Brak i spadek mocy, mułowaty w całym zakresie - nie Notlauf
: wt gru 09, 2008 10:19
Witam,
Mam następujący problem. Otóż mój MK4 (AHF, 179 tys. przebiegu) odpalony od zimnego (zapala bardzo ładnie) szybko się nagrzewa, ale jest mocno mułowaty, nawet gdy osiągnie temperaturę optymalną. Dodam, że nie ma problemów z trzymaniem temperatury (niedawno wymieniony termostat). Gdy po krótkiej lub długiej jeździe (wczoraj na przykład po przejechaniu 100 km) zostawię go, by trochę ostygł (ok. 1/2h) i znów odpalę to zmienia się diametralnie. Jakby nowe siły w niego wstąpiły, jest niesamowicie zrywny, dynamiczny, wystarczy muskanie gazu, by sprawnie wyprzedzić. Różnica odczuwalna jest w całym zakresie obrotów. Stąd mój wniosek, że nie jest to Notlauf, również dlatego, że ten temat mam już przerobiony - turbo zregenerowane przez Turbo-Tec 4 tys. temu, N75 wymieniony, wężyki także. Wyłączenie silnika, wyjęcie kluczyka i ponowne odpalenie samochodu niczego nie zmienia, a przy Notlaufie komputer się resetował...
Bardzo proszę o wszelkie sugestie w czym może być problem. Napiszcie w wolnej chwili, które grupy mam zlogować i czy statycznie czy dynamicznie.
Mój samochód ma jakby dwie odsłony, a ja znacznie bardziej lubię tę drugą - bardziej dynamiczną.
Mam następujący problem. Otóż mój MK4 (AHF, 179 tys. przebiegu) odpalony od zimnego (zapala bardzo ładnie) szybko się nagrzewa, ale jest mocno mułowaty, nawet gdy osiągnie temperaturę optymalną. Dodam, że nie ma problemów z trzymaniem temperatury (niedawno wymieniony termostat). Gdy po krótkiej lub długiej jeździe (wczoraj na przykład po przejechaniu 100 km) zostawię go, by trochę ostygł (ok. 1/2h) i znów odpalę to zmienia się diametralnie. Jakby nowe siły w niego wstąpiły, jest niesamowicie zrywny, dynamiczny, wystarczy muskanie gazu, by sprawnie wyprzedzić. Różnica odczuwalna jest w całym zakresie obrotów. Stąd mój wniosek, że nie jest to Notlauf, również dlatego, że ten temat mam już przerobiony - turbo zregenerowane przez Turbo-Tec 4 tys. temu, N75 wymieniony, wężyki także. Wyłączenie silnika, wyjęcie kluczyka i ponowne odpalenie samochodu niczego nie zmienia, a przy Notlaufie komputer się resetował...
Bardzo proszę o wszelkie sugestie w czym może być problem. Napiszcie w wolnej chwili, które grupy mam zlogować i czy statycznie czy dynamicznie.
Mój samochód ma jakby dwie odsłony, a ja znacznie bardziej lubię tę drugą - bardziej dynamiczną.