Strona 1 z 2

TD przerywa

: pn gru 22, 2008 13:59
autor: marcin6622
witam mianowicie w moim golfie 3 TD ,rano odpalam go zawsze na przyspieszaczu jak troche pochodzi wdusze przyspieszacz i silnik delikatnie przerywa co pare sekund poteem jak sie rozgrzeje w drodze to czasem staje i slucham i objawy ustepuja wiecie co to moze byc? zauwazylem tez ze dojade do miasta i zostawie auto na jakis czas i po odpaleniu jak juz wcisne przyspieszacz auto znowu przerywa a przeciez nie wystygl przez ten czas.wyglada to tak jakby przerywal az osiagnie jakas tam temperature silnik

: pn gru 22, 2008 15:08
autor: grandi
Do sprawdzenia wtryski którys/eś leje leją i go zalewa , koszt sprawdzenia 120 za wszystkie nowe końcówki koło 150 zł???? ja miałem tak samo jak zimny był pojechałem okazało się że jeden lał

: wt gru 23, 2008 20:53
autor: anaba255
moze lapac powietrze, sprawdz czy obejmy na przewodach nie sa poluzowane, filtr paliwa, przewody powrotne.

: wt gru 23, 2008 21:32
autor: munior
Moja diagnoza:1 któryś wtrysk niedomaga. 2pompa wtryskowa słabiej tłoczy na którejś z sekcji.3słabsze cisnienie sprężania na którymś z garów...inne przyczyny mozliwe aczkolwiek mało prawdopodobne

: śr gru 24, 2008 02:45
autor: vagin5
Moja diagnoza:1 któryś wtrysk niedomaga.
to diesel nie benzyna, nie idzie go zalać... jedne co zrobi to zadymi, ale spali tyle ile mu wlejesz, a co nie spali to wypluje przez co jakość spalania będzie gorsza.

2pompa wtryskowa słabiej tłoczy na którejś z sekcji.

jak któraś sekcja tłocząca? jest tylko jedna sekcja tłocząca w pompach rotacyjnych hehe.

3słabsze cisnienie sprężania na którymś z garów
musiała by byc gigantyczna różnica rzędu nawet 10 barów i więcej. przy malej różnicy ciśnień obiaw nie do odczucia.
inne przyczyny możliwe aczkolwiek mało prawdopodobne
jak to mało prawdopodobne? wystarczy mała ilosc powietrza tak zwane pęcherzyki powietrza by akurat na tłoczeniu na któryś z garów wdarło się zamiast ropy.


Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś rozmyślania to mile widziane opisywanie. Może uda się pomóc koledze z pierwszego postu.

: śr gru 24, 2008 08:40
autor: _model_
Witam. Miałem podobny objaw. POwodem był filtr paliwa. Wymień filtr, zalej porządnej wachy (BP, Shell) i zobacz. U mnie to pomogło i objawy ustały.
Pozdrawiam

: śr gru 24, 2008 10:30
autor: souler
vagin5 pisze:
Moja diagnoza:1 któryś wtrysk niedomaga.
to diesel nie benzyna, nie idzie go zalać... jedne co zrobi to zadymi, ale spali tyle ile mu wlejesz, a co nie spali to wypluje przez co jakość spalania będzie gorsza.

a ty dalej swoja wiedza sie popisujesz :goof: slyszales o zawieszajacych sie wtryskach?

: śr gru 24, 2008 15:39
autor: vagin5
souler pisze:
vagin5 pisze:
Moja diagnoza:1 któryś wtrysk niedomaga.
to diesel nie benzyna, nie idzie go zalać... jedne co zrobi to zadymi, ale spali tyle ile mu wlejesz, a co nie spali to wypluje przez co jakość spalania będzie gorsza.

a ty dalej swoja wiedza sie popisujesz :goof: slyszales o zawieszajacych sie wtryskach?
TAK :hmm: miałem taki przypadek przy renówce :D klekot jak się patrzy, a i rurka od wtryskiwacza pękła.
P.S. słyszałeś o słowniku?

TD przerywa

: śr gru 24, 2008 16:11
autor: marcin6622
filtr jest nowy niedawno zmieniany, powietrza w werzach nie widac,jeszce sprawdze przewody czy nie sa luzne opaski i werzyki przy wtryskach ale watpie raczej z tym jest wszystko ok.

[ Dodano: 24 Gru 2008 15:18 ]
a co do tankowania to leje przewaznie na shelu badz bp ,

: śr gru 24, 2008 16:19
autor: munior
Jestem pod wrażeniem przeogromnej wiedzy kolegi Vagin5 ,szkoda tylko że niewykorzystuje jej do tego żeby pomóc koledze który założył temat ...przyznaję że z sekcjami na pompie nie mam racji ,pomyliłem z pompą sekcyjną ...Resztę podtrzymuję:wtrysk może zle rozpylać paliwo,lub się zawieszać .Cisnienie sprężania w którymś cylindrze może być mniejsze i to znacznie na skutek :zapieczenia,pęknięcia lub przedwczesnego zużycia pierścieni ,ewentualnie nieszczelnych zaworów.Skutkiem wszystkich powyższych niedomagań może być nierówna praca silnika.Ja bym zaczął od sprawdzenia wtrysków...

: czw gru 25, 2008 02:55
autor: vagin5
a ja od rzeczy prostych, dogrzewanie silnika tuż po odpaleniu, czyli świece sterownik. wyeleminować powietrze w układzie wtryskowym, jeśli takowe się znajduje. przede wszystkim sprawdził bym jeszcze kompresje łącznie z próbą olejową to badanie wiele o silniku potrafi powiedzieć, a i przy okazji wstawił bym wtryskiwacze na stół, choć jeśłi by lały to auto by sobie odpowiednio kopciło i więcej paliło. Wieszające wtryski również są przyczyną szarpania silnikiem, ale znów taki objaw objawia się wzmożonym hałasem, wiadomo jak głośno pracuje pompa jeśli nie daje rady przetłoczyć paliwa po przez przycięty wtrysk. Efekt urwanego zaworu lub nawet mocniejszy :D. generalnie wiele można mówić, ale nic nie można na pewno wiedzieć i stwierdzać bez jakich kolwiek działań diagnostycznych w postaci sprawdzenia układu dogrzewania, ew. powietrza w układzie wtryskowym i wykrycia jakiś nie szczelności czy badania kompresji łącznie z próbą olejową by ustalić które z czesci nadaje sie do remontu, czy pierścienie czy głowica. czyli Diagnostyka Diagnostyka i jeszcze raz Diagnostyka.

a co do tankowania to leje przewaznie na shelu badz bp ,
nie popadaj w paranoję, lejąc na shelu bp czy innej stacji nie daj się i tak lejesz paliwo z orlenu hehe. polski monopolista.

: pt gru 26, 2008 13:20
autor: arwam
vagin5 pisze:a ja od rzeczy prostych, dogrzewanie silnika tuż po odpaleniu, czyli świece sterownik. wyeleminować powietrze w układzie wtryskowym, jeśli takowe się znajduje. przede wszystkim sprawdził bym jeszcze kompresje łącznie z próbą olejową to badanie wiele o silniku potrafi powiedzieć, a i przy okazji wstawił bym wtryskiwacze na stół, choć jeśłi by lały to auto by sobie odpowiednio kopciło i więcej paliło. Wieszające wtryski również są przyczyną szarpania silnikiem, ale znów taki objaw objawia się wzmożonym hałasem, wiadomo jak głośno pracuje pompa jeśli nie daje rady przetłoczyć paliwa po przez przycięty wtrysk. Efekt urwanego zaworu lub nawet mocniejszy :D. generalnie wiele można mówić, ale nic nie można na pewno wiedzieć i stwierdzać bez jakich kolwiek działań diagnostycznych w postaci sprawdzenia układu dogrzewania, ew. powietrza w układzie wtryskowym i wykrycia jakiś nie szczelności czy badania kompresji łącznie z próbą olejową by ustalić które z czesci nadaje sie do remontu, czy pierścienie czy głowica. czyli Diagnostyka Diagnostyka i jeszcze raz Diagnostyka.

a co do tankowania to leje przewaznie na shelu badz bp ,
nie popadaj w paranoję, lejąc na shelu bp czy innej stacji nie daj się i tak lejesz paliwo z orlenu hehe. polski monopolista.


A ja jak przedmówcy poszukałbym najpierw uszkodzonej świecy żarowej, lejącego lub zawieszającego się wtrysku, albo słabszej kompresji.
A mówię tak dlatego że w swoich samochodach przekaźniki które tuż po odpaleniu silnika wyłączają świece żarowe i mimo wszystko nic nie przerywa.

I jeszcze warto sprawdzić kąt wtrysku o raz tak jak mówiłeś szczelność układu paliwowego jeśli są problemy z uruchomieniem silnika tzn, jeśli trzeba dłuższą chwilę kręcić rozrusznikiem.

: pt gru 26, 2008 16:24
autor: vagin5
arwam pisze:
vagin5 pisze:a ja od rzeczy prostych, dogrzewanie silnika tuż po odpaleniu, czyli świece sterownik. wyeleminować powietrze w układzie wtryskowym, jeśli takowe się znajduje. przede wszystkim sprawdził bym jeszcze kompresje łącznie z próbą olejową to badanie wiele o silniku potrafi powiedzieć, a i przy okazji wstawił bym wtryskiwacze na stół, choć jeśłi by lały to auto by sobie odpowiednio kopciło i więcej paliło. Wieszające wtryski również są przyczyną szarpania silnikiem, ale znów taki objaw objawia się wzmożonym hałasem, wiadomo jak głośno pracuje pompa jeśli nie daje rady przetłoczyć paliwa po przez przycięty wtrysk. Efekt urwanego zaworu lub nawet mocniejszy :D. generalnie wiele można mówić, ale nic nie można na pewno wiedzieć i stwierdzać bez jakich kolwiek działań diagnostycznych w postaci sprawdzenia układu dogrzewania, ew. powietrza w układzie wtryskowym i wykrycia jakiś nie szczelności czy badania kompresji łącznie z próbą olejową by ustalić które z czesci nadaje sie do remontu, czy pierścienie czy głowica. czyli Diagnostyka Diagnostyka i jeszcze raz Diagnostyka.

a co do tankowania to leje przewaznie na shelu badz bp ,
nie popadaj w paranoję, lejąc na shelu bp czy innej stacji nie daj się i tak lejesz paliwo z orlenu hehe. polski monopolista.


A ja jak przedmówcy poszukałbym najpierw uszkodzonej świecy żarowej, lejącego lub zawieszającego się wtrysku, albo słabszej kompresji.
A mówię tak dlatego że w swoich samochodach przekaźniki które tuż po odpaleniu silnika wyłączają świece żarowe i mimo wszystko nic nie przerywa.

I jeszcze warto sprawdzić kąt wtrysku o raz tak jak mówiłeś szczelność układu paliwowego jeśli są problemy z uruchomieniem silnika tzn, jeśli trzeba dłuższą chwilę kręcić rozrusznikiem.

Pisałem o tym na samym początku mojego posty ( patrz niżej) Proszę czytaj dokładniej moje posty.

a ja od rzeczy prostych, dogrzewanie silnika tuż po odpaleniu, czyli świece sterownik.

TD przerywa

: sob gru 27, 2008 13:54
autor: marcin6622
CHYBA SIE NIE OBEJDZIE BEZ WIZYTY U MECHANIKA I DIAGNOZY, KOLEGO SWIECE SA NOWE I PALI TEZ SUPER ,POZA TAM JAKBY TO BYLY SWIECE TO PRZERYWANIE JEST NAWET NA PRZYSPIESZCZACZU I TYLKO NA ZIMNYM SILNIKU, ZNAM TO DOBRZE BO TAK MIALEM,MOZE TO WTRYSKI ALE CZY WTEDY NIE PALIL BY GORZEJ..... NIEWIEM.....PEWNIE TA :)