Strona 1 z 1

Problem z MK4 ARL szarpie przy dodawaniu gazu do dechy

: ndz gru 14, 2008 23:57
autor: kjopka
witam jak w temacie :)

Auto golf IV 2001 rok silnik ARL.

Objawy które opisze nie dzieją się przy zimnym silniku, dopiero po nagrzaniu się auta do 90 stopni zaczynają się jaja :crazy: . Przy wciskaniu gazu do dechy (od 3 biegu w zwyż, wcześniej występowało tylko na 6) występują chwilowe spadki mocy, tzn przy wciśniętym gazie auto idac do przodu szarpie (nie brakuje mu mocy tylko szarpie). Jeżeli po woli się wciska gaz nie ma tych objawów. Dodam ze wymiany filtrów itd. SA wymieniane na bieżąco. Dodam jeszcze ze nikt w zadnym serwisie nie umiał mi zdiagnozowac tego problemu (każdy od razu chciał żeby wymieniac pompowtryski). Prosiłbym o rade co z tym zrobic/ do jakiego serwisu sie udac itd.

Nie wiem czy to istotna informacja ale z tego co kojaze to przepływomierz mam BOSCH'a


Poniżej zamieszczam logi dynamiczne i statyczne, dynamiczne były robione zarówno na 3 i 4 biegu:

Diagnoza Dynamiczna na 3 biegu:

A) grupa 003

Obrazek


B) grupa 008

Obrazek


C) grupa 011

Obrazek



Diagnoza Dynamiczna na 4 biedu:

A) grupa 003
Obrazek


B) grupa 008

Obrazek


C) grupa 011

Obrazek




Diagnoza Statyczna :
A) grupa 004:


Obrazek Obrazek
Obrazek


B) grupa 007:

Obrazek Obrazek
Obrazek


A oto bledy jakie wykazalo mi przy diagnozowaniu ( z tego co rozumiem to wszystkie informuja o braku komunikacji):

Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 E
Component: ESP FRONT MK60 0104
Coding: 0019970
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 825 C
Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V09
Coding: 05124
Shop #: WSC 19411
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0A3396451
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Z Góry wielkie dzieki za ewentualne sugestie i pomoc.
END :blush:

: pn gru 15, 2008 00:29
autor: leo...
kto program pisał do tego auta - i czy program był robiony na bazie oryginału


jak wyglądają korekcje pompek na jałowym - czy nie ma błędów z elektrozaworków pompek ??

: pn gru 15, 2008 00:51
autor: kjopka
to jest oryginalny (fabryczny) program, to jest 1,9 tdi ARL 150km.
jedyne błedy jakie wyskoczyly to te wklejone powyzej.

co do korekcji to to jest chyba grupa 004 diagnozowana statycznie jesli tak to logi sa powyzej.


Dodam jeszcze ze mam zaślepiony EGR


PS. nie sugerujcie sie mk3 w avarcie bo problem dotyczy mk4 mojego brata.

: pn gru 15, 2008 00:53
autor: homsky
Prosim statycznie : 013 , 018 , 023

[ Dodano: Pon Gru 15, 2008 00:01 ]
kjopka pisze:to jest oryginalny (fabryczny) program
Chyba żartujesz .....

: pn gru 15, 2008 01:05
autor: PinkFloyd
kjopka pisze:to jest oryginalny (fabryczny) program, to jest 1,9 tdi ARL 150km.
jedyne błedy jakie wyskoczyly to te wklejone powyzej.

co do korekcji to to jest chyba grupa 004 diagnozowana statycznie jesli tak to logi sa powyzej.


Dodam jeszcze ze mam zaślepiony EGR

Jak mabyć fabryczny jak przy wypełnieniu 69 turbina daje nawet pod 2 bary :grin:


PS. nie sugerujcie sie mk3 w avarcie bo problem dotyczy mk4 mojego brata.
Jak ma być fabryczny jak przy wypełnieniu 69 turbina daje nawet pod 2 bary :grin: ale potem N75 zbija troche cisnienie

: pn gru 15, 2008 02:49
autor: kjopka
Prosim statycznie : 013 , 018 , 023
rano postaram sie zrobic te logi.( bo potem brat ucieka do wrocka i nie bedzie dostepu do auta)
kjopka napisał/a:
to jest oryginalny (fabryczny) program


Chyba żartujesz .....

powiem tak: my programu nie robilismy zadnego, wszystko sugeruje ze jest to ARL, wlepa w bagazniku, sprawdzenie w aso itd.

czyli generalnie koledzy sugerujecie ze ktos grzebal przy sofcie i go spartolil, i wnioskuje ze warto w przyszlosci wybrac sie do kogos na nowy soft, tylko czy to rozwiaze problem szarpania....

: pn gru 15, 2008 10:32
autor: mirass
na bank masz chipa

zaloguj pompki 013,023

: pn gru 15, 2008 15:53
autor: kjopka
koledzy, kurcze brat musial szybciej do pracy wyjechac i nie zdazylem logow zrobic, bede mogl je zrobic dopiero w okolicach swiat jak wroci do domu.

: pn gru 15, 2008 16:01
autor: Cinek
ale ty nam sie nie musisz tłumaczyć, to nie nasze auto szarpie :bigok:

: pn gru 15, 2008 16:55
autor: _mumin_
Tak jak mirass napisał auto na 100% ma wgrany jakiś soft ...seria to na bank nie jest.
Na dodatek po logach widać że soft jest do d... . Jak chcesz zdiagnozować to auto to wpadnij do Dobieszowic to obadamy co go boli.

: pn gru 15, 2008 17:14
autor: kjopka
_mumin_, dzieki wielkie, wlasnie rozmawialem z bratem, a ze jest on we wrocku to podjecie do mirassa go zdiagnozowac, i potem zobaczymy co dalej. Temat dalej otwarty :D

: śr gru 17, 2008 10:31
autor: mirass
wczoraj Golf pojawił się u nas na diagnozie. Został wgrany oryginalny soft do sterownika i przetrzepana elektronika gofra. Program wg. Mariusza z Belgii skąd auto pochodzi mocno przesadzony z turbo ustawionym na 1,87 bara.Paliwa tyle że można obsłużyć BIG Turbo.Na szczęście "tjuner" nie wiedział gdzie jest kilka limiterów i to ocaliło przed awarią, chociaż turbo i tak ledwo już chodzi.
W poniedziałek zaczynamy reanimacje :smoke:


BTW: _mumin_ podeśle ci soft.Drugi kozak w tym tygodniu :satan:

: śr gru 17, 2008 14:51
autor: Dario84
mirass pisze:BTW: _mumin_ podeśle ci soft.Drugi kozak w tym tygodniu
O pierwszym tez slyszalem :grin: