Strona 1 z 2

Rozrząd....czy to możliwe?

: pn gru 08, 2008 12:53
autor: SylwiaMM
Jeżeli na jakimś wątku jest odpowiedź, to przepraszam...nowa i zagubiona jestem, ale przeczytałam już chyba wszystko to TU i gdzie indziej napisano o wymianie rozrządu i im więcej czytam, tym większe mam wątpliwości.. :shock:

Po kolei...od roku mam Golfa IV kombiaczka, TDI, 90 KM, rocznik 2003, przebieg 96 tys (kupiony z przebiegiem 78 tys - serwisowany u dilera, z polskiego salonu, od pierwszego właściciela). Miesiąc temu kupując filtry, oleje itp (przegląd nadchodził), pan w sklepie stwierdził, że "biegusiem, biegusiem na wymianę rozrządu!".... sprawdziłam u dilera VW po numerze VIN - wg nich wymiana dopiero po 150 tys!!!! To samo mówi tabelka odkopana w necie.... a gdziekolwiek nie zacznę czytać, to o takim przebiegu nie ma mowy, max 120 tys, a prawie wszyscy wymieniają po 90 tys...
Boje się żeby nie rozwalić silnika w das auto...

help ... wierzyć dilerowi bezgranicznie?
dzięki

: pn gru 08, 2008 13:03
autor: Marioprestiz
moim zdaniem lepiej wymienic, koszta jakies ogromne nie sa a przynajmniej spokoj bedzie :) przy okazji wymienic filtry, olej i golfik bedzie zadowolony ; )

: pn gru 08, 2008 13:10
autor: chosen
SylwiaMM, ja na twoim bym miejscu bym nie wierzyl i wymieniał....

: pn gru 08, 2008 13:11
autor: Adamm
SylwiaMM, wymieniaj co 90 tys bedziesz spala spokojnie, koszt wymiany nieporownywalnie mniejszy niz koszt silnika :)

: pn gru 08, 2008 14:07
autor: SylwiaMM
Przeglądów, wymian oleju, filtrów i wszelakich życiodajnych płynów pilnuję jak oka w głowie, raz do roku, przed zimą (w każdym samochodzie tak robiłam), więc tu kłopotów nie ma..tylko ten cholerny rozrząd....Właśnie te 90 tys mnie męczy, bo jeżeli wszyscy się mylą, łącznie z autoryzowaną stacją VW...to może być bieda, zwłaszcza, że w lutym w Alpy śmigam.
Mówicie ...90 tys? No cóż, chyba przyjdzie się rozstać z większą kwotą ... ale nie tak wielką jaka mogła by być gdyby nie daj Boże...tfu tfu..

Dzieki za odpowiedzi :bajer:

[ Dodano: 08 Gru 2008 14:56 ]
No dobra...rozrząd idzie pod nóż w przyszłą środę o świcie.
Dzięki za namówienie mnie, będę spać spokojniej :bigok:

: pn gru 08, 2008 15:56
autor: wesol
SylwiaMM,

W sumie to nie podaleas jaki masz silnik dokladnie ale wg autodaty to albo 60 albo 80 tys mil czyli 96 lub 128 tys km. Ogolnie nie trzeba sie bac ze peknie pasek jesli rolki sie nie zacieraja ito bo paski sa tak robione ze maja zapas wytrzymalosci 100%. Podaj oznaczenie silnika jak mozesz albo chociaż czy to na pompowtryskach czy na pompie rotacyjnej.

: pn gru 08, 2008 18:49
autor: AFN140KM
Według moich obliczeń:

Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH. Jeden i drugi to pompa rotacyjna - przebieg do wymiany 120.000km, więc nie zaszkodzi wymienić wcześniej. Koniecznie z pompą wody!!! Pompa wody OE lub SKF. Rozrząd OE, SKF, LUK-INA.

Pozdrawiam.

: pn gru 08, 2008 19:12
autor: SylwiaMM
AFN140KM pisze:Według moich obliczeń:

Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH. Jeden i drugi to pompa rotacyjna - przebieg do wymiany 120.000km, więc nie zaszkodzi wymienić wcześniej. Koniecznie z pompą wody!!! Pompa wody OE lub SKF. Rozrząd OE, SKF, LUK-INA.

Pozdrawiam.
Pompa rotacyjna :D Silnik ALH
Umówiłam się na next środę, oczywiście do wymiany idzie komplecik, również pompa :D
Na liczniku jest prawie 100 tys, das auto jeździło głównie po mieście...nie czekam, wymieniam. Spokojniej będę jechac na narty :bajer:

: wt gru 09, 2008 15:02
autor: wielblad2
a czemu tak póżno?

: wt gru 09, 2008 15:13
autor: SylwiaMM
wielblad2 pisze:a czemu tak póżno?
Co późno? Wg wszelkich danych i info z VW to w tym przypadku wymiana rozrządu na 150 tys...ale o tym pisałam na początku.
Więc nie późno tylko wcześnie...bo miałam wątpliwości :D

: wt gru 09, 2008 17:41
autor: wielblad2
czasami lepiej zapobiegać niż leczyć

: wt gru 09, 2008 17:50
autor: maroTdi
SylwiaMM, jak auto jezdzi glownie po miescie to lepiej wymieniac wczescniej..
i male OT zagladnij tutaj.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171840

: śr gru 10, 2008 12:13
autor: SylwiaMM
Wiem, wiem i dlatego to robię, za tydzień.
Dziękuję za zainteresowanie tematem :)

: śr gru 10, 2008 15:25
autor: wesol
AFN140KM pisze:Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH.
Myslalem jeszcze o TDI PD - ANU i tez ma 90KM.

Autodata podaje roznie dla tego silnika- ogolnie to 60tys mil czyli 90 tys km a drugim razem podaje ze 80 tys mil- 120 tys km. w tym roczniku to 120 tys km i wymiana.
Co do wczesniejszych wymian to ja do tego podchodze troszke inaczej bo zachodzi wtedy podejrzenie ze auto mialo krecony przebieg( bynajmniej jak mialbym kupować taki wózek tak bym sobie pomyslal). Jak bedziemy tak podchodzic do sprawy to moze wymieniajmy juz opony jak juz maja bieznik 4 mm, zawieszenie na wszelki wypadek wymieniajmy raz na rok, czyscmy zbiornik paliwa tez raz w roku. Wymienmy wtryski na wszelki wypadek i moze pompe bo moe zaraz pasc a turbine to moze miec w zapasie najlepiej w grazu. Popadniemy w paranoje i z auta zrobi sie skarbonka. Jak juz podawalem nie raz paski maja zapas 100% wiec bez obaw a nawewt autodata podaje zeby sprawdzac stan paska, naciag itp o czym nikt nie wspomina.