Strona 1 z 1
Problem z paleniem na ciepłym
: sob gru 20, 2008 23:20
autor: koncio
Witam
Krótko opisze mój problem, autko to Bora 98r 1.9tdi , walka przez dwa lata w Rzszowskich "renomowanym" warsztatach , problem z paleniem na zimnym silniku, wydaje około 4tyś , robili cuda, jakoś nikt nie doszedł do tego że nie ma prądu na świece, ostatni warsztat automacher

wymienił przekaźnik świec za free ( w poprzedniej cenie 1050zł!) na totalnie zimnym silniku autko pali jak nowe. problem ciągnie się teraz przy temp powyżej 4 stopni (silnik) , wiadomo w tej temp. świece nie grzeją jak przy niższej i nadal kręcić trzeba aż aku szkoda... moje pytanie, czy Vagiem mogę i jak zmienić temp przy której grzeją świce i jak zmienić czas grzania świec, prosił bym o loginy i wartości , czujnik temp płynu nowy, sprawny jak i stary :] analizując oporność czujnika wstawienie opornika około 2k pomoże ale przy rozgrzanym na prawde silniku wprowadzi w błąd CPU.
Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.
: ndz gru 21, 2008 00:12
autor: Sztomel
koncio aż dziw bieże : z jednej strony nieudolność renomowanych warsztatów a z drugiej, że silnik miał problemy z zapaleniem bez świec żarowych (przyjmuję również, że w porze wiosennej, letniej i jesiennej bo piszesz, że walka trwała przez 2 lata), silnik odpali nawet bez świec żarowych - wiadomo, że gorzej będzie w niskich, ujemnych temperaturach ale da radę;
teraz pali z trudem na rozgrzanym - to w zasadzie problem dawki startowej, której mapy trzeba zmienić w sofcie ale w zasadzie widzę, że chcesz ten problem załatwić tańszym kosztem i popieram :
koncio pisze:analizując oporność czujnika wstawienie opornika około 2k pomoże ale przy rozgrzanym na prawde silniku wprowadzi w błąd CPU
no i na tym cały ten myk polega aby oszukać ECU w celu zwiększenia dawki startowej,
a propo, nie podałeś nawet jaki masz silnik tzn. na pompie wtryskowej czy pompowtryskach a to istotna informacja dla forumowiczów na przyszłość.
: ndz gru 21, 2008 00:19
autor: koncio
ALH, mapa wg. info z automachera byla zmieniana, ostanie 7dni autko stalo u nich, przy 98r chyba o pompowtryskach mozna zapomniec... czyscili bak itd. za cos niby wzieli 1000zł ale na pewno nie za efekt bo dopiero ja obczailem ze nie ma pradu na swiecach,
u siebie tak z ciekawosci dzis zmienilem dawke startowa na max i jest lekka roznica i na cieplym i na zimny, ale uparłem się że tą Borę zrobie dla tego prosze o pomoc
ps. przebieg 150, dosc niskie ciesnienia cos kolo 26,24,22,24
ps2, tańszym kosztem? juz szukalem silnika lub auta po dzownie, spoko 6tyś ale niech chodzi.. ale nadal gwarancji niemam, opadly mi rece jak ktos wzial tys. bez efektu, na zimnym ustawili kąt na 37, dawka nominalna, mechanik ktory podliczyl robote nie pokazal sie w pracy po rozmie tel. w ktorej bylo wyjasnienie to ze brak pradu na swiece, sam pomysl jak mozna wierzyc w takie warsztaty, auto warte z 15tys, i co ile mozna na sprawdzenia wylozyc???? rozumie , wiedza kosztuje.. ale bez przesady , szczerze to plakac sie chce..
: ndz gru 21, 2008 08:56
autor: Sztomel
koncio pisze:przy 98r chyba o pompowtryskach mozna zapomniec
racja ! moje niedopatrzenie
koncio pisze:ps2, tańszym kosztem?
miałem tu na myśli sposób oszukania sterownika silnika tym opornikiem ale trwałe jego zastosowanie nie przyniesie niczego dobrego gdyż zwiększysz tym samym zużycie paliwa,
lepszym i tanim rozwiązaniem jest zastosowanie przełącznika w kabinie wpiętego w obwód G62, którym przed każdym odpaleniem ciepłego silnika przerwiesz sygnał idący z G62 do sterownika i po odpaleniu ponownie włączysz obwód - sterownik będzie myślał, że silnik jest zimny i zwiększy dawkę startową na czas rozruchu gorącego silnika.
koncio pisze:auto warte z 15tys, i co ile mozna na sprawdzenia wylozyc???? rozumie , wiedza kosztuje.. ale bez przesady , szczerze to plakac sie chce..
z tym się zgadzam chyba nie tylko ja na tym forum i szczerze Ci współczuję.
: ndz gru 21, 2008 10:03
autor: damcio151
koncio pisze:mapa wg. info z automachera byla zmieniana,
więc kombinowanie z czujnikiem nic nie da, jezeli to prawda ...
na próbę można odpiąć czujnik i sprawdzić jak odpala ciepły, ale ja przyjrzałbym się korekcją na wtryskach
: pn gru 22, 2008 09:26
autor: mirass
masz niskie ciśnienie na garach. sorki ale to jest przyczyna złego odpalania.czeka cie remont