Strona 1 z 1
					
				MK IV 1.9tdi  wtryski
				: czw gru 18, 2008 12:22
				autor: marcin2628
				Witam nigdzie nie mogę znależc odpowiedzi na moje pytanie. Czym różni się silnik w MK IV 1.9tdi 1Z 90km, od 1.9tdi 1J 90km. Czy wtryski można wymienic np. z tego silnika 1Z na 1J, czy będą pasowac? Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 12:26
				autor: Sztomel
				w Mk4 TDI 90 KM są tylko silniki o oznaczeniu AGR i ALH a nie te co podałeś a wtryski w tych dwóch różnią się m.in. ciśnieniami otwarcia.
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 13:14
				autor: marcin2628
				Sztomel pisze:w Mk4 TDI 90 KM są tylko silniki o oznaczeniu AGR i ALH a nie te co podałeś a wtryski w tych dwóch różnią się m.in. ciśnieniami otwarcia.
Ja w swoim mkIV mam oznaczenie silnika agr i potem mam napisane typ 1J. Co to oznacza czy to ma związek z silnikiem czy rodzajem nadwozia?
 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 13:19
				autor: Sztomel
				marcin2628 pisze:w swoim mkIV mam oznaczenie silnika agr
to jest oznaczenie silnika,
marcin2628 pisze:potem mam napisane typ 1J. Co to oznacza czy to ma związek z silnikiem czy rodzajem nadwozia?
to jest symbol modelu Golfa czyli Mk4 i jest on umieszczony w numerze nadwozia jako 7 i 8 znak w 17 znakowym oznaczeniu VIN
 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 13:22
				autor: bradley
				1J to oznaczenie nadwozia.
Wtryskiwacze sa takie same 1Z i AGR, moga roznic sie tylko kostka elektryczna (bo starsze roczniki mialy prostokatna a nowsze okragla), 1Zty mialy raczej tylko prostokatna.
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 15:05
				autor: marcin2628
				bradley pisze:1J to oznaczenie nadwozia.
Wtryskiwacze sa takie same 1Z i AGR, moga roznic sie tylko kostka elektryczna (bo starsze roczniki mialy prostokatna a nowsze okragla), 1Zty mialy raczej tylko prostokatna.
a czy mozna przerobic samą kostkę w wtrysku sterującym z prostokątnej na okrągłą?
 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 16:04
				autor: cowboy
				marcin2628 pisze:czy mozna przerobic samą kostkę w wtrysku sterującym z prostokątnej na okrągłą?
trzeba odciąć jedną wtyczkę i przylutowac drugą 
polaryzacja kabelków nie ma znaczenia 
po co chcesz zakładac wtryski z 1Z ? lepiej założ z wersji 110KM albo jeszcze wydajniejsze tzw. 216 

 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 18:52
				autor: marcin2628
				[quote
po co chcesz zakładac wtryski z 1Z ? lepiej założ z wersji 110KM albo jeszcze wydajniejsze tzw. 216 

[/quote]
Chcę założyc 1Z ba mam takie za małe pieniądze- to po pierwsze, a po drugie to mam problem z nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym, a mechanik powiedział że to może byc wina brudnych wtrysków (nagar). Nastawnik niby ok. Mój silnik to 1.9 tdi agr 90km Mk IV
 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 20:34
				autor: cowboy
				marcin2628 pisze:Chcę założyc 1Z ba mam takie za małe pieniądze- to po pierwsze
Za małe pieniądze to nie kupisz nic porządnego - z 1Z to maja przebieg pewnie tez koło 300 tys km
marcin2628 pisze:mam problem z nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym, a mechanik powiedział że to może byc wina brudnych wtrysków (nagar)
hmmm, ja bym jednak zdiagnozował to dokładnie jeśli tylko na jałowych problem wystepuje 
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:35 ]
ale jesli po taniości masz wtryski to mozesz zawsze kupić i założyć - jeśli bedą smigać to problem masz rozwiązany 
 
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:37 ]
postukaj podczas pracy silnika delikatnie we wtrysk sterujący - moze on jest przyczyną nierównej pracy ?
 
			 
			
					
				
				: czw gru 18, 2008 20:51
				autor: marcin2628
				"
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:35 ]
ale jesli po taniości masz wtryski to mozesz zawsze kupić i założyć - jeśli bedą smigać to problem masz rozwiązany 

" No właśnie, chociaż śledząc ten wątek z nierównomierną pracą silnika na forum to raczej trudna sprawa, bo przyczyn może byc wiele.
"
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:37 ]
postukaj podczas pracy silnika delikatnie we wtrysk sterujący - moze on jest przyczyną nierównej pracy ?[/quote] "Dzięki za radę jutro wypróbuję.