Strona 1 z 1

Problem z turbo - mokre/pocące się rury do intercola

: pn sty 05, 2009 15:22
autor: ryszkiewicz
Witam,

Tak jak w temacie, prawdopodobnie mam problem z turbo - właściwie turbosprężarką - prośba o potwierdzenie oraz porady jeśli ktoś spotkał się już z takim problemem.

Opis problemu:
Pocące się wręcz mokre (krople oleju zwisające miejscami) rury, a właściwie rura wychodząca / łącząca Turbo z Intercoolerem, dodam przy tym że rura idąca z intercoolera do silnika jest sucha. Z tego co się dowiadywałem, przyczyna jest turbosprężarka, smarowana jest ona bowiem olejem s silnika, niestety u mnie jest stwierdzono wypracowane są już tuleje mosiężne na których obraca się wirnik, tamtędy przedostaje się olej który następnie "wpychany" jest do intercoolera - stąd mokra rura przy złącach.
Prośba o porady co mam w tej sytuacji robić, jakie są koszty regeneracji tulejek i czy jest tak własciwie ta przyczyna

dziękuje oraz pozdrawiam
Andrzej

: pn sty 05, 2009 15:28
autor: damcio151
rury od IC są zawsze w oleju :bajer: jeżeli ubywa Ci tego oleju sporo i z IC leci strumyczek to wtedy możesz się martwić , a tak - popraw łączenie rur i powinno być dobrze

: pn sty 05, 2009 15:34
autor: Sztomel
ryszkiewicz pisze:niestety u mnie jest stwierdzono wypracowane są już tuleje mosiężne na których obraca się wirnik, tamtędy przedostaje się olej który następnie "wpychany" jest do intercoolera - stąd mokra rura przy złącach.
czy ten co to stwierdził rozbierał turbosprężarkę albo choć ją wymontował ?
ryszkiewicz pisze:co mam w tej sytuacji robić
sprawdź sobie najpierw wąż powietrzny, który idzie od filtra powietrza do turbosprężarki, założę się, że i w nim będzie olej bo dostaje się on z odmy tzn. - zaworu (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) do rury powietrznej filtr-turbina i dalej na łopatki strony zimnej turbiny i pchany jest do intercoolera, o tym piszę :

ObrazekObrazek

Problem z turbo - mokre/pocące się rury do intercola

: pn sty 05, 2009 15:54
autor: ryszkiewicz
Szpec co stwierdził u mnie iż tuleje w turbospreżarce są wyrobione nie wyjmował jej.

Taj jak wyżej opisane, sprawdzałem u siebie, w tym przewodzie znajduje się olej - jest mokrawo.

Z powyższych wypowiedzi wynika iż mokre przewody są raczej sprawa normalną w silnikach TDI, choć powiem iż kiedyś było bardziej sucho, bardzo mokro jest przy wejściu przewodu do intercoolera, podociskam opaski i zobacze jaki to dąło rezultat.

Przy okazji, może posiadacie informację w jaki sposób można łatwo stwierdzić iż turbo jest sprawne, na jakaś stacje diagnodstyczną gdzie jest VAG (Białystok)

: pn sty 05, 2009 16:38
autor: Sztomel
ryszkiewicz pisze:w jaki sposób można łatwo stwierdzić iż turbo jest sprawne
najpewniejsze sprawdzenie turbiny na nieszczelność to dokładne rozebranie całego dolotu - wszystkie węże idące do turbiny i za nią aż do intercoolera i dokładne ich wymycie z oleju, potem ponowny montaż ale wtedy wężyk idący z z odmy do rury powietrznej wyjmujemy i wpuszczamy jego końcówkę najlepiej do butelki, butelkę wkładamy w wygodne miejsce w komorze silnika a otwór po wężyku w rurze powietrznej zaślepiamy :
Obrazek

robimy przebieg - to już indywidualna opcja - około 200 km lub więcej i ponownie zdejmujemy węże i przewody od turbo do IC i sprawdzamy czy pojawiły się ślady oleju - jeśli tak to turbo przepuszcza i wymaga regeneracji,
podana przeze mnie metoda wymaga trochę pracy i czasu i wygląda jak typowe druciarstwo ale wg mnie jest najpewniejsze, jeśli ktoś ma inną, skuteczniejszą metodę to pewnie ją tu poda.

: pn sty 05, 2009 16:50
autor: cowboy
film olejowy zawsze bedzie w dolocie... m.in. z odmy

dopóki nie trzeba dolewać wiecej niz 1L miedzy wymianami co 10 tys km i turbo nie wydaje przeraźliwych gwizdów nie należy sie tym bardzo przejmować

zdiagnozować dynamicznie jak pompuje i ewentualnie na spokojnie szukać nowej turbinki, najlepiej od razu wydajniejszej

jak działa to lepiej nie wyciągaj i nie wieź do regenracji bo możesz sobie przypadkiem pogorszyć, nie ma co na siłę szukać dziury w du... jak to mówią :P