Strona 1 z 4

Czy pompa vacum może miec luz na krućcu???

: śr gru 17, 2008 22:18
autor: PinkFloyd
Ostatnio zauwazyłęm, że mój hamulec nie jest tak bardzo ostry i delikatny jak u ojca w ALH i jakby gruszka do konca nie była wciagana tak z 2mm- podbny problem jak u ojca ale u nieg była wina gruszki a hamulce były ok. Przewody ok, tylko zastanawia mnie pompa vacum, na końcu gdzie na zdjęciu zaznaczone jest strzałka czerwona jest luz w oba kierunki jak pokazuje strzałka zółta i to dośc znaczny. Nie słychac żadnego syczenia- ale silnik diesla jest głosny i tak bym chyba nie usłyszał :grin: Podłączyłem pompkę podciśnienia i cisnienie na vacum na przewodzie do N75 mniejsze o 0,3 bara niz zalecane ( nie mieściło sie w zalecanej zielonej skali ), pompkę podcisnienia podłączyłem do przewodu gruchy i jak podpompowałem szybko łądnie do końca wciągneło. Zastanawia mnie czy to naprawiać i czy da radę ( czy lepiej kupowac nową ). Czy tez macie taki luz na krućcu- czy to normalne ???
Dzięki za pompc :pub:




Obrazek

: czw gru 18, 2008 08:42
autor: Gebi
Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło :grin: Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro :bigok:

: czw gru 18, 2008 08:47
autor: Dario84
PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??

Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.

Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.

: czw gru 18, 2008 16:13
autor: GMS
ten kruciec nie moze miec luzu wymienilem kilka pomp wlasnie przez to ze ten kruciec latal robi sie tam nieszczelnosc i ucieka podcisnienie
obspawac tego nie mozna bo w srodku jest zawór zwrotny który sie spali pozostaje tylko lepienie
pozdrawiam

: czw gru 18, 2008 17:56
autor: Radion
GMS pisze:pozostaje tylko lepienie
pozdrawiam
Nic nie trzeba lepić... Pompę można naprawić bez odkręcania z silnika (jak się wykręci jest wygodniej ale da się bez). Trzeba maksymalnie wepchnąć króciec do środka a potem dookoła po samym brzegu kołnierza obstukać delikatnie małym młoteczkiem i pompa jak nowa.

: czw gru 18, 2008 18:16
autor: daniellw
Gebi pisze:Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło :grin: Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro :bigok:
A tak od strony praktycznej, bo tez mam problem z luźnym kruccem,
-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
Chcialbym to zrobic raz a dobrze.
Pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 5:23 pm ]
O i widze ze jest metoda bez lepienia, próba bedzie w sobote.

: czw gru 18, 2008 22:14
autor: PinkFloyd
Dario84 pisze:PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??

Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.

Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.
Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacum

: czw gru 18, 2008 22:21
autor: piter_s
apropo twardego gaszenia, moze to byc właśnie przez vacum???

: czw gru 18, 2008 22:38
autor: PinkFloyd
piter_s pisze:apropo twardego gaszenia, moze to byc właśnie przez vacum???
Vacum steruje tez klapa gaszaca jak do konca nie zamyka to może jest tego wina

: czw gru 18, 2008 22:39
autor: piter_s
w mk3 1z nie ma klapy gaszenia

: pt gru 19, 2008 09:34
autor: Gebi
daniellw pisze:-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
benzyna w zupełności wystarczy
daniellw pisze:-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
zrób z zapasem spoina będzie mocniejsza
daniellw pisze:- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
myślę że to niekonieczne

: pt gru 19, 2008 17:30
autor: cruse
Panowie Panowie !
A czy nie można po prostu tej gumowej uszczelki mocującej wymienić na nową ? ( można ją kupić osobno ?? )
Pozdrawiam.

: pt gru 19, 2008 18:29
autor: Radion
PinkFloyd pisze:Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacum
A czy taki wynalazek będzie ok do sprawdzenia podciśnienia: http://www.allegro.pl/item500582845_wak ... raper.html ??
Gdzie mierzyć podciśnienie? Od razu za króćcem pompy vac czy za przetwornikiem ciśnienia N75?

: pt gru 19, 2008 22:11
autor: GMS
no da rade ten wskaznik ale ja kupilem za 20zl co pokazuje mi to samo może nie jest napisane DRAPER ale jest ok
co do mierzenia to mozna to robic w kilku miejscach szukajac uszkodzen
pozdrawiam