Strona 1 z 2

Powietrze w układzie paliwowym Golf IV 1.9 TDI ALH rok 2000

: sob gru 20, 2008 12:50
autor: MarekU744
Witam !!!
Mam problem z bąbelkami powietrza w wężyku paliwa za filtrem do pompy. Na zimnym silniku bąbelki nie pojawiają się wężyk jest caly w paliwie Po nagrzaniu sie silnika zaczynają się pojawiać bąbelki w ukladzie paliwowym :-k

: sob gru 20, 2008 13:21
autor: EnJoy
a silnik przerywa? pojawiają się spadki mocy itp? jeśli nie to nie ma się tym co przejmować. Sprawdź zawór na filtrze paliwa, po wyjęciu go z filtra na króćcu są na dwa oringi przez które może łapać lewe powietrze

: sob gru 20, 2008 14:22
autor: MarekU744
Silnik nie przerywa na wolnych jak i podczas jazdy jest wszystko oki pracuje równo ale czasami bardzo żadko jak by mu brakowało takzwanego buta ale po chwili wraca wszystko do normy i jest to bardzo sporadyczne . Jak zmieniałem filtr paliwa to założyłem nowe oringi i chyba dobrze sie wcisneło ale sprawdze :) A do czego jest ten trójniczek na powrocie ? to jest jakiś zaworek ? do czego on służy ???

: sob gru 20, 2008 16:22
autor: EnJoy
To tzw. podgrzewacz paliwa.. jeśli powracające z układu wtryskowego paliwo ma poniżej 15*C przejęcie do filtra otwiera się, a powyżej 31*C zamyka się.
Czyli jak paliwo idące powrotem będzie miało powyżej 31*C zaworek zamyka przejście i paliwo w filtrze nie jest już ogrzewane.

: sob gru 20, 2008 17:08
autor: MarekU744
Aha juz rozumiem to czyli coś na zasadzie malutkiego termostatu :) Teraz męczy mnie ptanie czy ten zaworek jest dobry i jak go sprawdzić ? Ale też tak myślę że to może paliwo z powrotu robi te bąbelki powraca do filtra i podaje paliwo z bąbelkami czy możtak być ? bo jak jest zimny to leci samo paliwo tylko dostanie 90*C silnik i zaczynają się bąbelki powietrza w układzie A czy mogę zrobić złączke czyli ominąć ten termostacik zaślepić go z obu stron rurkę powrotu połączyć bezpośrednio do zbiornika paliwa ??? wtedy by się okazało czy te Bąbelki wylatują z powrotu :)

: ndz gru 21, 2008 02:06
autor: EnJoy
nie rozumiem po co te kombinacje, jak silnik pracuje jak należy :chytry: pęcherzyki zawsze jakieś tam się pojawią.. może to być wina oringów na tym podgrzewaczu, nie do końca szczelnych przewodów paliwowych.. w sumie nie powiedziałeś w których wężykach są te bąbelki, w tych idących od baku do filtra, z filtra do układu wtryskowego, z układu do filtra.. czy z filtra do baku? :P

: ndz gru 21, 2008 15:25
autor: MarekU744
nie do końca jest oki jak jest zimny to chwilkę zaciąga powietrze i potem już idzie samo paliwo dopuki się nie nagrzeje z czym się wiąże chyba złe odpalanie po nocy nie ma aż takiej tragedi wielkiej ale z tego co wiem to powinien przy zerowej tem. palić od strzała a tu trzeba troszke zakręcić i jak już uruchomie zgasze odrazu to już pali na dotyk i nie wiem czy to nie jest spowodowane chwilowym zaciągnieciem powietrza Powietrze się dostaje na rurce miedzy filtrem a pompą (tem kruciutki przezroczysty)

[ Dodano: 28 Gru 2008 13:26 ]
problem rozwiązany :bigok: powodem pojawiających się bąbelków na wężyku między filtrem a pompą był zacięty zaworek na pompie wtryskowej a dokładniej ten który znajduje się na powrocie z wtrysków i pompy Zaworek został zmieniony i jest wszystko oki

: pn gru 29, 2008 21:12
autor: Soldier_M
MarekU744, witam ile kosztowała Ciebie ta wymiana i jak do tego doszedłeś ?

: pn gru 29, 2008 22:50
autor: bartos 2008
widzę że temat rzeka ale i z ciekawością go poczytam bo mam to samo ale nie przejmuję się tym wcale auto jeździ i jest dobrze. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

: wt gru 30, 2008 09:09
autor: lolo_golf
bartos 2008 pisze:widzę że temat rzeka ale i z ciekawością go poczytam bo mam to samo ale nie przejmuję się tym wcale auto jeździ i jest dobrze. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Ja tak samo :jezor: Nic nie przerywa wszystko ok wiec po co grzebać :jezor:

: wt gru 30, 2008 11:37
autor: wesol
lolo_golf pisze:Ja tak samo :jezor: Nic nie przerywa wszystko ok wiec po co grzebać :jezor:
Ja wam powiem ze w astrach G w 2.0 dieslach sa pompy tak czule ze takie wlasnie zaniedania powoduja wlasnie wykonczenie jej i regeneracja kosztuje wtedy od 2 do 3 tys zl wiec radze jednak dmuchac na zimne.

: wt gru 30, 2008 19:11
autor: Soldier_M
Powietrze szkodzi nie tylko pompie, ale również wtryskom.
Wczoraj wymieniłem zaworek na filtrze (nie zauważyłem znacznej różnicy - 23zł) i cały przezroczysty przewód. Wciąż borykam się z powietrzem. Nie cofa się ono z pompy tylko przyuważyłem ostatnio, że podczas poboru paliwa przy włączonym aucie, wraz z strumieniem paliwa idzie strumyczek powietrza. Gdzieś mi bierze lewe powietrze bo idzie to jednym "ciurkiem"( muszę butelkę podłączyć z paliwkiem przed filtr). Podczas wyłączenia autka zaworek na pompie zamyka się i powietrze które szło wraz z paliwem (to co zostało przycięte przed zaworkiem do filtra) odkłada się w formie pęcherzyka (powrót bąbelków od pompy) i pozostaje w najwyższym poziomie wężyka.

PS. Dodam jeszcze że auto po zapaleniu nie sprawia mi żadnych problemów. Nie trzęsie, ma moc, nie przerywa. Tylko borykam się z zapalaniem autka. Raz jest cool ale raz nie i niedługo j/w napisałem podłącze butelkę z paliwkiem i będę na 100% przekonany że to przez powietrze(mam nadzieje że to przez to - mniejsze koszta :P) lub nie.

: czw sty 08, 2009 14:16
autor: milosztk
EnJoy pisze:a silnik przerywa? pojawiają się spadki mocy itp? jeśli nie to nie ma się tym co przejmować. Sprawdź zawór na filtrze paliwa, po wyjęciu go z filtra na króćcu są na dwa oringi przez które może łapać lewe powietrze

Witam chcialem sie zapytac czy jesli przerywa silnik to co wtedy?? bardzo prosze o pomoc bo wlasnie takie cos mi sie dzieje :( gdy jade nagle nie ma mocy tak jakby paliwo nie dochodzilo a po chwili gasnie calkiem auto i musze odczekac z 5-10min az odpali ponownie :/ i zauwazylem ze bardzo duzo powietrza zanjduje sie w tej rurce co idzie od filtra paliwa

: czw sty 08, 2009 14:25
autor: Soldier_M
Sprawdź szczelność przewodów paliwowych to podstawa. Sprawdź jak wygląda pobór paliwa na biegu jałowym, czy pobiera Ci powietrze. Wykonaj manewr z butelką (wyeliminowanie nieszczelności za filtrem paliwa) opisywany na forum. Wylukaj czy po zgaszeniu autka cofa Ci się paliwko. Większość twojej niewiedzy jest opisane na forum. Użyj szukacza. Pozdrawiam...