Strona 1 z 2
Spadek temp. nagrzanego silnika podczas dłuższego postoju
: pn sty 05, 2009 22:00
autor: szwari
Witam...
Diesla mam pierwszą zimę i dziś zauważyłem, że podczas postoju 15 min. temperatura silnika spadła mi z 90 stopni do 70 na włączonym silniku,a temp. powietrza była -15 C...
Proszę znawców silniczków TDI czy to normalne czy coś dzieje się z jakimiś czujnikami...
Za wszelka pomoc bardzo dziękuję...

: pn sty 05, 2009 22:06
autor: Polak
Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic
: pn sty 05, 2009 22:06
autor: indyczes
Pewnie termostat niedomaga, a jak w czasie jazdy?
Pozdr.
: pn sty 05, 2009 22:07
autor: Polak
Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
: pn sty 05, 2009 22:14
autor: indyczes
Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.
: pn sty 05, 2009 22:18
autor: szwari
indyczes pisze:Pewnie termostat niedomaga, a jak w czasie jazdy?
Pozdr.
W czasie jazdy powolutku się nagrzewa, ale czytałem na forum i podobno to normalne..
Ale podczas jazdy jest wszystko oki...tak mi sie wydaje , tylko dziś stanąłem na 15 min ponieważ miałem tel. i dosyć szybko spadła mi temp. z 90 na 70... później dosyć szybko silniczek doszedł do 90 ...przypominam że było -15 na zewnątrz...
Pozdrawiam
[ Dodano: 05 Sty 2009 21:19 ]
indyczes pisze:Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.
a ile taki termostat kosztuje...
pozdrawiam
: pn sty 05, 2009 22:25
autor: Tommi029
Nie słuchaj głupot.
Tak ma byc. Wszystko jest sprawne.
Ogrzewanie wnętrza wychładza silnik.
: pn sty 05, 2009 22:27
autor: czyzaczek
Nie kupuj żadnego termostatu!!!!!!!!!!!!!!
Takie zachowanie jest normalne!!!!!!
Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!
Wszystko u Ciebie ok!
Pozdrawiam.
: pn sty 05, 2009 22:29
autor: szwari
czyzaczek pisze:Nie kupuj żadnego termostatu!!!!!!!!!!!!!!
Takie zachowanie jest normalne!!!!!!
Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!
Wszystko u Ciebie ok!
Pozdrawiam.
ufffff.....
bardzo dziękuję...
pozdrawiam

: pn sty 05, 2009 22:30
autor: Quintus
wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.
: pn sty 05, 2009 22:35
autor: szwari
Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.
Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki
dzięki pozdrawiam

: pn sty 05, 2009 22:39
autor: Quintus
na razie wszystko na to wskazuje, jeśli problem będzie pojawiał się przy 0 st lub wyżej, wtedy warto się już zastanowić nad termostatem.
: pn sty 05, 2009 23:39
autor: maly_torun
szwari pisze:Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.
Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki
dzięki pozdrawiam

Witam ...
Mam tak identycznie przy aktualnych temperaturach. Jednak przy temp. wyższych jest zupełnie ok ... temp. na 90 i się nie rusza.
pozdrawiam
: wt sty 06, 2009 00:14
autor: KonradzikIV
jak jest tak zimno to normalne ze szybko sie studzi, termostat musialbys wymienic gdyby wolno się grzał.