pomiarowe --> kanał 004NiCom pisze:Jak mozna sprawdzic czy komputer prawidlowo i o ile przyspiesza kat poczatku wtrysku (synchronizacji walka)?
(silnik rozgrzany do minimum 80*C)
druga kolumna - kąt poczatku wtrysku :
- dla biegu jałowego : od 1* BTDC do 2.5* ATDC
- pod pełnym obciążeniem przy 2900-3100obr : 20-23* BTDC
trzecia kolumna - czas wtrysku wyrażony w kącie obrotu wału :
- dla biegu jałowego : 5-7*
czwarta kolumna - synchronizacja wałka rozrządu , czyli jak dokładnie mamy ustawiony rozrząd
od -3 do +3 , im bliżej 0* tym lepiej
Oczywiście, na zimnym silniku kąt początku wtrysku bedzie wcześniejszy niż na ciepłymNiCom pisze:Gdy silnik jest zimny komputer powinien zmienic poczatek tloczenia - jezeli dobrze rozumuje
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 23:51 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
A jak sprawdzic o ile komputer przyspiesza wtrysk jak silnik jest zupelnie zimny?
Jak robilem pomiar kanalu 004 przy temperaturze 86st.C to mialem wartosci odpowiednio:
druga kolumna - 0,6* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,6CF
czwarta kolumna - 0,0CF
Zanim dowiedzialem sie ze temperatura musi byc minimum 80stC zrobilem pomiar przy nizszej temperaturze tzn.62stC i wtedy wartości byly nastepujace:
druga kolumna - -4,3* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,1CF
czwarta kolumna - -0,6CF
To by oznaczalo ze przy zimnym silniku poczatek tloczenia jest opozniony?
Jak robilem pomiar kanalu 004 przy temperaturze 86st.C to mialem wartosci odpowiednio:
druga kolumna - 0,6* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,6CF
czwarta kolumna - 0,0CF
Zanim dowiedzialem sie ze temperatura musi byc minimum 80stC zrobilem pomiar przy nizszej temperaturze tzn.62stC i wtedy wartości byly nastepujace:
druga kolumna - -4,3* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,1CF
czwarta kolumna - -0,6CF
To by oznaczalo ze przy zimnym silniku poczatek tloczenia jest opozniony?
NiCom, faktycznie jest wartośc minus ,
sprawdź jeszcze pod obciążeniem , jak zmienia się kąt wtrysku w funkcji obrotów silnika , jednoczesnie jaką wartość plus czy minus interpretuje twój VAG
sprawdź jeszcze pod obciążeniem , jak zmienia się kąt wtrysku w funkcji obrotów silnika , jednoczesnie jaką wartość plus czy minus interpretuje twój VAG
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Motor rozgrzany , najlepiej zrób loga z pedałem do dechy w czasie jazdy, kanał oczywiście 004NiCom pisze:Przy jakich warunkach mam to zrobic?
Auto ma byc rozgrzane do 80st.C?
Wystarczy ze zwieksze obroty na postoju?
Czy mam zrobic jakiegos loga czy wystarczy print screen jak powyzej?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
jesli chodzi o kąt wtrysku tylko, to log dynamiczny 004 pomoże rozwiać moje i Twoje wątpliwościNiCom pisze:Czy przy okazji cos jeszcze moge sprawdzic odnosnie tego dziwnego zachowania, poniewaz jezdze do kologi ktory ma VAG wiec nie chce mu co chwile zawracac glowy.
P.S.
Co do reszty to nie wiem czy robiłes sobie inne logi , ale tak do pełnego kompletu przydałoby się :
dynamicznie : 003 , 004 , 008 , 011
statycznie : 001 , 003BS , 004 , 007 (na całkowicie zimnym oraz rozgrzanym) , 011BS , 013 , 018 , 023
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
No tak to interpretuje VAG , czyli wartośc minus wtrysk przed OT , wartośc plus wtrysk po OT , jak widac po tych logach i tych wcześniejszych wyżej wsio zachowuje sie poprawnie jesli chodzi o kąt wtryskuNiCom pisze:Wyglada na to ze wartosci sa podawane odwrotnie (+) z (-)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Ten VAG określa czy odczytana wartośc jest przed OT czy po OT , w opisie kolumny jest *BTDC --> to znaczy ze wartości opisują wartosc kata wtrysku przed OT , jesli byłoby ATDC to znaczy że po OTNiCom pisze:Tu mam Log z innego VAG'a
Możesz dokładniej opisaćNiCom pisze:No i dlaczego rano nie rowno odpala
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości