Strona 1 z 1
Spadające obroty
: pn gru 22, 2008 22:51
autor: cosmoo
Witam,
mam taki oto problem, podczas jazdy kiedy wcisnę i przytrzymam sprzęgło, obroty silnika spadają do wartości 800 i słychać, że silnik zaczyna nierówno pracować, po 5-7 sec obroty wracają do swego prawidłowego zakresu. Dodam, że podczas normalnej pracy na wolnych obrotach (na postoju) obroty utrzymują się w zakresie 860-880 rpm i wszystko jest OK. Dzieje się to nie za każdym razem, ale bardzo często. Słyszałem, że przyczyną czegoś takiego, może być jakiś siłownik sterujący, ale nie mam pojęcia jaki.
Pozdrawiam.
: pt gru 26, 2008 15:26
autor: woj-tek
pedał sprzęgła ma czujnik elektroniczny którego zadaniem jest podanie sygnału do komputera abu silnik w momencie po wcisniecia sprzegła szybciej spadał z obrotów więc zdejmij kabel z tego czujnika i zobacz czy bedzie tak samo sie auto zachowywać .
: pt gru 26, 2008 16:15
autor: hutton
witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994
: pt gru 26, 2008 17:48
autor: tomch
hutton pisze:witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994
Jaki masz typ silnika?
: pt gru 26, 2008 17:56
autor: woj-tek
zewrzyj kable czujnika i się przejedz później je rozłącz i zobacz różnicę 10 minut pracy a ile można się dowiedzieć
: pt gru 26, 2008 18:39
autor: DANIEL LHR
tomch pisze:hutton napisał/a:
witam ja mianowice mam taki objaw ze silnik po zdjeciu nogi z gazu bardzo wolno spada zobrotow i jest to uciazliwe przy zmianie biegow golf 3 tdi 1994
Jaki masz typ silnika?
1z napewno bo w tym roczniku innych tdi jeszcze nie montowali
: sob gru 27, 2008 14:50
autor: Sztomel
hutton a nie masz Ty przypadkiem w swoim autku wpiętego rezystora kabelkami do 2 i 3 pinu przy ośmiopinowej wtyczce idącej od pompy wtryskowej bo często tak bywa z obrotami zwłaszcza jeśli zamontowany jest rezystor o wartości poniżej 400 omów.
: wt gru 30, 2008 21:58
autor: hutton
no wlasnie byl box ale nie bylo znaczenia czy podpiety czy nie ciagle tak samo sie dzialo ale to juz nie wazne bo komp od afn i turbo awx czekaja takze mysle wszystko ustanie
: sob sty 10, 2009 19:48
autor: cosmoo
woj-tek napisał/a:pedał sprzęgła ma czujnik elektroniczny którego zadaniem jest podanie sygnału do komputera abu silnik w momencie po wcisniecia sprzegła szybciej spadał z obrotów więc zdejmij kabel z tego czujnika i zobacz czy bedzie tak samo sie auto zachowywać .
Zrobiłem tak jak napisałeś i... zadziałało!!! Nie zauważyłem żeby obroty spadały wolniej, natomiast jak wcisnę sprzęgło i obroty spadną do 880 rpm to są stabilne nie ma żadnych wachań.
Czy to znaczy, że ten czujnik jest uszkodzony???
: śr sty 14, 2009 23:01
autor: woj-tek
czujnik ma dwa piny aby go sprawdzić podłącz tam miernik i zobacz czy zwiera po poruszeniu sprzęgła . czasami wystarczy go wyregulować . Jednak stawiam na to że padł.
: śr sty 28, 2009 09:31
autor: cosmoo
sorki za odświeżenie tematu, ale nie chciałem zakładać nowego...
jakiś czas temu VAG-iem zwiększyłem sobie obroty biegu jałowego na drugim kanale miałem wartość 32768, więc podniosłem na 32800 i wszystko było OK, podczas jazdy i wciśnięciu sprzęgła obroty ładnie spadały i były stabilne.
Zaciekawiło mnie tylko to, że samochód rano zaczął troszkę ciężej palić i wyrzucać z siebie białą chmurkę aż do rozgrzania silnika... po kilku dniach, z powrotem powróciłem do poprzednich ustawień (32768), auto oczywiście pali na dotyk i nie ma dymu, natomiast powrócił problem ze spadającymi obrotami w trakcie jazdy i wciśnięciu sprzęgła (obroty czasami spadają poniżej 800 i po kilku sekundach wracają do normalnego zakresu)
Czy zwiększając obroty biegu jałowego zmieniam coś jeszcze? (przesuwam całą mapę stratową lub coś w tym stylu) nie wiem, jak to jest w PD, na innych forach piszą, że zmienia się również kąt wtrysku, ale z tego co ja słyszałem, to w PD nie ma regulacji kąta wtrysku.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdr.
: pt sty 30, 2009 01:01
autor: robert24
panowie przecież to koło dwumasowe - poczytajce najpierw trochę
: pt sty 30, 2009 12:16
autor: krzysiogreg
robert24 pisze:panowie przecież to koło dwumasowe - poczytajce najpierw trochę
A możesz powiedzieć coś więcej? Co ma koło zamachowe do spadających obrotów?
: wt wrz 15, 2009 13:59
autor: klejny
dokładnie, ja mam założony nowy komplet koło+sprzęgło a problem opisany przez kolegów cały czas jest, przy dojeżdżaniu do świateł spadają obroty (ale tylko gdy auto jest w ruchu - nawet najwolniejszym) i w chwili całkowitego zatrzymania po 1-2 sekundach obroty wracają do wartości prawidłowej