Strona 1 z 3

VW GOLF III 1.9 tdi - problem - drgania całego samochodu

: wt gru 09, 2008 21:41
autor: Masterion
Witam! Mój problem przedstawia się następująco.

Kupiłem golfa 3 silnik 1.9 TDI, wersja GT, syncro 4x4, rok 1996 i od pewnego czasu zaczynają się powiększać wibracje samochodu. Mianowicie gdy odpalam go, to wszystko w środku zaczyna drżeć; kierownica i ogólnie cały kokpit. Drżą też tłumiki z tyłu wytwarzając dodatkowy hałas przez który wstyd podjechać pod garaż lub na parking gdy sąsiedzi są w pobliżu.

Całe drżenie występuje na wolnych obrotach bez dotykania pedału gazu. Natomiast gdy nacisnę lekko pedał gazu dotąd aż obroty podniosą się do 1000, wtedy drżenia minimalizują się.

Zaznaczam, że wszystkie poduszki pod silnikiem są wymienione na nowe. Czasami zaczynam żałować, że je w ogóle wymieniłem, gdyż na starych poduszkach drżenie było mniejsze, a teraz jest znacznie gorzej.

Proszę o jakaś pomoc, może ktoś coś podobnego przechodził.
Z góry dziękuję.

: wt gru 09, 2008 21:56
autor: adamciowasyl
No to moze slabej jakosci te nowe poduszki :P , a takim sposobem na zmnieszenie drgan jest zwiekszenie wolnych obrotow heheh wiem wiem nie ma zadnej srobki do regolacji :PP

Zrobisz to tak :

VagCom /engine/login 12233/Adaptacja/kanal (chyba pierwszy) i zmieniasz wartosd do gory . Ja z 903 obrotow ustawilem 940 i drgania we wnetrzu ustaly calkowicie :D .

A co do takich drgan to moze ktorys wtrysk leje i moze nierowno chodzic przez to wiec mozesz zobaczyc grupe 13 tam masz odchylki dawki na poszczegolnych cylindrach.


A wogole to ma jakies bledy???

: wt gru 09, 2008 21:59
autor: Masterion
Wyjaśnij mi o co chodzi z tym poleceniem bo jestem w tym zupełnie zielony. Co mam dokładnie zrobić?

: wt gru 09, 2008 22:03
autor: borat
poluzuj wszystkie sruby od lap ktore wymieniles odpal auto na chwile i zgas poskrecaj spowrotem
zobacz mocowania tlumnika moze gdzies dotyka budy ,ekranow aluminiowych pod spodem, to samo posprawdzaj przy silniku czy osprzet gdzies nie dotyka buy, czegokolwiek coby moglo powodwac rezonans
chyba ze motor tak rowno pracuje na jalowym?

: wt gru 09, 2008 22:09
autor: Masterion
borat pisze:poluzuj wszystkie sruby od lap ktore wymieniles odpal auto na chwile i zgas poskrecaj spowrotem
Chodzi Ci o to, żeby się ułożyły, dopasowały czy coś w tym stylu? Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Nie mniej jednak sprawdzę jutro.

: wt gru 09, 2008 22:13
autor: borat
:bigok:

: wt gru 09, 2008 22:25
autor: Masterion
adamciowasyl pisze: Zrobisz to tak :

VagCom /engine/login 12233/Adaptacja/kanal (chyba pierwszy) i zmieniasz wartosd do gory . Ja z 903 obrotow ustawilem 940 i drgania we wnetrzu ustaly calkowicie :D .
Jakim sposobem to się robi, czy potrzebny do tego komputer, oprogramowanie i coś jeszcze? Bo chyba nie każdy może to zrobić. Naprawdę jestem w tym zielony, nigdy nie miałem z tym do czynienia. Proszę o szybką odpowiedź

: wt gru 09, 2008 22:32
autor: Adamm
Masterion, tak potrzebny jwat interfejs i program

jednak dla mnie to druciarstwo takie cos, powinno sie znalezc przyczyne a nie usunac skutek

: wt gru 09, 2008 22:40
autor: Masterion
Adamm pisze:Masterion, tak potrzebny jwat interfejs i program

jednak dla mnie to druciarstwo takie cos, powinno sie znalezc przyczyne a nie usunac skutek
Tak wiem, również chcę znaleźć przyczynę tych drgań, ale już naprawdę brakuje mi pomysłów. Naprawdę nie wiem czym to może być spowodowane, może miał ktośjuż taki problem i mógłby się tym ze mną podzielić.

: wt gru 09, 2008 22:52
autor: hanti
Masterion, a jakiego rodzaju jest to drżenie.
drga tylko buda"twardo" czy "miękko" czy widać jak duże drgania są na silniku.
no i te wolne obroty. napisałeś tylko że jak dasz gazu do 1000 obr./min. to drgania ustępują
to jakie masz te obroty?? może po porostu są źle ustawione

: wt gru 09, 2008 23:42
autor: Masterion
hanti pisze:Masterion, a jakiego rodzaju jest to drżenie.
drga tylko buda"twardo" czy "miękko" czy widać jak duże drgania są na silniku.
no i te wolne obroty. napisałeś tylko że jak dasz gazu do 1000 obr./min. to drgania ustępują
to jakie masz te obroty?? może po porostu są źle ustawione
Na obrotomierzu wskazuje między 950 a 1000, oczywiście mniej niż 1000, podałem tylko taki przedział. Wnioskując jest to ok.970-980 obr.

Nie wiem jak określić, czy są to drgania miękkie czy twarde. Powiem, że drgania są silne, nawet bardzo.


PS. Nie wiem ile powinien mieć mój samochód obrotów, ktoś wie?

: śr gru 10, 2008 00:15
autor: adamciowasyl
Obroty skacza mniej wiecej od 870 do 903 (wiecej wystepuje tej wartosci w VagCom), jak nie masz interfejsu zgadaj sie z kims z forum zrobcie logi i dajcie moze cos z odchylkiem dawki na poszczegolnych cylindrach GRUPA 13 . Mi troszke rzuca ale na zimnym a juz na cieplym nic prawie .



Bez VagComa nic chyba nie wymyslimy potrzebne sa kankretne wartosci...

: śr gru 10, 2008 21:43
autor: hanti
Masterion, problem może tkwić w wymienionych poduszkach (marnej jakości), ale warto zvagować auto

: śr gru 10, 2008 22:04
autor: Dario84
Zobacz korekcje, pozniej siatke na wydechu, jakie kupiles poduchy ?? Nie drzy silnik jak wcisniesz buta przy ok 1800obr na 5 biegu ??