Kat poczatku wtrysku - synchronizacji walka

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Kat poczatku wtrysku - synchronizacji walka

Post autor: NiCom » śr sty 07, 2009 23:25

Jak mozna sprawdzic czy komputer prawidlowo i o ile przyspiesza kat poczatku wtrysku (synchronizacji walka)?
W instrukcji podaja ze pomiar VAG - iem robi sie przy temperaturze 85st.C.
Gdy silnik jest zimny komputer powinien zmienic poczatek tloczenia - jezeli dobrze rozumuje. Jak sprawdzic czy ten mechanizm dziala prawidlowo?

Moze ktos potrafi wytlumaczyc jaka jest zasada dziala tego mechanizmu w silnikach z pompowtryskami.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 07, 2009 23:49

NiCom pisze:Jak mozna sprawdzic czy komputer prawidlowo i o ile przyspiesza kat poczatku wtrysku (synchronizacji walka)?
VAG-COM ---> engine --> bloki pomiarowe --> kanał 004

(silnik rozgrzany do minimum 80*C)

druga kolumna - kąt poczatku wtrysku :

- dla biegu jałowego : od 1* BTDC do 2.5* ATDC
- pod pełnym obciążeniem przy 2900-3100obr : 20-23* BTDC

trzecia kolumna - czas wtrysku wyrażony w kącie obrotu wału :

- dla biegu jałowego : 5-7*

czwarta kolumna - synchronizacja wałka rozrządu , czyli jak dokładnie mamy ustawiony rozrząd

od -3 do +3 , im bliżej 0* tym lepiej
NiCom pisze:Gdy silnik jest zimny komputer powinien zmienic poczatek tloczenia - jezeli dobrze rozumuje
Oczywiście, na zimnym silniku kąt początku wtrysku bedzie wcześniejszy niż na ciepłym
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 23:51 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw sty 08, 2009 00:03

A jak sprawdzic o ile komputer przyspiesza wtrysk jak silnik jest zupelnie zimny?
Jak robilem pomiar kanalu 004 przy temperaturze 86st.C to mialem wartosci odpowiednio:
druga kolumna - 0,6* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,6CF
czwarta kolumna - 0,0CF

Zanim dowiedzialem sie ze temperatura musi byc minimum 80stC zrobilem pomiar przy nizszej temperaturze tzn.62stC i wtedy wartości byly nastepujace:
druga kolumna - -4,3* (przy biegu jalowym)
trzecia kolumna - 5,1CF
czwarta kolumna - -0,6CF

To by oznaczalo ze przy zimnym silniku poczatek tloczenia jest opozniony?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 08, 2009 00:35

NiCom pisze:druga kolumna - -4,3* (przy biegu jalowym)
pewny jestes że była wartośc "minus" ????

sprawdź jeszcze raz przy nizszej temperaturze silnika , np po odpaleniu zimnego motoru


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw sty 08, 2009 10:26

Pomiar przy temperaturze 62st.C

Obrazek

Obrazek


Pomiar przy temperaturze 86st.C

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 08, 2009 16:01

NiCom, faktycznie jest wartośc minus ,

sprawdź jeszcze pod obciążeniem , jak zmienia się kąt wtrysku w funkcji obrotów silnika , jednoczesnie jaką wartość plus czy minus interpretuje twój VAG


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » czw sty 08, 2009 23:43

Przy jakich warunkach mam to zrobic?
Auto ma byc rozgrzane do 80st.C?
Wystarczy ze zwieksze obroty na postoju?
Czy mam zrobic jakiegos loga czy wystarczy print screen jak powyzej?



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sty 08, 2009 23:56

NiCom pisze:Przy jakich warunkach mam to zrobic?
Auto ma byc rozgrzane do 80st.C?
Wystarczy ze zwieksze obroty na postoju?
Czy mam zrobic jakiegos loga czy wystarczy print screen jak powyzej?
Motor rozgrzany , najlepiej zrób loga z pedałem do dechy w czasie jazdy, kanał oczywiście 004


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » pt sty 09, 2009 00:08

Czy przy okazji cos jeszcze moge sprawdzic odnosnie tego dziwnego zachowania, poniewaz jezdze do kologi ktory ma VAG wiec nie chce mu co chwile zawracac glowy.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt sty 09, 2009 00:25

NiCom pisze:Czy przy okazji cos jeszcze moge sprawdzic odnosnie tego dziwnego zachowania, poniewaz jezdze do kologi ktory ma VAG wiec nie chce mu co chwile zawracac glowy.
jesli chodzi o kąt wtrysku tylko, to log dynamiczny 004 pomoże rozwiać moje i Twoje wątpliwości

P.S.
Co do reszty to nie wiem czy robiłes sobie inne logi , ale tak do pełnego kompletu przydałoby się :

dynamicznie : 003 , 004 , 008 , 011
statycznie : 001 , 003BS , 004 , 007 (na całkowicie zimnym oraz rozgrzanym) , 011BS , 013 , 018 , 023


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr sty 14, 2009 10:31

Log z grupy 004
Wyglada na to ze wartosci sa podawane odwrotnie (+) z (-)

Obrazek



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 14, 2009 11:14

NiCom pisze:Wyglada na to ze wartosci sa podawane odwrotnie (+) z (-)
No tak to interpretuje VAG , czyli wartośc minus wtrysk przed OT , wartośc plus wtrysk po OT , jak widac po tych logach i tych wcześniejszych wyżej wsio zachowuje sie poprawnie jesli chodzi o kąt wtrysku


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

NiCom
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt gru 03, 2004 01:21
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: NiCom » śr sty 14, 2009 12:06

Tu mam Log z innego VAG'a

Obrazek

Ciekawe co powoduje zamiane wartosci (+) na (-)

No i dlaczego rano nie rowno odpala



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr sty 14, 2009 12:37

NiCom pisze:Tu mam Log z innego VAG'a
Ten VAG określa czy odczytana wartośc jest przed OT czy po OT , w opisie kolumny jest *BTDC --> to znaczy ze wartości opisują wartosc kata wtrysku przed OT , jesli byłoby ATDC to znaczy że po OT
NiCom pisze:No i dlaczego rano nie rowno odpala
Możesz dokładniej opisać


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 89 gości