Strona 1 z 1

Optymalna temp. dla sterowania silnikiem przez ECU

: wt gru 23, 2008 20:29
autor: tomch
Czy 5÷7°C różnicy wskazań temperatury między odczytem na blacie a ECU (silnik rozgrzany, na blacie 90°C, ECU pokazuje 85°C) wpływa negatywnie na sterowanie silnikiem, czy jednak mieści się w granicach tolerancji kompa (czy silnik przy 85°C na kompie dostaje optymalne wytyczne, czy jednak wg ECU silnik jest min niedogrzany)?

Dodam, że czujnik G62 wymieniony (na starym różnica była wieksza). Pozdro

: wt gru 23, 2008 20:36
autor: agrala
cos sie dzieje z autkiem czy sie uparles zeby znalezc jakas usterke?

: wt gru 23, 2008 20:49
autor: tomch
agrala pisze:cos sie dzieje z autkiem czy sie uparles zeby znalezc jakas usterke?
W zasadzie to ani się nie uparłem, ani nie szukam usterki, tylko po prostu chcę znać odp.

: wt gru 23, 2008 20:59
autor: agrala
optymalna temp to ok 90 a nie dokladnie 90
to ze vag ci pokazuje 85 nie oznacza ze jest tam naprawde 85 stopni
to samo tyczy sie wskaznika
5 stopni temp roznicy przy ok 90 stopniach nie robi dla silnika roznicy
poszukaj sobie charakterystyki czyjnika temp plynu chlodzacego lub tabeli do niego - skok rezystancji pomiedzy temp 85 a 90 jest minimalny wiec w sterowaniu przez ECU sie nic nie zmienia

: wt gru 23, 2008 21:11
autor: tomch
agrala pisze:optymalna temp to ok 90 a nie dokladnie 90
to ze vag ci pokazuje 85 nie oznacza ze jest tam naprawde 85 stopni
to samo tyczy sie wskaznika
5 stopni temp roznicy przy ok 90 stopniach nie robi dla silnika roznicy
poszukaj sobie charakterystyki czyjnika temp plynu chlodzacego lub tabeli do niego - skok rezystancji pomiedzy temp 85 a 90 jest minimalny wiec w sterowaniu przez ECU sie nic nie zmienia
Dzięki. Faktycznie, nie pomyślałem o rezystancji czujnika.

: wt gru 23, 2008 22:41
autor: Oli
z tego wychodzi że ECU nie wie czy jest 85 czy 90
Obrazek