MK IV 1.9tdi wtryski

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

MK IV 1.9tdi wtryski

Post autor: marcin2628 » czw gru 18, 2008 12:22

Witam nigdzie nie mogę znależc odpowiedzi na moje pytanie. Czym różni się silnik w MK IV 1.9tdi 1Z 90km, od 1.9tdi 1J 90km. Czy wtryski można wymienic np. z tego silnika 1Z na 1J, czy będą pasowac? Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 18, 2008 12:26

w Mk4 TDI 90 KM są tylko silniki o oznaczeniu AGR i ALH a nie te co podałeś a wtryski w tych dwóch różnią się m.in. ciśnieniami otwarcia.


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » czw gru 18, 2008 13:14

Sztomel pisze:w Mk4 TDI 90 KM są tylko silniki o oznaczeniu AGR i ALH a nie te co podałeś a wtryski w tych dwóch różnią się m.in. ciśnieniami otwarcia.
Ja w swoim mkIV mam oznaczenie silnika agr i potem mam napisane typ 1J. Co to oznacza czy to ma związek z silnikiem czy rodzajem nadwozia?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 18, 2008 13:19

marcin2628 pisze:w swoim mkIV mam oznaczenie silnika agr
to jest oznaczenie silnika,
marcin2628 pisze:potem mam napisane typ 1J. Co to oznacza czy to ma związek z silnikiem czy rodzajem nadwozia?
to jest symbol modelu Golfa czyli Mk4 i jest on umieszczony w numerze nadwozia jako 7 i 8 znak w 17 znakowym oznaczeniu VIN


Obrazek

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw gru 18, 2008 13:22

1J to oznaczenie nadwozia.
Wtryskiwacze sa takie same 1Z i AGR, moga roznic sie tylko kostka elektryczna (bo starsze roczniki mialy prostokatna a nowsze okragla), 1Zty mialy raczej tylko prostokatna.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » czw gru 18, 2008 15:05

bradley pisze:1J to oznaczenie nadwozia.
Wtryskiwacze sa takie same 1Z i AGR, moga roznic sie tylko kostka elektryczna (bo starsze roczniki mialy prostokatna a nowsze okragla), 1Zty mialy raczej tylko prostokatna.
a czy mozna przerobic samą kostkę w wtrysku sterującym z prostokątnej na okrągłą?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 18, 2008 16:04

marcin2628 pisze:czy mozna przerobic samą kostkę w wtrysku sterującym z prostokątnej na okrągłą?
trzeba odciąć jedną wtyczkę i przylutowac drugą :)

polaryzacja kabelków nie ma znaczenia :)

po co chcesz zakładac wtryski z 1Z ? lepiej założ z wersji 110KM albo jeszcze wydajniejsze tzw. 216 :)



Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » czw gru 18, 2008 18:52

[quote
po co chcesz zakładac wtryski z 1Z ? lepiej założ z wersji 110KM albo jeszcze wydajniejsze tzw. 216 :)[/quote]

Chcę założyc 1Z ba mam takie za małe pieniądze- to po pierwsze, a po drugie to mam problem z nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym, a mechanik powiedział że to może byc wina brudnych wtrysków (nagar). Nastawnik niby ok. Mój silnik to 1.9 tdi agr 90km Mk IV



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 18, 2008 20:34

marcin2628 pisze:Chcę założyc 1Z ba mam takie za małe pieniądze- to po pierwsze
Za małe pieniądze to nie kupisz nic porządnego - z 1Z to maja przebieg pewnie tez koło 300 tys km
marcin2628 pisze:mam problem z nierównomierną pracą silnika na biegu jałowym, a mechanik powiedział że to może byc wina brudnych wtrysków (nagar)
hmmm, ja bym jednak zdiagnozował to dokładnie jeśli tylko na jałowych problem wystepuje

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:35 ]
ale jesli po taniości masz wtryski to mozesz zawsze kupić i założyć - jeśli bedą smigać to problem masz rozwiązany :)

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:37 ]
postukaj podczas pracy silnika delikatnie we wtrysk sterujący - moze on jest przyczyną nierównej pracy ?



Awatar użytkownika
marcin2628
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: wt maja 13, 2008 09:10
Lokalizacja: inowrocław

Post autor: marcin2628 » czw gru 18, 2008 20:51

"[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:35 ]
ale jesli po taniości masz wtryski to mozesz zawsze kupić i założyć - jeśli bedą smigać to problem masz rozwiązany :)" No właśnie, chociaż śledząc ten wątek z nierównomierną pracą silnika na forum to raczej trudna sprawa, bo przyczyn może byc wiele.

"[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 19:37 ]
postukaj podczas pracy silnika delikatnie we wtrysk sterujący - moze on jest przyczyną nierównej pracy ?[/quote] "Dzięki za radę jutro wypróbuję.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości