Strona 1 z 1

MK3 z silnikiem MK4 TDI na pompowtryskiwaczach (ASZ,ARL).

: wt gru 09, 2008 20:44
autor: Michnik
Poszukuje takich projektów lub opisów jak ktos coś takiego zrobił. Jakie są koszta , trudności i elementy potrzebne do takich przeróbek.
U nas na forum nie widziałem takich projektów(może słabo szukałem). Czasem zdarzy się jakieś MK2 z TDI, ale nie widziałem jeszcze MK3 z mocnymi TDI 130KM i 150KM.
Czy są może jakies firmy które na gotowo robią takie przeróbki?

Re: MK3 z silnikiem MK4 TDI na pompowtryskiwaczach (ASZ,ARL)

: wt gru 09, 2008 22:38
autor: rob555
Michnik pisze:Poszukuje takich projektów lub opisów jak ktos coś takiego zrobił. Jakie są koszta , trudności i elementy potrzebne do takich przeróbek.
U nas na forum nie widziałem takich projektów(może słabo szukałem). Czasem zdarzy się jakieś MK2 z TDI, ale nie widziałem jeszcze MK3 z mocnymi TDI 130KM i 150KM.
Czy są może jakies firmy które na gotowo robią takie przeróbki?
Ja robilem i chyba narazie ostatni swap...
Nie wnikajac duzo to koszty spore. Ok 12tys z czesciami jak chcesz na 200KM zrobic profi.
Ja skladalem na skrzyni 5 bieg bo bylo prosciej. 6 bieg podniesie komplikacje i cene.
Wyszlo max 215KM/430Nm na Gt22 ale auto sprawia nieoczekiwane problemy i komplikacje kij wie czemu. Psuja sie rzeczy ktore sa zupelnie dobre wiec....
Sprawa tak sie ma ze jak mozesz to kup GOTOWY jezdzacy projekt w ktorym juz ktos pousuwał drobne niedociagniecia. Inaczej pol roku mozesz sie bujac i poprawiac duperele.

: wt gru 09, 2008 22:46
autor: Michnik
No to sie teraz zastanawiam, że chyba zabawa nie ma sensu. Straszne koszta.
Myślałem jeszcze nad TDI 110KM , ale to troszke mało mocy, choc pewnie byłoby taniej i prościej.
Generalnie powiedzmy, że wystarczyłoby mi 150KM w tej budzie co mam...

: wt gru 09, 2008 22:58
autor: skibszczok
zawsze mozesz wlozyc 110KM i przerobic na 150KM :P mysle ze nie zmieni to zywotnosci zbytnio silnika a nie bedziesz mial takich problemow z czesciami pozniej.

: wt gru 09, 2008 23:11
autor: Włochaty
Michnik, ja tez ciagle mysle nad takim swapem i po wszelkich obliczeniach najlatwiej chyba bedzie kupic rozbitego 1Z lub AFN i przelozyc, apozniej najwyzej podniesc jego moc

: śr gru 10, 2008 00:05
autor: EnJoy
Michnik pisze:Myślałem jeszcze nad TDI 110KM , ale to troszke mało mocy, choc pewnie byłoby taniej i prościej.
Generalnie powiedzmy, że wystarczyłoby mi 150KM w tej budzie co mam...
a nie lepiej wsadzić AFN-a, i go trochę przerobić? :chytry: samym programem dojdziesz do 130KM, później wtryski..turbo.. itd. Moim zdaniem to chyba miałoby największy sens skoro te 150KM w budzie MK3 Ci wystarczy ;)

Re: MK3 z silnikiem MK4 TDI na pompowtryskiwaczach (ASZ,ARL)

: śr gru 10, 2008 00:38
autor: Cinek
Michnik pisze:Poszukuje takich projektów lub opisów jak ktos coś takiego zrobił. Jakie są koszta , trudności i elementy potrzebne do takich przeróbek.
U nas na forum nie widziałem takich projektów(może słabo szukałem). Czasem zdarzy się jakieś MK2 z TDI, ale nie widziałem jeszcze MK3 z mocnymi TDI 130KM i 150KM.
Czy są może jakies firmy które na gotowo robią takie przeróbki?
przecież nie ma większej różnicy pomiędzy mk2 a mk3.
problemy zaczynają sie jak już silnik jest włożony, i tak jak mówi robert, bez dużej kasy nie ma co podchodzić żeby to miało jeździć dłużej.
firmy pewno że są, tyle że za mniej niż 10 tyś porządnie nikt ci tego nie zrobi. osobiście sie pokusiłem na zlecenie takiej operacji za w sumie niezłą kase, tyle że potem walczyłem z drobnymi lub poważnymi usterkami jeszcze pół roku jak nie lepiej samemu. i suma sumarum wyszło tyle ile kosztuje XX jahre :)
kup porządną 110, wsadź od cowboya wtryski, zrób program i bedzie 140. jak ci bedzie mało to turbo, porządny cooler i bedzie 150-160. takie moje skromne zdanie

: śr gru 10, 2008 12:09
autor: cowboy
Cinek pisze:kup porządną 110, wsadź od cowboya wtryski, zrób program i bedzie 140. jak ci bedzie mało to turbo, porządny cooler i bedzie 150-160. takie moje skromne zdanie
możesz kupić jakis nowszy motor np ALH lub ASV - bedzie miał mniejszy przebieg, aw69 pakował do mk3 ALH i tam rzeźby jakiejś nie ma z silnikami na pompie

a najlepiej kupić XX Jahre, wrzucić wtryski 216 i bedziesz miał 145-150KM, i auto do jazdy z głową , bo zeby upalac to trzeba FMIC, i wieksze turbo

: śr gru 10, 2008 22:05
autor: Michnik
Z tego co jednak zauważam to rozsądniej będzie kupić MKIV z silnikiem conajmniej 110KM i w nim coś zrobić. Generalnie nie wyjdzie wiele drożej...niestety...
Co prawda buda cięższa ale jest pare innych zalet nowszego samochodu.

: śr gru 10, 2008 23:01
autor: skibszczok
mk4 to juz nie to samo co mk3 :P ja np. nie zamienil bym swojej jetty nawet na mk5 :P podoba mi sie takie i co z tego ze sie toczy? xD :P zawsze mozna podkrecic a klimacik takiego auta zostaje :P zawsze nawet ciekawiej na swiatlach jakby sie ktos chcial scigac :P patrzy ze tu taki mk3 stoi i mysli ze zadna rewelka, a tu jednak zostal w dymie :P no ale fakt faktem ze jednak mk4 krecone taniej :P wystarczy chip i juz jest lepiej :P

: śr gru 10, 2008 23:51
autor: Michnik
No własnie chodzi o ten smaczek starego samochodu i zaskoczenie właścicieli innych nowszych samochodów(głównie na światłach).

: czw gru 11, 2008 19:56
autor: Krzylu
mk4 wcale gorszych osiągów niema niż mk3
taki ASV czy AHF rozpedza się do 100 w podobnym czasie co AFN

jedyny ból wg mnie w autach na pompie to skok powyżej 160km powyżej tego trzeba sporo sie naszukać gratów i wydać kasy a w PD tego niema samym chipsem można dużo osiągnąć