Strona 1 z 1

jaka roznica miedzy GT1749V a VNT15 ?

: pn gru 15, 2008 22:25
autor: borat
WITAM
panowie czy moglby mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy GT17 a VNT15
ja wswoim aucie mialem GT17 przed awariom a teraz mam VNT15 i auto jezdzi niezle ale to nie to co bylo wczesniej

[ Dodano: 15 Gru 2008 21:59 ]
auto bylo na wag-u logi statyczne wzorowe,dynamiczne troche przeplywka ucina ale na wysokich obrotach a mnie raczej chodzi o niskie obroty(efekt taki na pierwszym biegu jak sie depnie to jedzie tak jakby sie zastanawial a dopiero pozniej wyrywa)
dzieki i pozdrawiam!!!

: wt gru 16, 2008 08:28
autor: _mumin_
Wirniki w obu turbinach są te same . Przy jakich konkretnie obrotach czujesz że auto jest słabe ? Ja bym szukał przyczyny gdzie indziej.

: wt gru 16, 2008 10:03
autor: cowboy
panowie czy moglby mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy GT17 a VNT15
może ten obrazek Ci pomoże :)

Obrazek
_mumin_ pisze:Wirniki w obu turbinach są te same
obawiam się ze GT17 ma ciutke wiekszy wirnik po zimnej stronie

: wt gru 16, 2008 19:29
autor: borat
na 1 i 2 biegu jakby sie dlawil przy dodaniu gazu,rysza ,zastanawia sie i wyrywa jakby biegi zrobily sie bazdzo krotkie
3 bieg przy daniu delikatnie gazu od 1500obr buczy silnik jakby go mialo rozerwac dopiero przy 2000obr buczenie ustaje i zaczyna ciagnac
4,5 i 6 bieg to samo
wachlowalem sztanga obrot w ta, obrot w tamta jak skroce przeladowuje,jak wydluze mul
jakby nie mozna bylo jej wyregulowac.
przeciez to PD powinien przyspieszac plynnie od 1000obr przynajmniej na 1 i 2 biegu
z tym buczeniem to tak jakby mial moment strasznie nisko, ale poprawcie mnie jak sie myle ?

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:41 ]
czyscilem juz parenascie turbin i wszystkie mialy jedenascie lopatek od zmiennej geometrii, a moja ma dziewiec lopatek :( moze dlatego mam taki cyrk

: wt gru 16, 2008 19:54
autor: PinkFloyd
borat pisze:na 1 i 2 biegu jakby sie dlawil przy dodaniu gazu,rysza ,zastanawia sie i wyrywa jakby biegi zrobily sie bazdzo krotkie
3 bieg przy daniu delikatnie gazu od 1500obr buczy silnik jakby go mialo rozerwac dopiero przy 2000obr buczenie ustaje i zaczyna ciagnac
4,5 i 6 bieg to samo
wachlowalem sztanga obrot w ta, obrot w tamta jak skroce przeladowuje,jak wydluze mul
jakby nie mozna bylo jej wyregulowac.
przeciez to PD powinien przyspieszac plynnie od 1000obr przynajmniej na 1 i 2 biegu
z tym buczeniem to tak jakby mial moment strasznie nisko, ale poprawcie mnie jak sie myle ?

[ Dodano: 16 Gru 2008 18:41 ]
czyscilem juz parenascie turbin i wszystkie mialy jedenascie lopatek od zmiennej geometrii, a moja ma dziewiec lopatek :( moze dlatego mam taki cyrk
Kolega ostatnio był u gościa na programie, autko ciagneło od 2 tys obr- nic nie pomagało nawet zmiana na inny program dopiero wymaina pompek pompgła- ponoć fachura od softu mu tak powiedział. Po wymianie wróciło do normy

: wt gru 16, 2008 20:06
autor: borat
u mnie sie to stalo po wymianie turbo praktycznie z dnia na dzien wiec to raczej nie pompki
turbo ktore mam ma 9 lopatek zmiennej geometrii moze ono jest od wiekszego motoru?

: czw gru 18, 2008 10:25
autor: _mumin_
Ale co ma turbo przy obrotach z zakresu 900-1800 przecież turbina osiąga zadane Ciśnienie
w okolicy 1800-2000 (zależy jeszcze jaka duża i z jakim sterowaniem). Podstawową
rzeczą jaką trzeba by zrobić to Logi bo w tej chwili to jest wróżenie z fusów. A najlepiej jakbyś miał jakieś stare logi jak było przed zmianą turbiny. No i oczyiści elogi musiały by być
od niskich obrotów .

: sob sie 22, 2009 13:25
autor: Demoniq
Odgrzeje troche temat... bo mam wlasnie identyczny dylemat ;)

Moja stara turbina to VNT 15... kupilem niedawno inna - GT1749V - ale niby od tego samego silnika, jakim byl AJM 115KM PD.

Czy ktos zna jakies inne konkretne roznice oprocz tego wiekszego wirnika po stronie zimnej ?