1.6td calkowicie rozregulowana pompa i kat wtrysku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

1.6td calkowicie rozregulowana pompa i kat wtrysku

Post autor: JABcok20 » pn gru 22, 2008 21:33

witam. obroty ustawione przyspieszaczem na sluch, dawka paliwa na oko zeby troche kopcil i jakos chodzil,
boost pin podpilowany, cisnienie 1.3 bara. kat wtrysku ustawiony na chybil trafil.

jak ustawic odpowiednia dawke paliwa. skad bede wiedzial ze jest ok? taka jaka powinna byc?



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn gru 22, 2008 23:54

Tak na oko? Zeby podczas jednostajnej jazdy nie kopcil wcale a podczas deptania sandala lekko podkapcal (oczywiscie najlepiej byloby gdyby w obu przypadkach nie kopcil). Lekki czarny bak jest dopuszczalny, czarny batory nie bardzo.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt gru 23, 2008 00:21

bradley pisze:Tak na oko? Zeby podczas jednostajnej jazdy nie kopcil wcale a podczas deptania sandala lekko podkapcal (oczywiscie najlepiej byloby gdyby w obu przypadkach nie kopcil). Lekki czarny bak jest dopuszczalny, czarny batory nie bardzo.
dokładnie , żeby klekot nie kopcił stale , przy pełnym doładowaniu nie powinien .
a tak ps
Po co piłowałes bost pina ? 1,6 TD raczej wszystkim starczało samo odwrócenie pina a nikt go nie piłował jak w 1,9.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 23, 2008 10:12

myslalem jak ustawic i zrobie tak . odlacze calkiem turbine od dolotu do komory dolotowej zeby chodzil jak zwykly diesel i wtedy ustawie dawke, kat wtrysku tak na palenie i przejazdzke.

po co spilowalem? spiluj go konkretnie a sam zobaczysz:) udalo mi sie zejsc do 8,5s do setki przy lekko zwiekszonej dawce.
mam ic, spilowany pin cisnienie 1,35b.
to chyba niezly wynik;)



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt gru 23, 2008 12:48

myslalem jak ustawic i zrobie tak . odlacze calkiem turbine od dolotu do komory dolotowej zeby chodzil jak zwykly diesel i wtedy ustawie dawke, kat wtrysku tak na palenie i przejazdzke.
Tylko pozniej nie zapomnij zwiekszyc dawki paliwa bo takie ustawienie mialo by sens gdybys mial bardzo male doladowanie a tutaj 1.3 bar :panna: Pozniej bedziesz mial tak, ze jak turbina zacznie pompowac swoj nominal to zamiast podkapcac na czarno to bedzie na bialo bo za duzo powietrza a za malo paliwa.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 23, 2008 18:09

ustawilem oryginalna strone nie spilowana pina i samochod nie idzie tak jak kiedys. ale jakos plynniej przyspiesza. na razie zostawie jak jest



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt gru 23, 2008 19:32

JABcok20 pisze:po co spilowalem? spiluj go konkretnie a sam zobaczysz:)
no ja akurat koksu mam akurat :grin:
JABcok20 pisze:udalo mi sie zejsc do 8,5s
gratki , wynik niezły a ile koni obstawiałbyś :chytry:
JABcok20 pisze:mam ic, spilowany pin cisnienie 1,35b.
to chyba niezly wynik;)
też mam icka i pompe 10 mm(gov mod i obrócenie LDA) , turbo małe k14 ale jeżdziłem na ciśnieniu 1,7 bara9wydech 50mm przelot ) i wtedy czas wychodził mi około 9-10 do 100km/h tak że szczerze gratuluję :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 23, 2008 20:11

silnik siedzi w golfie mk1. ale ju dałem sobie spokój z podkrecaniem go bo ile bym nie wycisnał to i tak za malo. mam zamiar go ustawic na ekonomie i nie wiem jak sie zabrac.
jedno wiem na pewno pierścionki do wymiany.
jak lekko przygazuje na biegu jalowym to puszcza chmurke.
czy tak macie, czy moze nie ma kopcić wogóle?

aha zapomnialem że ten pin im bardziej sie spiłuje tym bardziej przyspiesza kat wtrysku.
czy może sie myle:)
bo dzisiaj spiłowałem za bardzo i przesadziłm.
gdy miałem tak dosc dobrze dobrany kąt( a byl konkretny) to moje oponki 195 z przodu na obrotach powyżej 4 tysiecy mielily , ale też lubił zakopcić.

teraz już tak nie mieli:( pin spilowany obrocony w miejsce nie spiłowane )
jednak silnik mi się znudzil bo żeby cokolwiek ustawić trzeba mieć sprzet do ustawiania kaa wtrysku( żeby byc pewnym co sie ma jak ustawiobne) bo bez niego to szjoda paliwa;)

chyba że ma ktoś pewny sposób na ustawienie na sluch czy jakoś

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 19:16 ]
najgorsze jest to spalanie po podkręceniu , lubi zakopcić a jeździć spokojnie sie nie da :chytry:

jak chcesz spiłoać to musisz szczyt kreski namalowanej przez pin zostawić na tej samej wysokości , czyli piłowac aby poczatek kreski pozostał. ja chyba osiagnałem granice a chcialem wiecej i przesadziłem:(



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 23, 2008 20:58

JABcok20 pisze:udalo mi sie zejsc do 8,5s do setki
Pokaż :bajer:

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 19:58 ]
aha zapomnialem że ten pin im bardziej sie spiłuje tym bardziej przyspiesza kat wtrysku.
czy może sie myle:)
widać że spec z ciebie :bajer:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 23, 2008 22:26

pokaże ustawione mam na ori pinie i kat wtrysku tak aby jako wolnossacy dość dobrze szedł.
podpiluję go troszke i nagam coś na youtuba. pozd wesolych swiąt:)
hm spec :goof: hehe po prostu duzo wyciągnełem bez zbytnich wydatków:)

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 21:29 ]
z turbiny k14 wiecej już chyba nie wyciagne. ale w przyszlości mam zamiar zmienić na coś wydajniejszego i wrzucić 4x4. ale 1.6 td raczej ma nisko postawiona poprzeczke( mam na mysli normalne użytkowanie bez robienia zasłony dymnej)
jak spilujesz pina samochód w pewnym momencie dostaje kopa i mieli na 2 biegu



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 23, 2008 22:51

podpiluję go troszke i nagam coś na youtuba
Hehe...Nagrać to ja mogę byleco :bigok:
Pakuj jakiegoś G techa lub GPS i wtedy pogadamy,bo ja tak na słowo nie wierzę... :crazy:



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt gru 23, 2008 23:09

gps mialem jak mialem fele 15 i profil 175/55 pokazywał o 5km mniejsza predkosc niż na liczniku.
a przy sprawdzeniu miałem 14cali 195/45. i na trojce pociagnelem do 100 w 8,5 sekundy.
z przodu 195/55 a z tylu 225/40

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 15:47 ]
dzis sprawdzałem
licznik pokazuje o 15km za niską prędkość według nawigacji. (licznik jest przerabiany od benzyny.
osiagnelem zatem 115 km/h(według licznika ) w ok10,5 sekundy
samochód ma tłumik cały założony od 1.5 diesla 45mm czy nawet 40 nie pamietam( w przyszłości przebuduje) fele 14" 195/45 tył 225/40.
spilowany pin
intercooler od bmw tds.
Pierścienie tłokowe do wymiany( wyrzuca kompresje odma i czasami ciężko pali na cieplym silniku) pare razy był przegrzany bo wydmuchalo uszczelke i jezdzilem tak z dwa miechy:):P
ciśnienie 1,2 bara
.

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 16:09 ]
JABcok20 pisze:gps mialem jak mialem fele 15 i profil 175/55 pokazywał o 5km mniejsza predkosc niż na liczniku.
a przy sprawdzeniu miałem 14cali 195/45. i na trojce pociagnelem do 100 w 8,5 sekundy.
z przodu 195/55 a z tylu 225/40

[ Dodano: Nie Gru 28, 2008 15:47 ]
dzis sprawdzałem
licznik pokazuje o 15km za niską prędkość według nawigacji. (licznik jest przerabiany od benzyny.
osiagnelem zatem 115 km/h(według licznika ) w ok10,5 sekundy
samochód ma tłumik cały założony od 1.5 diesla 45mm czy nawet 40 nie pamietam( w przyszłości przebuduje) fele 14" 195/45 tył 225/40.
spilowany pin
intercooler od bmw tds.
Pierścienie tłokowe do wymiany( wyrzuca kompresje odma i czasami ciężko pali na cieplym silniku) pare razy był przegrzany bo wydmuchalo uszczelke i jezdzilem tak z dwa miechy:):P
ciśnienie 1,2 bara
.
Obrazek


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości