Strona 1 z 4

stało się! nie chce zapalić przy -20 :/

: śr sty 07, 2009 11:39
autor: TKMKT
Witam! Stało się Sad Mój Golfik 2.0 Tdi nie chce zapalić (termometr w środku pokazuje -20, termometr za oknem -19). Dwa razy próbowałem zaplić, a później wyskoczyła kontrolka silnika (żółta), i teraz jak chcę zapalić (-18 stopni) to kręci tylko ok 1s.

I teraz dwa pytania:
1. jak teraz zapalić? Podłączyć na klemy inne auto (akumulator)
2. na linkę i z drugiego biegu startować?


Czy pojechać na diagnostykę akumulatora? (poliećcie proszę coś z Wrocława)


Dzięki!

: śr sty 07, 2009 11:44
autor: brynol
diesel na linke chyba nie bardzo moim zdaniem

: śr sty 07, 2009 11:48
autor: BaTToR
A akumulator już się wyczerpał ?? jeśli tak no to nie masz wyjścia tylko trzeba kablami prądu pożyczyć z innego samochodu.

: śr sty 07, 2009 11:50
autor: czyzaczek
Linka to raczej zły pomysł.....

Na klemy odpalisz ale,
1. musisz po odpaleniu od razu zdjąć klemę ze swojego akumulatora;
2. autko które będzie Ci podawało prąd musi "mieć wciśnięte" wysokie obroty, wszak dieselek potrzebuje prądu sporo....

: śr sty 07, 2009 12:03
autor: TKMKT
Dzięki! Zaraz odpalę od innego autka.... beznzyniaka. Polecacie pojechać zdjagnozować aku czy odrazu walić kupować jakiś dobry? Czy to, że się zapaliła kontrolka silnika to coś złego?

: śr sty 07, 2009 12:10
autor: czyzaczek
Diagnozować aku???? Co to da?
Jak jest za mało elektrolitu to sam uzupełnisz wodą desytlowaną i będzie git.... Odsiarczać go będą? hahaha - szkoda Twoich pieniędzy....

A jak padł, to jedyne co polecam Tobie sprawdzić to prąd ładowania z alternatora, czy to przypadkiem nie spowodowało rozładowania aku.... (jak będzie za niskie napięcie - prąd ładowania powinien mieć ok 14,4 V....

Jak prąd będzie ok to kup nowy akumulator i będziesz miał spokój na kilka lat...

Jak będziesz odpalał z benzyniaka to BENZYNKA troszkę powyje :D :)

Powodzenia....

[ Dodano: 07 Sty 2009 11:10 ]
jak kontrolka silnika będzie się świeciła po uruchomieniu silnika to dopiero będzie coś złego ;)

: śr sty 07, 2009 12:28
autor: Wajsik
Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Na linke możesz ciągnąć,jeśli podaje paliwo,ale na Twoje ryzyko bo może pasek rozrządu przeskoczyć-nie polecam ja bym się bał.
A na kablach możesz próbować,ale kable do diesla bo pobór jest o wiele większy przy odpalaniu niż na benzynie.Takie kable jak w marketach to sie nadają do ładowania co najwyżej.
Wlej sobie dodatku na pierwszy raz ze 2x więcej niż zalecają na opakowaniu,weź aku do domu i 48h pod prądem.No i najlepiej auto w ciepłe miejsce żeby paliwo nie zamarzło

: śr sty 07, 2009 12:39
autor: bongo
Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Ciekawe,mi jakoś nie zamarza :bajer:

: śr sty 07, 2009 12:47
autor: Wajsik
bongo pisze:
Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Ciekawe,mi jakoś nie zamarza :bajer:
Założyłem dodatkowy filtr przelotowy,zawsze tankuje Ultimate na BP także paliwo dobre i wczoraj przy -20 miałem zamarznięte.Dlatego są dodatki

: śr sty 07, 2009 12:53
autor: czyzaczek
Wajsik pisze:Dodatek do paliwa trzeba lać! paliwo przy tej temp zamarza i nic nie zrobisz do póki nie odmarznie do ok -15 są zwykłe paliwa.
Kolego Szanowny, nie pisz bajek i nie strasz użytkowników dieselków takimi newsami!!!!!!

Tu masz dane olejów napędowych odnośnie temperatury krzepnięcia (dodam, że na stacjach oleje są co najmniej kat. D):

Temperatura krzepnięcia :
: -5 °C gat. B
: -20 °C gat. D
: -35 °C gat. F
: -40 °C arktyczny klasa 1

Są to informacje z KART CHARAKTERYSTYKI materiałów niebezpiecznych, a poniżej linki do dwóch z nich, żeby nie było, że informacje z kapelusza biorę :)

Pozdrawiam!!!!!!!!!

OLEJ NAPĘDOWY BP

OLEJ NAPĘDOWY ORLEN

: śr sty 07, 2009 12:59
autor: Wajsik
czyzaczek pisze:: -20 °C gat. D
wczoraj rano u mnie było -21 więc w nocy mniej,dodaj wiatr do tego.
3/4paliwa w zbiorniku,nowe filtry i zamarznięte.Filtr mam przeźroczysty to chyba wiem co widzę.

: śr sty 07, 2009 13:04
autor: czyzaczek
Napisałem co najmniej kat. D!!!

Ale jak wiesz co widzisz to lej dodatki, przecież Cię nie namawiam, żebyś nie lał :)

P.S. Na Twoim miejscu zmieniłbym stacje paliw, bo u mnie nie zamarza nawet przy -24 (obecnie jestem na Mazurach - a paliwo tankowane na Shellu obok Malty w Poznaniu) :)

: śr sty 07, 2009 13:06
autor: Sztomel
Wajsik pisze:Filtr mam przeźroczysty to chyba wiem co widzę
sorry, że nie na temat ale nie widziałem jeszcze takiego, Wajsik wklej foto abym mógł go obadać, jestem ciekaw jak wygląda i z czego jest zrobiony - pleksa ?

: śr sty 07, 2009 13:11
autor: Wajsik
Ja podałem prawdopodobną opcję koledze i sam niech decyduje.Tankuje dobre paliwo a mimo to zamarzło,miałem pecha.W każdym razie dodatek nie zaszkodzi...
Swoją drogą cenię kulturalną wymianę zdań :pub: