AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: vwlad » wt gru 30, 2008 12:42

Co ile kkm należy wymieniać takie rzeczy jak : rozrząd, filtr powietrza, filtr paliwa, filtr kabinowy(chyba tak to się nazywa), olej w przypadku silnika AXR?
Co do rozrządu znalazłem na forum różne informacje od 60 do 120 kkm.

Poprzedni właściciel twierdził i przekazał na to papiery, że wymienił to wszystko przy 105 kkm. Obecnie dobijam do 124kkm i zastanawiam się co byłoby do zrobienia. Przebieg jest raczej autentyczny.

Zalany olej to mobil1 TD chyba 0w50.
Z niemieckiej książki wynika, że olej powinien być co 30 kkm wymieniany (o ile dobrze zrozumiałem).

P.S. Może ktoś polecić jakąś literaturę do golfa 4 - coś w stylu "sam naprawiam..." Chodzi mi o jakiś konkretniej sprecyzowany i przydatny tytuł.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt gru 30, 2008 13:00

Witam,

Rozrząd co 90 tyś;
Olej ----? Jak masz LONGLIFEA to co 30 tyś;
Filtr powietrza - max. 20 tyś.
Filtr Kabinowy - jak ci się chce i zacznie Cię denerwować np. parowanie szyb ;)
Filtr paliwa - ja wymieniam co 20 tyś;

Ogólnie rzecz biorąc filtry nie są drogie a podnoszą trwałość silniczka. Oleje z normą VW 505.01. Ja przy przebiegu 115 tyś jeżdżę na VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W/40 - zero brania oleju, a wcześniej troszkę łykał :)

Książka godna polecenia to ta:


książka


A tu masz taki ciekawy adresik do zassania :)

wersja pdf


Pozdrawiam.....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt gru 30, 2008 13:29

Rozrząd 90tyś

Olej powinno wymieniać się co 15tyś km. Ja wymieniam co 10tyś - zawsze to lepiej.

Filtr powietrza wymieniaj sobie zawsze razem z olejem. Nie jest drogi a w TDI to bardzo ważna sprawa.

Filtr kabinowy to tak 20-30tyś. Nie jest bardzo ważny i nic sie nie stanie jak nie wymienisz.

Filtr paliwa też co 20-30tyś. Albo przed samą zimą jak nie wymieniałeś to warto to zrobić.



Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Post autor: vwlad » wt gru 30, 2008 15:29

czyzaczek pisze:Witam,

Rozrząd co 90 tyś;
Olej ----? Jak masz LONGLIFEA to co 30 tyś;
Filtr powietrza - max. 20 tyś.
Filtr Kabinowy - jak ci się chce i zacznie Cię denerwować np. parowanie szyb
Filtr paliwa - ja wymieniam co 20 tyś;

Ogólnie rzecz biorąc filtry nie są drogie a podnoszą trwałość silniczka. Oleje z normą VW 505.01. Ja przy przebiegu 115 tyś jeżdżę na VALVOLINE DURABLEND DIESEL 5W/40 - zero brania oleju, a wcześniej troszkę łykał
Dzięki za pomoc. Sprawdziłem jaki jest u mnie olej dokładniej. Jest to Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40. Wszystko działa ok na nim. Może kolega wie, czy spełnia on wspomnianą normę i czy jest to longlife?

[ Dodano: 30 Gru 2008 14:31 ]
czyzaczek pisze:Książka godna polecenia to ta:


książka


A tu masz taki ciekawy adresik do zassania

wersja pdf
Dokładnie o to mi chodziło. Mam księgę z tej serii do golfa 3, była całkiem przydatna.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » wt gru 30, 2008 16:29

vwlad pisze:Dzięki za pomoc. Sprawdziłem jaki jest u mnie olej dokładniej. Jest to Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40. Wszystko działa ok na nim. Może kolega wie, czy spełnia on wspomnianą normę i czy jest to longlife?
Jak kupiłeś autko lepiej sobie go zmień. To nie jest duża kasa a olej to podstawa!!! Kto nie smaruje ten nie jedzie :bigok:



Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Post autor: vwlad » śr gru 31, 2008 12:27

lolo_golf pisze:Jak kupiłeś autko lepiej sobie go zmień. To nie jest duża kasa a olej to podstawa!!! Kto nie smaruje ten nie jedzie :bigok:
Jasna sprawa. Niby była wymiana przy 120kkm pod koniec października - tak wynika z karteczki pod maską, ale kto to wie. W sobotę czas się zająć sprawą, a stary olej się nie zmarnuje. :grin:


VWlad

Follow the white rabbit

bamber137
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: wt mar 01, 2011 23:02
Lokalizacja: Fotel kierowcy

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: bamber137 » czw sie 02, 2012 20:47

Podpinam się pod temat.

Koledzy jaki olej najlepszy do mk IV oznaczenie silnika AXR
Bo z tego co się orientuję olej powinien mieć normę 505.01.
I tu się zastanawiam czy kupić olej identyczny jak ja lałem do swojego AJM czyli Motul 5w40 505.01 czy może kupić coś innego???


mk4 by bamber137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: italiano_83 » czw sie 02, 2012 20:57

bamber137 pisze:I tu się zastanawiam czy kupić olej identyczny jak ja lałem do swojego AJM czyli Motul 5w40 505.01 czy może kupić coś innego?
Jest cały temat o olejach do TDI w dziale silników diesla ... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=36735" onclick="window.open(this.href);return false; wystarczy poczytać...

VW505.01 a producent to już Twój wybór.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
michoswwy
...
...
Posty: 924
Rejestracja: ndz lip 08, 2012 16:35
Lokalizacja: Wyszków

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: michoswwy » czw sie 02, 2012 22:43

ja u siebie też w AXR to filtr oleju,powietrza,kabinowy zmieniam co 10tyś z olejem a filtr paliwa to co roku na jesieni zmieniam olej wlałem Castrol EDGE 5w40 505.01 ważne aby olej był z tą normą przebieg mam 182tyś km i oleju nic nie ubywa.
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2012 12:54 przez michoswwy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stanislawski
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: stanislawski » pt sie 03, 2012 07:19

Weź pod uwagę że w AXR masz pompowtryski. Olej musi mieć odpowiednią normę do pompowtrysków. Wymiana oleju co 10 tys. Proponuję kupić firmowy olej (sam jeżdżę na Liqui Moly + MoS2), znam przypadek kupionego oleju w MAKRO - gość prawie już dokupił nowy silnik, bo jeździł bez ciśnienia oleju. Okazało się, że kupił jakieś badziewie nie olej (podróba). Olej syntetyczny, silnik jest czystszy. I jeszcze jedna uwaga - lepszy olej = lepsza praca silnika i turbiny!.
Ja mam na liczniku dopiero 250tys km ( nie wiem ile w rzeczywistości bo auto "sprowadzane"), wczoraj odebrałem od mechanika i było kilka problemów, najważniejszy to wałek rozrządu do wymiany. A piszę to tylko dlatego, że czytam wcześniej jak koledzy opisują co ile wmieniają paski rozrządu, oleje i filtry. A osobiście po kupnie auta, mimo zapewnień sprzedawcy najpierw wymieniiłem pasek rozrządu z osprzętem oraz wszystkie płyny eksploatacyjne. Podstawą jest wiedzieć w czym się jeździ i nie zdziwić się nagle np. w czasie hamowania, że płyn się zagotował i nie ma hamulca (przepraszam za przydługi monolog).


Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.

bamber137
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: wt mar 01, 2011 23:02
Lokalizacja: Fotel kierowcy

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: bamber137 » pt sie 03, 2012 20:41

Ostatecznie zakupiłem olej który lałem do swojego AJM-a czyli Motul 5W40 505.01


mk4 by bamber137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=469358" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

AXR - rozrzad, filtry, olej - co ile wymiana?

Post autor: Fahoo » pt sie 03, 2012 21:51

stanislawski, taaa a co robi ta norma?co sie stanie jak bedzie olej bez normy do pompowtrysków?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 158 gości