Strona 1 z 3

Duze spalanie

: pn gru 08, 2008 19:09
autor: adeus
Panowie mam big problem. Spalanie wychodzi mi 10 litrów na 100 km. Normalnie wskazówka w oczach spada. Na 10 litrach zrobiłem 90 kmi zaczął się zapowietrzać z powodu braku ropy. Co zauważyłem cieknie z jednego wtryskiwacza. Najprawdopodobniej z powodu uszkodzonej podkładki. Co może powodować tak dużę spalanie? Samochód jest mułowaty, zimny jak odpali rzuca całą budą jakby się chciał wyrwać. Jak się rozgrzeje jest normalnie. Ile moze kosztować sprawdzenie wtryskiwaczy wymontowanych np jak zawioze do warsztatu wyjęte wtryskiwacze? Prosze o opinie. Co powoduje takie spalanie ogromne?

: pn gru 08, 2008 20:38
autor: DJ_Mouse
No jak ciśnienie wywala ropę z wtryskiwacza to jak ma nie palić dużo? Tym bardziej jeszcze jak mu deptasz to b. duże ilości ropy wyciekają.


Wykręć wtryski i zawieź do pompiarza. sprawdzi i uszczelni w okolicach 20zł/szt.

: pn gru 08, 2008 20:57
autor: adeus
Przed tym jak zaczęło cieknąć spalanie tez było ok 10 l :/ więc chyba nie to jest przyczyną :/ pozatym nie tłumaczy jego pracy po odpaleniu zimnego.

: pn gru 08, 2008 21:25
autor: grandi
Wymień wszystkie wężyki przelewowe za metr płaciłem 7 zł tylko kup w materiałowej powlekane materiałem , ja też myślałem że ciekł wtrysk a ciekło z węzyka

Kopci???

Do sprawdzenia
-wtrsyki 30 zł regulacja od sztuki
-pompa

: pn gru 08, 2008 21:57
autor: DJ_Mouse
adeus, sądzisz, że silnik będzie równo pracował jeżeli wtryski nie mają równego ciśnienia? Jeżeli któryś z wtrysków jest nieszczelny to będzie nim trzepać i telepać...

Niemożliwe żeby TD palił ponad 10 litrów, musiała by ropa z wydechu lecieć... Jeżeli faktycznie leci z wtrysku to musisz to jak najszybciej zrobić. A wężyk lepiej kup bez oplotu materiałowego, są trwalsze.

Jeżeli nigdzie nie ma wycieku a silnik pali 10 litrów musiałbyś mieć za autem gęstą czarną chmurę dymu i butować go niemiłosiernie... Jesteś pewien, że żadnego innego wycieku nie ma?

: pn gru 08, 2008 22:04
autor: pakero
sprawdź czy czasem gdzieś nie masz nieszczelności w układzie paliwowym. Tzn czy czasem po nocy nie masz mokro pod autem. Wężyki możesz nawet i profilaktycznie wymienić nie kosztują dużo a tę ewentualność będziesz miłą z głowy. Potem zobacz czy gdzieś przy pompie nie masz wycieku bo to nie jest raczej możliwe żeby poczciwy 1.6 td przepalił tyle ropki. :bajer:

: pn gru 08, 2008 22:20
autor: adeus
Przelewowy wymieniłem na tym wtryskiwaczu co ciekł i dalej jak mokro było tak mokro. Zaczeło się to kiedy mechanik wykręcił wtryskiwacz (podkładki nie wymienił) oczywiście mówił że to przelewowy. Wymieniłem i dalej nic. Nie kopci mocno, przygazuje to wtedy troche puści sadzy ale to jak w każdym dieselu. Z rury nic nie cieknie. Pod samochodem sucho. Żeby wtryskiwacze lały to by dymił. Może pompa? Te spalanie wysokie zauwazyłem po ustawieniu rozrządu (był źle ustawiony o 3mm) mechanik ustawił tak jak powinno być i od tamtej pory tak chleje.

: pn gru 08, 2008 22:29
autor: pakero
jak auto pracuje to nie widać czy gdzieś koło wtryskiwacza czy nie leci ropa ?
przegazuj go troszkę może ujawni się miejsce tego wycieku. . .

jak coś to pisz. . .

: wt gru 09, 2008 08:34
autor: adeus
Na postoju nic nie widać nawet na przygazówie. Tylko po jezdzie cały wtryskiwacz i dookoła niego mokro.

[ Dodano: 09 Gru 2008 11:18 ]
Z dwóch wtryskiwaczy leje się ropa. Co robić? Czy wystarczy wymienić podkładki i wężyki i będzie ok czy juz wtryskiwacze do d****? Dziś jeden facet zobaczył dymek po przgazowaniu idący gdzieś od strony turbiny. Stwierdził że dopala paliwo w kolektorze wydechowym. Jakie jest wasze zdanie?

: wt gru 09, 2008 22:55
autor: xblazerx
Może coś z zaworami?

: śr gru 10, 2008 10:25
autor: adeus
Niewiem te jego spalanie się zaczeło od tego że został ustwaiony właściwie rozrząd bo wcześniej ktoś źle ustawił troszeczke i głośno pracował. I wtedy palił mało a jak go ustawił mechanik właściwie to zaczęło się chlanie.

: śr gru 10, 2008 17:57
autor: xblazerx
Może pogięło zawory?

: śr gru 10, 2008 20:33
autor: adeus
Nikt więcej nie ma pomysłów???????????????

: śr gru 10, 2008 22:02
autor: pakero
adeus pisze:Niewiem te jego spalanie się zaczeło od tego że został ustwaiony właściwie rozrząd bo wcześniej ktoś źle ustawił troszeczke i głośno pracował. I wtedy palił mało a jak go ustawił mechanik właściwie to zaczęło się chlanie.
a gdybyś tak profilaktycznie podjechał do innego mechanika i niech tamten zobacyz czy poprawnie jest ustawiony rozrząd.

Co do tych podkładek to coś mi się wydaje że będziesz miłą do wymiany wtryski jak dwa z czterech są w kiepskim stanie ale poczekaj niech ktoś kto miał teki motyw się wypowie. . :bajer
xblazerx pisze:Może pogięło zawory?
dlaczego tak uważasz że to pogięte zawory ? miałeś kiedyś takowy przypadek że taką diagnozę postawiłeś ? :chytry: