Strona 1 z 2

Witam wszystkich . mam problem z mk4 1.9 tdi asz. kopci rano

: ndz gru 21, 2008 01:12
autor: woj-tek
Witam wszystkich mam taki problem z silnikiem asz 130 ps. po odpaleniu rano przez 10 sekund kopci na biało tak jakby olejem . Wiec wkurzało mnie to strasznie i wymieniłem silnik pozostała tylko stara turbina i wałek rozrządu który nie jest wycięty krzywki ok. pompowtryski też zmieniłem a ten dalej rano jak kopcił tak kopci później jest wszystko ok śmiga dobrze i pali bez dymu . dodję że rano pali od strzału ma tylko lekkie drgnięcia takie szarpanki delikatne jakby na 3 cylindrach chodził . uszczelniacze na zaworach też wymieniłem .i teraz już głupi jestem .

: ndz gru 21, 2008 01:33
autor: bora gdz
powodem drgawek po odpaleniu moze byc jedna ze swiec zarowych...

: ndz gru 21, 2008 01:38
autor: woj-tek
sprawdzałem je wszystkie grzeją ale moge jeszcze je wymienić może pompowtrysk ale gdzie i jak go sprawdzić. tak jak pisałem wymieniłem 4 sztuki ale na uzywane.

: ndz gru 21, 2008 01:57
autor: EnJoy
woj-tek pisze:po odpaleniu rano przez 10 sekund kopci na biało tak jakby olejem . Wiec wkurzało mnie to strasznie i wymieniłem silnik pozostała tylko stara turbina
tylko przez to wymieniłeś silnik?? chyba żartujesz :blush:

co do białego dymu.. u mnie czasem jest, czasem go nie ma.. zauważyłem że rano, jakieś 2 min po odpaleniu prawdopodobnie uruchamia się zawór EGR i wtedy autko zaczyna dymić na biało, choć nieznacznie
woj-tek pisze:dodję że rano pali od strzału ma tylko lekkie drgnięcia takie szarpanki delikatne
nie od dziś wiadomo że ASZ-ty lubią tak poszarpywać, mój ma to samo..

: ndz gru 21, 2008 02:15
autor: woj-tek
pisze poważnie wymieniłem bo tamtego chip zajechał miał ponad 160 koni popękała głowica miedzy zaworami a tych silnikach to się nie zdarza i dwa tloki zewnętrzne też posiadają ryski pęknięć . ale itak zachowywał się dokładnie tak jak ten teraz mam orginalny program drugi silnik i lipa z tym kopceniem egr też odłączałem . grzebie w tych silnikach nie od dziś ale ten mnie pokonał . może turbina olejem leje na kolektor ssący i rano spłynie to do silnika nie wiem a moze turbina daje do kolektora wydechowego hgw.

[ Dodano: 21 Gru 2008 01:20 ]
jak ktoś chce zobaczyć stan silnika po chipie to chętnie zapraszam ogólnie zajechany jakby miał z 500 000 kilometrów . mam rozebranego na śrubki asz 130 koni 2003 rok.

: pn gru 22, 2008 09:28
autor: mirass
daj soft z tego cuda i fotki motorowni

: pn gru 22, 2008 15:31
autor: woj-tek
postaram się zrobić zdjęcia jak tylko bede mógł najszybciej ale padlinę wywiozłem i jak tylko tam będe to z pwenością zrobię fotki . Powiedzcie jeszcze jak je tu zamieścić bo jestem nowicjuszem na forum.

: pn gru 22, 2008 15:58
autor: homsky
woj-tek pisze:Powiedzcie jeszcze jak je tu zamieścić bo jestem nowicjuszem na forum.
Zarejestruj sie np na fotosiku : http://www.fotosik.pl/
tam wrzucasz zdjęcia , a na forum tylko wklejasz linka z fotosika i zdjęcie otwiera sie normalnie na forum

: pn gru 22, 2008 16:06
autor: SToRM
Osz fuck! Moj tez 5 sekund rano kopci na bialo (niespalona ropa dokladnie rzecz biorac) I tez mam 160 kuca - i to z 90... Nic, pod choinke sobie musze nowy motor kupic ;( :rotfl:

: czw gru 25, 2008 16:30
autor: woj-tek
''Gaz jest do kuchenek, ropa do ciężarówek, a do samochodów leje się benzynę. ''------ Uważam że nie masz racji z tych benzyn to już wiele nie da się wycisnąć oprócz spalania . Przyszłość jest w silnikach o dużym momencie obrotowym na małych obrotach i w ich ekonomi a bęzyniaki do nich niestety nigdy nie należały i pewnie nie będą. nie wspomnę o żywotności tych jednostek.

[ Dodano: 25 Gru 2008 15:31 ]
dziękuję za tego fotosika jak zamieszcze zdjęcia to dam znać.

: czw gru 25, 2008 16:53
autor: SToRM
woj-tek pisze:Przyszłość jest w silnikach o dużym momencie obrotowym na małych obrotach i w ich ekonomi a bęzyniaki do nich niestety nigdy nie należały i pewnie nie będą. nie wspomnę o żywotności tych jednostek.
A 1.4TFSI?

: czw gru 25, 2008 18:55
autor: woj-tek
zobaczymy jak będzie z żywotnością 1.4 160km. i założe się że dyche pali. tam całą robote robi turbina pogonic go wystarczy i zaraz zgasić może już się nie obudzić turbo do czerwonosci się grzeje w benzynach . jak chcesz to zdobęde dużo informacji praktyccznych chociaż mało tego jeździ bo pewnie taki golf ze 120 tysiaków kosztuje.

[ Dodano: 25 Gru 2008 18:02 ]
i tak seryjny 2.0 tdi ma 170 koni i można śmiało go kręcić na wiecej a to 1.4 jak podkręcisz to :(

: pt maja 08, 2009 14:41
autor: caddy24
woj-tek pisze:i założe się że dyche pali
mala pojemnosc + doladowanie = niskie spalanie
ale tylko przy spokojnej jezdzie...jak ktos wykorzystuje wszystkie konie pod maska to nietety ale trzeba je nakarmic...

: pt maja 08, 2009 16:17
autor: dziabi3
te 1,4 palą 8 latrów a jak się ciśnie to 12l były wyniki testu w tvn turbo


a tak na marginesie chciałbym mieć te 1,4 zamiast swojego 1,4 60 koni