Spadek temp. nagrzanego silnika podczas dłuższego postoju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Spadek temp. nagrzanego silnika podczas dłuższego postoju

Post autor: szwari » pn sty 05, 2009 22:00

Witam...
Diesla mam pierwszą zimę i dziś zauważyłem, że podczas postoju 15 min. temperatura silnika spadła mi z 90 stopni do 70 na włączonym silniku,a temp. powietrza była -15 C...
Proszę znawców silniczków TDI czy to normalne czy coś dzieje się z jakimiś czujnikami...
Za wszelka pomoc bardzo dziękuję... :pub:



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn sty 05, 2009 22:06

Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pn sty 05, 2009 22:06

Pewnie termostat niedomaga, a jak w czasie jazdy?
Pozdr.



Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn sty 05, 2009 22:07

Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » pn sty 05, 2009 22:14

Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn sty 05, 2009 22:18

indyczes pisze:Pewnie termostat niedomaga, a jak w czasie jazdy?
Pozdr.
W czasie jazdy powolutku się nagrzewa, ale czytałem na forum i podobno to normalne.. :helm:
Ale podczas jazdy jest wszystko oki...tak mi sie wydaje , tylko dziś stanąłem na 15 min ponieważ miałem tel. i dosyć szybko spadła mi temp. z 90 na 70... później dosyć szybko silniczek doszedł do 90 ...przypominam że było -15 na zewnątrz...

Pozdrawiam :pub:

[ Dodano: 05 Sty 2009 21:19 ]
indyczes pisze:
Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.

a ile taki termostat kosztuje... :grin:
pozdrawiam



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » pn sty 05, 2009 22:25

Nie słuchaj głupot.
Tak ma byc. Wszystko jest sprawne.
Ogrzewanie wnętrza wychładza silnik.



Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » pn sty 05, 2009 22:27

Nie kupuj żadnego termostatu!!!!!!!!!!!!!!

Takie zachowanie jest normalne!!!!!!

Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!

Wszystko u Ciebie ok!

Pozdrawiam.


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn sty 05, 2009 22:29

czyzaczek pisze:Nie kupuj żadnego termostatu!!!!!!!!!!!!!!

Takie zachowanie jest normalne!!!!!!

Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!

Wszystko u Ciebie ok!

Pozdrawiam.


ufffff.....
bardzo dziękuję... :pub:
pozdrawiam :pub:



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn sty 05, 2009 22:30

wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.



Awatar użytkownika
szwari
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 08, 2008 21:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szwari » pn sty 05, 2009 22:35

Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.

Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki :grin:

dzięki pozdrawiam :pub:
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 22:36 przez szwari, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » pn sty 05, 2009 22:39

na razie wszystko na to wskazuje, jeśli problem będzie pojawiał się przy 0 st lub wyżej, wtedy warto się już zastanowić nad termostatem.



maly_torun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 13:31
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: maly_torun » pn sty 05, 2009 23:39

szwari pisze:
Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.

Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki :grin:

dzięki pozdrawiam :pub:
Witam ...

Mam tak identycznie przy aktualnych temperaturach. Jednak przy temp. wyższych jest zupełnie ok ... temp. na 90 i się nie rusza.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » wt sty 06, 2009 00:14

jak jest tak zimno to normalne ze szybko sie studzi, termostat musialbys wymienic gdyby wolno się grzał.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości