Czy pompa vacum może miec luz na krućcu???
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy pompa vacum może miec luz na krućcu???
Ostatnio zauwazyłęm, że mój hamulec nie jest tak bardzo ostry i delikatny jak u ojca w ALH i jakby gruszka do konca nie była wciagana tak z 2mm- podbny problem jak u ojca ale u nieg była wina gruszki a hamulce były ok. Przewody ok, tylko zastanawia mnie pompa vacum, na końcu gdzie na zdjęciu zaznaczone jest strzałka czerwona jest luz w oba kierunki jak pokazuje strzałka zółta i to dośc znaczny. Nie słychac żadnego syczenia- ale silnik diesla jest głosny i tak bym chyba nie usłyszał Podłączyłem pompkę podciśnienia i cisnienie na vacum na przewodzie do N75 mniejsze o 0,3 bara niz zalecane ( nie mieściło sie w zalecanej zielonej skali ), pompkę podcisnienia podłączyłem do przewodu gruchy i jak podpompowałem szybko łądnie do końca wciągneło. Zastanawia mnie czy to naprawiać i czy da radę ( czy lepiej kupowac nową ). Czy tez macie taki luz na krućcu- czy to normalne ???
Dzięki za pompc
Dzięki za pompc
Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??
Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.
Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.
Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.
Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Nic nie trzeba lepić... Pompę można naprawić bez odkręcania z silnika (jak się wykręci jest wygodniej ale da się bez). Trzeba maksymalnie wepchnąć króciec do środka a potem dookoła po samym brzegu kołnierza obstukać delikatnie małym młoteczkiem i pompa jak nowa.GMS pisze:pozostaje tylko lepienie
pozdrawiam
A tak od strony praktycznej, bo tez mam problem z luźnym kruccem,Gebi pisze:Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro
-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
Chcialbym to zrobic raz a dobrze.
Pozdrawiam!
[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 5:23 pm ]
O i widze ze jest metoda bez lepienia, próba bedzie w sobote.
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 18:21 przez daniellw, łącznie zmieniany 1 raz.
Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacumDario84 pisze:PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??
Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.
Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.
benzyna w zupełności wystarczydaniellw pisze:-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
zrób z zapasem spoina będzie mocniejszadaniellw pisze:-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
myślę że to niekoniecznedaniellw pisze:- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
A czy taki wynalazek będzie ok do sprawdzenia podciśnienia: http://www.allegro.pl/item500582845_wak ... raper.html ??PinkFloyd pisze:Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacum
Gdzie mierzyć podciśnienie? Od razu za króćcem pompy vac czy za przetwornikiem ciśnienia N75?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości