Strona 1 z 1

Obudowa sprzęgła 1,5 D i 1,6 TD

: śr gru 24, 2008 09:01
autor: KSikorski
Noszę się z zamiarem swapa 1,6 TD SB z golfa mk2 do mojego Suzuki Samurai. Potrzebuję do niego tylnonapędowej skrzyni biegów. Kiedyś FSO produkowało krótkie serie polonezów i dużych fiatów z silnikami VW. Mam teraz możliwość kupienia fabrycznej obudowy sprzęgła do łączenia volkswagenowskiego diesla z skrzynią poloneza. Wiem, że ta obudowa była używana w silniku VW 1,5 D. Z moich informacji wynika, że obudowa powinna też pasować do 1,6 TD, ale chciałbym się upewnić... Tak więc czy 1,5 D i 1,6 TD będą takie same od strony mocowania skrzyni biegów? Czy mogę użyć obudowy łączącej skrzynię z 1,5 D do połączenia z 1,6 TD?

: pt gru 26, 2008 15:18
autor: woj-tek
daj spokój ten silnik nie lubi przeciążenia i temperatury głowice pękają . załóż cos poczciwszego .

: pt gru 26, 2008 15:22
autor: KSikorski
Sporo ludzi jeździ właśnie z 1,6 TD, ponoć trzeba tylko większą chłodnicę wrzucić, np. z żuka diesla... a mógłbyś coś innego polecić? Potrzebuję po prostu diesla który dałoby się upchnąć w suzuce.

BTW nie wiesz jak to jest z tą obudową sprzęgła? :-)

: pt gru 26, 2008 18:15
autor: woj-tek
sama chłodnica nic nie da tam musi być jeszcze dodatkowa pompa wody . i też głowica pada spróbuj z 1.9 jest niewiele większy . taki żywotniejszy trochę a może peugeot 1.9 d lub td z tym 1.6 narobisz się na kosztujesz a to i tak niewypal będzie gdyby Ci się udało upchnąć mercedesa 2.0 od 124 on ma tylko 75 km ale zadnej elektroniki wieczny rozrząd i mało pali zakładasz go ze skrzynia i tyle ale nie masz przedniego napędu . a jak u ciebie był bęzyniak i załozysz diesla to 70 80 km/h i mało klekot z ramy niewyleci. miałem już podobne swoje konstrukcje .