Strona 1 z 1

Jetta 1.6D 1990r.nagły problem z rozruchem oraz głośna praca

: ndz gru 28, 2008 16:41
autor: dgolf
Witam i liczę na Waszą pomoc. Szwagier zakupił Jettę 1.6D 1990r Pacific (ta ospojlerowana). Ogólnie silnik głośno pracuje w porównaniu z innymi no i słychać cykanie tak, jakby jednego zaworu.

Jednak auto paliło na dotyk i wszystko było ok. Pewnego dnia silnik pracował ok pół godziny na wolnych obrotach, temperatura wskoczyła lekko za połowę, wentylator normalnie się załączył jednak silnik zaczął przygasać. Długo kręciliśmy by odpalił no i miał problemy z wejściem na obroty. Po paru km jednak wszystko się ustabilizowało.

Po ok. dwóch tygodniach podczas jazdy silnik zaczyna bardzo klepać kiedy ciągnie. Na równych obrotach ok, po wciśnięciu gazu straszne klekotanie, no i nie chce ciągnąć powyżej 3000, tak jakby odcinał paliwo. Wyłączyliśmy go i po ok. 2h odpaliłem normalnie i zgasł. Na tym się skończyło. Odpala na jeden cylinder i bardzo kopci, nie wchodzi na obroty po czym zaraz gaśnie. Napięcie na świecach jest i świece są nowe.

Co było wymieniane:
- świece żarowe
- kompletny układ chłodzenia: pompa wody, chłodnica, termostat, wł went, wymiana płynu.

Chciałbym Was prosić o porady co mogę sprawdzić we własnym zakresie. Nie mam doświadczenia z Dieslami, ale to mi wygląda albo na zalewanie albo za małą dawkę paliwa. Od czego w ogólne mam zacząć. Chciałbym jutro coś posprawdzać i ewentualnie potem do mechanika zaprowadzić.

Pozdrowionka

: ndz gru 28, 2008 17:37
autor: kwietek
W moim SB tak objawiało się "zawieszenie" pompy wtryskowej: cykanie, chmura czarnego dymu, brak mocy, nie wchodził na obroty, zaś po zgaszenie u i odpalaniu problem ustępował. Niestety nie jestem wstanie Ci powiedzieć jak to rozwiązać bo w krótce potem brakło mi paliwa w efekcie czego pompa się zatarła i musiałem ją wymienić.

: ndz gru 28, 2008 20:56
autor: anaba255
dgolf pisze:Nie mam doświadczenia z Dieslami, ale to mi wygląda albo na zalewanie albo za małą dawkę paliwa
zalewanie nie, bo diesla nie da sie zalac, sprubuj odpalic go z banki, moze układ poliwowy gdzies sie przytkał
jak kopci, na biało czy na czarno?

Re: Jetta 1.6D 1990r.nagły problem z rozruchem oraz głośna p

: ndz gru 28, 2008 21:08
autor: tomch
Zacznij od wymiany filtra paliwa.

: ndz gru 28, 2008 21:32
autor: Marioprestiz
anaba255 pisze:sprubuj odpalic go z banki, moze układ poliwowy gdzies sie przytkał
jak kopci, na biało czy na czarno?
z banki? tzn? :) sory ale ciagle sie ucze ;)

: ndz gru 28, 2008 22:17
autor: dgolf
Czarno, bardzo czarno. Z bańki znaczy nie z baku tylko z pojemnika wstawionego przed pompką paliwa. Sprawdzę jutro. Dzięki za wszystkie wskazówki i jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły niech pisze.:crazy:

: ndz gru 28, 2008 23:55
autor: djmatys
u mnie podobne efekty były jak przeskoczył mi rozrząd.... siwo-czarny dym, nie wkrecał sie wogole na obroty...

Radze sprawdzić tez naciąg paska :)

: pn gru 29, 2008 17:21
autor: anaba255
dgolf pisze:Czarno, bardzo czarno
czyli paliwo dostaje, tylko niedostatecznie je spala, jak napisał kolega djmatys, sprawdz rozrzad i koło pasowe na wale głównym

: wt gru 30, 2008 10:44
autor: dgolf
Auto odstawione do mechanika, najprawdopodobniej pier... pompa.

No i potwierdziło się. Padł wziernik pompy wtryskowej, dobrze, że nie głowiczka. Wszystkiemu winne złej jakości paliwo. Po prostu zatarł się. Najlepsze jest to, że przebieg 230 000 i kompresja fabryczna!