Strona 1 z 1

Ubytek płynu chłodniczego

: ndz gru 14, 2008 18:41
autor: Matix
Witam

Znajomy prosił Mnie o założenie tematu ponieważ ma problem ze swoim Golfikiem(MK4 1.9TDI AJM)a mianowice co jakieś 200-300km ubywa mu płynu chłodzącego tak ze włącza się sygnalizacja braku odpowiedniej ilości płynu. W samochodzie zostały juz wymienione:
-termostat
-zbiorniczek wyrównawczy
-korek zbiorniczka wyrównawczego
- jakieś 20 tys km temu pompa plynu(wraz z rozrzadem)
i nic to niepomogło.
Silnik niema żadnych problemów z paleniem obojętnie czy jest zimny czy ciepły, spalanie w normie, Vag nic niepokazuje. Może ktoś z was cos doradzić?

: ndz gru 14, 2008 18:45
autor: zmijek.pl
uszczelka pod glowica mialem to samo w swojej borze tez silnik ajm

: ndz gru 14, 2008 20:20
autor: Areczek6578
a dymi kolego?? sprawdź czy skrzynia jest mokra od wody?? tam do bloku przychodi taki plastikowy kruciec tam jest oring mi z tego leciało i miałem cała skrzynie mokra pozdro jak co to pisz na gg 7707532

: ndz gru 14, 2008 20:41
autor: Sztomel
przyczyn może być wiele, w Twoim przypadku pozostało jeszcze sprawdzenie działania wentylatora chłodnicy itp. mnóstwo rzeczy jest na ten temat napisane, poczytaj a bedziesz wiedział co jeszcze sprawdzić - uszczelka pod głowicą to najdroższa opcja naprawy aczkolwiek bardzo częsta.

: pn gru 15, 2008 00:09
autor: Needspoon
zmijek.pl pisze:uszczelka pod glowica mialem to samo w swojej borze tez silnik ajm
uwazam ze kolega ma racje, ta przyczyna moze byc uszczelka pod glowica.

wyciek.....

: pn gru 15, 2008 08:43
autor: czyzaczek
Witam......
Sztomel
Sztomel pisze:przyczyn może być wiele, w Twoim przypadku pozostało jeszcze sprawdzenie działania wentylatora chłodnicy itp. mnóstwo rzeczy jest na ten temat napisane, poczytaj a bedziesz wiedział co jeszcze sprawdzić - uszczelka pod głowicą to najdroższa opcja naprawy aczkolwiek bardzo częsta.
Zgadzam się z powyższą opinią......

Więc, odpuść na razie uszczelkę, wsadzaj za kółko przy zimnym silniku kumpla/pannę/mamę :) chusteczka higieniczna w łapkę i sprawdź:

1. czujnik temperatury - podłóż chusteczkę, pogazuj, jak bedzie mokra to .......

2. termostat - szczelność "pokrywki" ;

3. chłodnica, tzn. miejsca w których wąż gumowy wchodzi/wychodzi do/od chłodnicy. Zdarza się "rozgrzanie" tego elementu i wtedy wyciek jest dość znaczący. Jeżeli chłodnica dostała w "......upe" w innym miejscu, to raczej nici z tego......



Jak by uszczelka padła to na oleju byłby biały "szlam", 1 na 1000 przypadków zdarza się, że pada uszczelka a nie ma wycieków do oleju....


Pozdrawiam...

: czw gru 18, 2008 10:46
autor: bb_pl
Ja miałem taki przypadek i rozpatrywany był na forum LINK miałem walniętą uszczelkę pod głowicą i wszystko było bez objawowe czysty korek bez żadnej mazi, płyn wywalało przez zaworek w zbiorniczku wyrównawczym i to tak sporo, miałem po jeździe twarde węże które dochodzą do chłodnicy.
Moja rada to po pierwsze sprawdzenie korka od zbiorniczka wyrównawczego, sprawdzenie węży czy są mocno twarde po jeźdize, sprawdzenie czy nie wywala płynu przed zbiorniczek wyrównawczy (odkręć korek i zobacz czy nie jest mokro w miejscu gdzie jest ujście zaworka i pod zbiorniczkiem). I dobry sposób na sprawdzenie w jeździe typowo miejskiej on będzie gubił w miarę mało tego płynu przejedź sobie z 20-30 km dla testu na jakiejś autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy jakiejś szybszej trasie i przyciśnij go trochę oczywiście na ciepłym silniku (zakup od razu litr płynu) po takiej jeździe ciśnienie może wypluć Ci cały zbiorniczek płynu ja tak miałem w swoim przypadku. Bujałem się z tym problem sporo czasu bo nie chciałem od razu wymieniać uszczelki pod głowicą chociaż większość mówiła że to pewno jest powód, szukałem i niestety skończyło się na najgorszym. Także zobacz jakie będą efekty jak pociśniesz auto mocniej na jakiejś trasie miasto odpada ze względu na prędkości hamowania itp po takiej trasie zatrzymaj się daj mu chwilę odpocząć i zgaś silnik ja np. w tym czasie poszedłem przy okazji na zakupy po powrocie płyn już był poza zbiorniczkiem.

: czw gru 18, 2008 11:57
autor: Ponior
Miałem te same objawy, niestety też walnięta uszczelka pod głowicą. :helm:
Po wymianie uszczelki płyn nie ubywa :okej: