Strona 1 z 2

Błąd 519 w AFN

: pt sty 02, 2009 16:09
autor: jarkob
Pojawia mi się następujący błąd
1 DTCs Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+

Wiem że jest to jest czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym G 71. Gdzie on się znajduje w silniku i jak wygląda?

Dodam jeszcze że oprócz tego błędu mam dużą różnicę między masą powietrza zakładaną a aktualną, Na biegu jałowym Masa powietrza zakładana wynosi 2500 z aktualna 3250.

: pt sty 02, 2009 16:14
autor: Adamm
jarkob, to jest blad map sensora

map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU)

sprawdz wezyk idacy do komputera

co do masy powietrza to akurat ona nie ma tu znaczenia ( mozesz sprawdzic jakie wartosci masz ws grupie 010 pozycja 2 i 3 nie powinny odbiegac od siebie o wiecej niz +- 30mbar)

: pt sty 02, 2009 16:30
autor: jarkob
Adamm pisze:jarkob, to jest blad map sensora

map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU)

sprawdz wezyk idacy do komputera

co do masy powietrza to akurat ona nie ma tu znaczenia ( mozesz sprawdzic jakie wartosci masz ws grupie 010 pozycja 2 i 3 nie powinny odbiegac od siebie o wiecej niz +- 30mbar)
Logi zrobie dziś wieczorem. Problem w tym że nie wiem gdzie w moim samochodzie znajduje się ECU (komputer) i który to wężyk :/ innym słowem mało jeszcze wiem o TDI.

: pt sty 02, 2009 16:32
autor: Adamm
jarkob, ECU --> otwierasz maske ---> zdejmujesz podszybie od strony pasazera ---> i tam kolo filtra pylkowego masz ECU (przy okazji mozesz wymienic filtr:) )

odrazu tez bedziesz widzial gumowy wezyk idacy do niego

: pt sty 02, 2009 17:59
autor: sagon
Oststnio podobny problem pojawil sie w afn-ie mojego kolegi.Tez czytalo blad map sensora.Czytal zbyt niskie cisnienie doladowania.Co sie okazalo.
Przewod podcisnieni byl przetarty przy samym kompie to raz.
Peknieta byla gumowa zlaczka tuz przy zaworze egr.
Po usunieciu uterek wszystko wrocilo do normy.

: pt sty 02, 2009 19:28
autor: jarkob
Jaka może być przyczyna różnica między masą powietrza zakładaną a rzeczywistą? Padnięty przepływomierz?

: pt sty 02, 2009 19:45
autor: sagon
Z reguly jezeli przeplywka nie czyta zadanych wartosci,to swiadczy to o jej uszkodzeniu.Czasami pomaga czyszczenie,ale nie jest to zadna regula.

: pt sty 02, 2009 20:20
autor: Ceglarz
jarkob, Dokładnie, uszkodzony przepływomierz zaniża ilość pobranego powietrza.

: pt sty 02, 2009 20:27
autor: damcio151
ten błąd może wystąpić również , gdy turbina pompuje max, więcej niż może mierzyć MAP
zloguj jak pisał Adamm, grupę 010

: pt sty 02, 2009 20:31
autor: jarkob
Mam zrobić logi dynamiczne czy statyczne? Miałem zrobić logi dziś, ale przez śnieżyce zrobie to jutro.

U mnie przepływka pokazuje taką wartość na jałowym biegu:

Obrazek

: pt sty 02, 2009 20:37
autor: damcio151
o nie i znowu polski vag :blush:
003 to nie do końca przepływka ... to praca EGR

: pt sty 02, 2009 20:57
autor: maluch33
OPIS USTERKI
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
00519 P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71
00519 P0107 Czujnik MAP – niskie napięcie – G71
00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
16519 P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)

[ Dodano: 02 Sty 2009 20:00 ]
dane z tej stronki www.obd-2.biz/vag.php

: pt sty 02, 2009 21:24
autor: Ceglarz
jarkob, zrob dynamiczne

: pt sty 02, 2009 21:33
autor: jarkob
kolega damcio151 może mieć racje z tym EGR. Od czasu do czasu łapie mi tryb awaryjny na wysokich obrotach. Logi zrobie programem vag com. Dla jakch bloków mam zrobić logi: 11, 03 i 10 czy jeszcze coś?